;
coinex

سقوط 10 درصدی هش ریت اتریوم در پی کاهش سود ماینینگ

داده‌ها نشان می‌دهند که هش ریت اتریوم در ماه‌های اخیر بیش از 10 درصد کاهش یافته که اصلی‌ترین دلیل آن، کم شدن میزان سود ماینینگ است.

طبق داده‌های تحلیلی CryptoQuant، فاکتورهایی نظیر کاهش قیمت اتریوم و فرآیند ادغام این رمزارز در آینده، برخی از ماینرها را وادار می‌کند تا دستگاه‌های ریگ ماینینگ خود را خاموش کنند.

هش ریت اتریوم چیست؟

هش ریت ETH شاخصی است که به وسیله آن قدرت محاسباتی متصل به شبکه اتریوم اندازه‌گیری می‌شود. به طور کلی مقادیر بالاتر هش ریت منجر به عملکرد بهتر شبکه می‌شود. غیرمتمرکز بودن هش ریت امنیت بلاک چین را قوی‌تر می‌کند. وقتی میزان هش ریت یک شبکه افزایش یابد، به این معناست که ماینرها انجام عملیات استخراج در آن شبکه را جذاب‌تر می‌دانند. زمانی که هش ریت کاهش یابد، ماینرها دستگاه‌های خود را به دلیل حاشیه سود کم قطع می‌کنند. در نمودار زیر روند هش ریت اتریوم در چند سال اخیر را مشاهده می‌کنید.

هش ریت اتریوم چیست؟

همانطور که در نمودار مشاهده می‌کنید، هش ریت استخراج اتریوم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است. هش ریت 862 تراهش بر ثانیه‌ای فعلی 10 درصد نسبت به هش ریت ماه گذشته کمتر است.

دلایل اصلی کاهش هش ریت اتریوم

CryptoQuant معتقد است چندین دلیل مهم برای کاهش هش ریت شبکه اتریوم وجود دارد. اولین عامل کاهش آشکار درآمد ماینرها است. این کاهش درآمد به دلیل سقوط شدید قیمت ارزهای دیجتال رخ داده است. ماینرها هزینه‌های جاری خود را به دلار می‌پردازند، بنابراین ارزش دلاری اتریوم ارتباط مستقیم به هزینه‌های این افراد خواهد داشت. ارزش دلاری اتریوم در ماه گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

دومین دلیل کاهش هش ریت ETH، افزایش هزینه‌های عملیاتی است. افزایش روزافزون قیمت برق بر فعالیت ماینرها تأثیر می‌گذارد.

دلیل سوم، ادغام آینده اتریوم با شبکه اثبات سهام (PoS) است که یعنی استخراج‌کنندگان اتریوم محدودیت زمانی برای بازگشت سرمایه (ROI) خواهند داشت.

عوامل ذکر شده منجر به کاهش شدید سود استخراج بسیاری از ماینرها شده است. با کاهش هش ریت، ماینرها برخی از دستگاه‌های خود را جهت جبران هزینه‌ها به فروش می‌رسانند. در زمان نگارش این مقاله، قیمت اتریوم 1230 دلار است. قیمت آلت کوین معروف بازار در هفت روز گذشته 12 درصد رشد کرد. این رمزارز از ماه پیش تا کنون 40 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سقوط 10 درصدی هش ریت اتریوم چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoinist

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر