;
coinex

مایکروسافت فقط تا ژانویه‌ 2023 از ویندوز 8.1 پشتیبانی خواهد کرد!

کمپانی مایکروسافت در حال آماده سازی کمپین خود برای اطلاع رسانی به کاربران ویندوز 8.1 در مورد تاریخ پایان پشتیبانی سیستمی از این ویندوز است.

این روزها اگرچه طرفدار ویندوزهای قدیمی کم است اما هنوز تعداد زیادی از کاربران از ویندوز 8.1 استفاده می‌کنند. مایکروسافت در طی گزارشی خطاب به این کاربران اعلام کرد که ممکن است پشتیبانی از نسخه 8.1 در 10 ژانویه 2023 به پایان برسد.

بیشتر بخوانید: آموزش انتقال عکس از آیفون و آیپد به ویندوز 10

عمر ویندوز 8.1 تا سال 2023 به پایان می‌رسد؟

مایکروسافت برای اطمینان بیشتر از از ماه ژوئیه شروع به اطلاع رسانی به کاربران ویندوز 8.1 خواهد کرد، طی این اطلاع رسانی تاریخ ذقیق پایان پشتیبانی قریب الوقوع نیز اعلام خواهد شد. به گفته مایکروسافت، وقتی کاربران اعلان‌ها را می‌بینند، می‌توانند روی سه گزینه‌ی «بیشتر بدانید»، «به من یادآوری شود» یا «به من پس از تاریخ پایان پشتیبانی یادآوری شود» تا ژانویه 2023 کلیک کنند.

عمر ویندوز 8.1 تا سال 2023 به پایان می‌رسد؟

گفتنی است که مایکروسافت در گذشته از این نوع اعلان‌ها برای اطلاع رسانی در مورد تشویق کاربران به ارتقای نسخه‌های قدیمی ویندوز با نسخ جدیدتر استفاده می‌کرده است. این اعلان‌ها روش خوبی برای اطلاع رسانی محسوب می‌شوند و به عقیده‌ی کاربران این اعلان‌ها با ارزش است زیرا با وجود این هشدارهای از پیش فرستاده شده، کاربران با مشکل جدی در عملکرد ویندوزهایشان مواجه نمی‌شوند.

مایکروسافت در سال 2013 شروع به عرضه ویندوز 8.1 کرد. این نسخه قرار بود جانشین بلافصل سیستم عامل ویندوز 8 که مورد استقبال قرار نگرفت، باشد. نسخه‌ی 8.1 به مدت پنج سال «پشتیبانی گسترده» دریافت کرد و طی آن کاربران به‌روزرسانی‌های امنیتی منظم، به‌روزرسانی‌های احتمالی نرم‌افزار، و کمک‌های فنی را دریافت کردند.

در حال حاضر مایکروسافت برنامه‌ای برای ارائه به‌ روزرسانی‌های امنیتی پیشرفته برای ویندوز 8.1 ندارد. این همان سرنوشتی است که برای ویندوز 7 رقم خورد. این موضوع به آن معناست که پس از 10 ژانویه 2023، دیگر هیچ راهی برای ادامه دریافت به‌ روز رسانی‌های امنیتی برای نسخه‌ی ویندوز 8.1 وجود نخواهد داشت. کمپانی مایکروسافت همچنین کاربران ویندوز 8.1 را تشویق به استفاده و مهاجرت به ویندوز 11 می‌کند. اما علاوه بر این پیشنهاد، ویندوز 10 هم به عنوان گزینه دیگر وجود دارد. باید بدانید که ویندوز 10 همچنان توسط Micr پشتیبانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نسخه پایان پشتیبانی از نسخه‌ی ویندوز 8.1 چیست؟ آیا شما نیز از کاربران این نسخه هستید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید!

منبع: zdnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر