;
coinex

حذف یک سوم برنامه های گوگل پلی به دلیل مسائل امنیتی

گوگل پلی بزرگترین مرجع خرید و دانلود اپلیکیشن در دنیای اندروید است و حالا خبر از حذف یک سوم برنامه های گوگل پلی به دلیل مسائل امنیتی رسیده است.

فروشگاه گوگل پلی یک محیط امن و مطمئن است که کاربران زیادی برای نصب برنامه‌ها از آن استفاده می‌کنند، اما در این میان با توجه به وجود مخاطرات امنیتی، گوگل تصمیم به حذف 900 برنامه از فروشگاه گوگل پلی گرفته است.

بیشتر بخوانید:‌ رفع مشکل کار نکردن گوگل پلی ؛ راهنمای جامع حل مشکلات گوگل پلی استور!

حذف یک سوم برنامه های گوگل پلی

طبق گزارشات، در حدود یک سوم از برنامه‌های گوگل پلی حذف خواهند شد. شرکت گوگل و اپل، اقدام به حذف برنامه‌های قدیمی و برنامه‌هایی می‌کنند که به مدت 2 سال از آپدیت آن‌ها می‌گذرد و توسعه دهنده‌گان آن‌ها را به روزرسانی نکرده‌اند. این شرکت در حدود 869 هزار برنامه و شرکت اپل نیز 650 هزار برنامه را حذف خواهد کرد. هم اکنون گوگل آماده حذف این برنامه‌هاست و اگر توسعه دهندگان اقدام به آپدیت برنامه‌ها نکنند، دانلود آن‌ها برای کاربران امکان‌پذیر نخواهد بود.

حذف یک سوم برنامه های گوگل پلی

این دو شرکت، حذف برنامه‌ها را برای محافظت از کاربران خود انجام می‌دهند. برنامه‌های قدیمی به دلیل اینکه از تغییرات API نسخه‌های جدید اندروید و iOS استفاده نمی‌کنند، دارای مشکلات امنیتی هستند، اما نسخه‌‌های جدید از روش‌های توسعه جدید استفاده می‌کنند که موجب محافظت بیشتر می‌شود. در واقع می‌توان گفت نسخه‌های جدید، مشکلات امنیتی ندارند.

با تصمیم گوگل مبنی بر حفظ امنیت کاربران، اکنون 900 هزار برنامه از فروشگاه گوگل پلی حدف خواهد شد. برخی از توسعه دهندگان از شرکت گوگل شکایت کردند، زیرا آ‌ن‌ها معتقد هستند که این شرکت، به صورت منصفانه عمل نمی‌کند. دلیل اصلی شکایت این توسعه دهندگان، اقدام گوگل به حذف اپلیکیشن‌هایی است که به مدت 2 سال از زمان به روز رسانی آن‌ها می‌گذرد.

اکنون گوگل، محدودیت‌هایی را برای فروشگاه گوگل پلی خود در کشور روسیه ایجاد کرده است. از جمله این محدودیت‌ها، عدم توانایی در آپلود برنامه کاربردی توسعه دهندگان است. در صفحه پشتیبانی اپلیکیشن‌هایی که دو سال از آپدیت آنان می‌گذرد، نوتیفیکیشنی مبنی بر آپدیت برنامه دیده می‎شود.

با وجود این که سیستم پرداخت پلی استور برای کاربران روسی از ماه مارس به حالت تعلیق درآمده است، همچنان کاربران دانلود برنامه‌های رایگان اندروید از فروشگاه گوگل پلی روسیه دسترسی دارند. همچنین تمامی برنامه‌ها و بازی‌های پولی که قبلا دانلود شده بودند، برای کاربران در دسترس هستند.

حذف یک سوم برنامه های گوگل پلی

اگر بخواهید اشتراک پولی برای برخی از برنامه‌ها تهیه کنید، هنگام پرداخت با یک خطا مواجه خواهید شد. در محتوای این خطا نوشته شده است که توسعه دهندگان پس از پایان دوره فعلی باید مهلت دوره را برای کاربران تمدید نمایند. همچنین توسعه دهندگان می‌توانند از Developer API، استفاده کنند و تمدید اشتراک پولی را تا یک سال به تعویق بیندازند.

اگر یک برنامه، در زمینه ارائه خدمات ضروری به کاربران فعالیت دارد، پیشنهاد می‌شود که توسعه دهندگان به طور موقت اشتراک پولی را بردارند و آن را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهند.

طبق ادعای شرکت گوگل، در آینده کاربران با تغییرات بیشتری مواجه خواهند شد، زیرا این شرکت در صدد تغییر رویه خود است و در جهت پیشرفت و تکامل قرار دارد. تمامی اخبار و اطلاعیه‌ها توسط این شرکت در صفحه پشتیبانی اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد حذف یک سوم برنامه های گوگل پلی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر