;
coinex

بهترین فیلم های غم انگیز [20 فیلم برتر ناراحت کننده]

اگر به دیدن فیلم و سریال‌های درام و عاشقانه علاقه دارید با ما همراه باشید تا با بهترین فیلم های غم انگیز آشنا شوید. لیست بهترین فیلم های عاشقانه غمگین در ادامه آمده است.

فیلم‌های غم‌انگیز شما را به فکر وا می‌دارند و گاهی اوقات، نسبت به فیلم‌های اکشن یا خنده‌دار، حرف‌های بیشتری برای گفتن دارند. این امر باعث شده تا سینماگران بزرگی فیلم‌های فراموش نشدنی در سبک درام بسازند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های فرانسوی [22 فیلم برتر عاشقانه، کمدی و تاریخی]

بهترین فیلم های بیوگرافی [33 فیلم برتر ژانر زندگی نامه]

بهترین فیلم های غم انگیز

علاقه‌‌مندان سینما توجه ویژه‌ای به فیلم‌های غمگین و احساسی دارند و حساب دیگری روی این فیلم‌ها باز می‌کنند. به همین دلیل اگر شما هم به این سبک علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم در ادامه به فهرست بهترین فیلم های ناراحت کننده نگاهی داشته باشید.

غم انگیزترین فیلم ها موضوعی است که در ادامه بررسی شده است. بهترین فیلم های عاشقانه غمگین نیز در لیست آمده است و شما می‌توانید از دیدن آنها لذت ببرید.

هرگز رهایم نکن – Never Let Me Go

  • سال انتشار: 2010
  • کارگردان: مارک رومانک

«هرگز رهایم نکن» از آن دست فیلم‌هایی است که در میان تلخ ترین فیلم های تاریخ سینما قرار می‌گیرد و تا مدت‌ها عذاب‌تان خواهد داد. کتی با بازی کری مولیگان تامی با بازی اندرو گارفیلد و روث با بازی کیرا نایتلی سه کودک یتیم هستند که در مدرسه شبانه‌روزی با یکدیگر آشنا شده و رابطه دوستی بین آن‌ها برقرار می‌شود.

زمانی که آن‌ها بالغ می‌شوند، با وجود عشق عمیقی که میان آن‌هاست، باید با حقیقت تلخی که از کودکی انتظارشان را می‌کشیده است روبرو شوند.

برگشت‌ناپذیر – Irréversible

  • سال انتشار: 2002
  • کارگردان: گاسپار نوئه

در فیلم برگشت‌ناپذیر تعدادی از آزاردهنده‌ترین صحنه‌هایی را می‌بینید که تا به حال در سینمای جریان اصلی وجود داشته است. داستان فیلم برعکس روایت می‌شود و در یک روز می‌گذرد و در آن ونسان کسل بعد از اینکه مونیکا بلوچی قربانی تجاوزی خشونت‌بار و سهمگین می‌شود، در پی انتقام است و انتقام به شدت سختی هم می‌گیرد.

مه – The Mist

  • سال انتشار: 2007
  • کارگردان: فرانک دارابونت

یک مه مرموز سراسر شهری در آمریکا را احاطه می‌کند و تعدادی از ساکنین در سوپرمارکتی پناه می‌گیرند، از جمله یک پدر به همراه پسر کوچکش. با عمیق‌تر شدن فاجعه و پیش آمدن رخدادهایی عجیب و محیرالعقول، رفته رفته اختلاف بین بازماندگان در سوپرمارکت بیشتر و بیشتر می‌شود.

افراد گیر افتاده برای زنده ماندن، باید علاوه بر مه غلیظ و هیولاهای پشتش از دست یک عده مذهبی افراطی هم نجات پیدا کنند. این فیلم از بهترین فیلم های غم انگیز است.

پسری با پیژامه‌ی راه‌ راه – The Boy in the Striped Pajamas

  • سال انتشار: 2008
  • کارگردان: مارک هرمن

این فیلم ماجرای دوستی و رفاقت فرزند یکی از افسران ارتش آلمان با پسربچه‌ای یهودی است که در اردوگاه یهودیان نگهداری می‌شود. فارغ از پایان‌بندی ناراحت‌کننده‌ی آن که قلب خیلی‌ها را می‌شکند، فیلم صحنه‌های تاثیرگذاری بسیاری دارد.

از نمایش همیشگی جفاهای تحمیل شده به یهودیان گرفته تا کاراکتر مستخدم محجوبی که مظلومیت و چهره‌ی رنج‌کشیده‌اش دلتان را به درد می‌آورد. پسربچه‌های فیلم آنقدر معصوم و بانمکند که وقتی اتفاق نهایی برایشان رخ می‌دهد، سنگدل‌ترین مخاطبان را هم تکان می‌دهد.

رقصنده در تاریکی – Dancer in the Dark

  • سال انتشار: 2000
  • کارگردان: لارس فون تریه

رقصنده در تاریکی که در آن بیورک، خواننده‌ی مشهوری ایسلندی بازی کرده، داستان سلما، مهاجری اهل چک را روایت می‌کند که با پسرش جین به روستایی در آمریکا آمده و در کارخانه‌ای کار می‌کند.

بینایی سلما به دلیل نوعی بیماری ارثی در حال تحلیل است و او که نمی‌خواهد پسرش هم به سرنوشت او دچار شود و دنیایش ذره ذره در تاریکی فرو رود، در به در دنبال جمع کردن پول برای عمل چشم‌های اوست.

سلما بالاخره کاملا نابینا می‌شود و از کارخانه اخراجش می‌کنند. در همین حین، فردی که قرار بود دوست و معتمد او باشد از شرایط نابینایی‌اش سو استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس [22 فیلم دلهره‌آور Netflix]

12 دوازده سال بردگی -Years a Slave

  • سال انتشار: 2013
  • کارگردان: استیو مک‌کوئین

«12سال بردگی» ترسناک ترین نقش مایکل فاسبندر (Michael Fassbender) تا به امروز است. او در این فیلم در نقش یک برده دار به نام ادوین اپس ظاهر می‌شود. این فیلم جذاب و تاثیرگذار که توانسته جایزه چند آکادمی را از آن خود کند داستان مرد آفریقایی-آمریکایی آزادی به نام سالومون نورثاپ (با بازی چیویتل اجیوفور ) را روایت می‌کند که در سال 1841 توسط چند کلاهبردار ربوده و سپس به عنوان برده فروخته می‌شود.

در این فیلم لوپیتا نیونگو (Lupita Nyong’o) در نقش پتسی (که توانست برای این نقش جایزه اسکار بگیرد) و پل دانو (Paul Dano) در نقش جان تیبیتس ظالم ایفای نقش می‌کنند.

بینوایان – Les Misérables

  • سال انتشار: 2012
  • کارگردان: تام هوپر

رمان «بینوایان» اثر مشهور و فراموش نشدنی ویکتور هوگو جزو آثاری است که در طول تاریخ بارها و بارها از آن اقتباس شده و فیلم‌های مختلفی با داستان این رمان خلق شده‌اند. یکی از بهترین اقتباس‌ها از این کتاب، فیلم Les Misérables است که خط داستانی غمگینش به شدت بیننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

داستان این فیلم موزیکال که در سال 1832 در فرانسه می‌گذرد، زندگی کسانی را به تصویر می‌کشد که در دوران فقر و شورش زندگی می‌کنند. در این فیلم تحسین برانگیز بازیگرانی همچون هیو جکمن (Hugh Jackman) در نقش ژان والژان، آن هاتاوی (Anne Hathaway)، آماندا سیفرید (Amanda Seyfried) و راسل کرو (Russell Crowe) به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ادوارد دست قیچی – Edward Scissorhands

  • سال انتشار: 1990
  • کارگردان: تیم برتون

در ادامه معرفی بهترین فیلم های غم انگیز به ادوارد دست‌قیچی می‌رسیم. این فیلم که در سال 1990 ساخته شده، داستان شخصی به نام ادوارد است که توسط استادی ماهر، نیمه‌کاره ساخته شده و به همین دلیل بجای دست و انگشت، قیچی‌های تیز و برنده دارد.

همین ویژگی سبب شده تا ادوارد تبدیل به شخصی منزوی شود. تا این‌که روزی زنی از حومه شهر اتفاقی به قلعه‌ای که ادوارد در آنجا زندگی می‌کرده وارد می‌شود و او را با دنیای بیرون آشنا می‌کند.

فیلم تایتانیک – Titanic

  • سال انتشار: 1997
  • کارگردان: جیمز کامرون

کمتر کسی است که اسم این فیلم عاشقانه را نشینده باشد. تایتانیک، از بهترین فیلم های غم انگیز و فیلمی عاشقانه است که واقعه‌ای تاریخی را با داستان‌های ساختگی ترکیب کرده و به یکی از ماندگارترین فیلم‌های سینما تبدیل شده است.

در این فیلم، دختر و پسری جوان با جایگاه‌های اجتماعی متفاوت را می‌بینیم که در این کشتی عاشق هم می‌شوند و تلخی بی‌پایانی را تجربه می‌کنند. تایتانیک بعد از اکران توانست نظرات مثبتی را به خود جلب کند و در گیشه نیز عملکرد بسیار موفقی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های زامبی ؛ با بهترین فیلم ها با محوریت داستان زامبی ها آشنا شوید!

فهرست شیندلر – Schindler’s List

  • سال انتظار: 1993
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ

این فیلم سیاه و سفید ساخته استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) است که در سال 1993 منتشر شد. داستان آن در زمان اشغال لهستان به دست نازی‌های آلمانی اتفاق می‌افتد؛ زمانی که تمامی یهودیان محکوم به مرگ بودند. بازی فوق‌العاده لیام نیسون (Liam Neeson) و رالف فینس (Ralph Fiennes) در این فیلم برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

فارست گامپ – Forrest Gump

  • سال انتشار: 1994
  • کارگردان: رابرت زمکیس

در لیست بهترین فیلم های غم انگیز فارست گامپ نیز حضور دارد. داستان فیلم درمورد شخصی با آی‌کیو 75 است که روایت خاص خود را از دیدار با رئیس جمهور کندی، جنگ ویتنام و سایر اتفاقات تاریخی بازگو می‌کند.

باز هم بازی روح‌نواز تام هنکس در فیلمی که به طور قطع هر سکانس آن احساسات شما را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. تام هنکس در این فیلم ابعاد خاصی از بازیگری خود را نشان داد؛ به طوری که پس از تماشای فیلم نمی‌توان بازیگر دیگری را جای او تصور کرد.

منچستر کنار دریا – Manchester by the Sea

  • سال انتشار: 2016
  • کارگردان: کنت لونرگان

«منچستر کنار دریا» درامی زیبا و دیدنی است که داستان مردی جوان را روایت می‌کند که با وجود داشتن مشکلات زیادی در زندگی، بعد از مرگ برادرش مجبور به مراقبت از برادرزاده خود می‌شود.

نقش آفرینی‌های کامل، داستان بدیع و فضای تراژیک فیلم، از عوامل موثری هستند که باعث شده‌اند این فیلم یکی از بهترین فیلم های غم انگیز باشد.

جاده انقلابی – Revolutionary Road

  • سال انتشار: 2008
  • کارگردان: سام مندس

لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت در این فیلم نقش زوجی را بازی می‌کنند که یکی از آنها آدمی رویا پرداز و دیگری بسیار محتاط است. با اینکه همه افراد آنها را به عنوان زوجی رویایی می‌شناسند، اما این دو نفر از درون غمگین و شکست خورده هستند.

این ویژگی‌ها زمانی که این زوج با مهم‌ترین چالش زندگی مشترکشان رو به رو می‌شوند، باعث ایجاد مشکلات و اتفاق‌هایی می‌شود که سرنوشت آنها را برای همیشه تغییر می‌دهد. تمام این ویژگی‌ها باعث شده تا این فیلم، جایگاه خوبی در لیست بهترین فیلم های غم انگیز داشته باشد.

ولنتاین غمگین – Blue Valentine

  • سال انتشار: 2010
  • کارگردان: درک سیانفرانس

در این داستان عاشقانه می‌توانید شاهد تمامی صحنه‌هایی باشید که در داستان‌های عاشقانه روی می‌دهد. این فیلم داستان عشق و افرادی که باعث شکست آن می‌شوند. نقش‌آفرینی رایان گاسلینگ در این فیلم، آن را به یکی از بهترین فیلم های غم انگیز تبدیل کرده است.

این فیلم داستان رابطه دین و سیندی را نشان می‌دهد که از طریق مادربزرگ سیندی باهم آشنا می‌شوند. آنها به‌طور اتفاقی باهم در عرض چند هفته آشنا و عاشق می‌شوند. سیندی متوجه می‌شود که باردار است اما مطمئن نیست که این بچه دین است یا نه. او تصمیم می‌گیرد بچه را سقط کند اما در آخرین لحظه پشیمان می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های زامبی 2022 [20 عنوان جدید برتر]

مسیر سبز – The Green Mile

  • سال انتشار: 1999
  • کارگردان: فرانک دارابونت

این فیلم به گفته بسیاری غم‌انگیزترین پایان تاریخ سینما را دارد، به همین دلیل تعجبی ندارد که در این لیست قرار بگیرد. جان کافی یک مرد بی‌گناه است که به جرم قتل و تجاوز به دو دختر زندانی شده است. او یک مرد قوی سیاه‌پوست بود و آن دو دختر کوچک و سفیدپوست. اما در زمان محاکمه، مأمورین متوجه شدند او برخلاف ظاهر درشت اش فردی ساده و حساس است. در حقیقت او جادویی است.

عزیز میلیون دلاری – Million Dollar Baby

  • سال انتشار: 2004
  • کارگردان: کلینت ایستوود

از بهترین فیلم های غم انگیز می‌توان عزیز میلیون دلاری را نام برد. این فیلم تنها حس غم و ویرانی را تداعی می‌کند. حتی برای افزایش حس غم و درد از رنگ‌های تیره استفاده شده است.

این فیلم درباره یک دختر بوکسور به نام مگی فیتزجرالد (با بازی هیلاری سوانک) است که با اصرار فراوان، فرانکی دان (با بازی کلینت ایستوود) را متقاعد می‌کند تا به او شیوه مسابقه را بیاموزد و او را نیز تبدیل به یک قهرمان کند.

مگی با مربی‌گری فرانکی سخت تلاش می‌کند تا به مسابقات مختلف راه یافته و جایزه میلیون دلاری را به دست آورد.

بخت پریشان – The Fault in Our Stars

  • سال انتشار: 2014
  • کارگردان: جاش بون

بخت پریشان به کارگردانی جاش بون، با اقتباس از رمان جان گرین ساخته شده است. این فیلم درباره یک بیمار مبتلا به سرطان به نام هزل است که شیلین وودلی، نقش او را ایفا می‌کند.

با دیدن این فیلم، از تماشای هزل و آگوستس که می‌دانند در بستر مرگ هستند و از زمان خود استفاده می‌کنند، لذت می‌برید. عناصر عاشقانه در کنار عناصر غم آلود، داستان عشق و زندگی این قهرمان‌ها را جذاب می‌کند. پایان غم انگیز نیز جذابیت فیلم را افزایش می‌دهد.

ستاره‌ای متولد شده است – A Star Is Born

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • کارگردان: بردلی کوپر

ستاره‌ای متولد شده است یکی از بهترین فیلم های عاشقانه غمگین است که بر اساس یک داستان عاشقانه‌ی کلاسیک ساخته شد. جرج کیوکر سال ۱۹۵۴ برای نخستین بار این داستان را به یک فیلم عاشقانه تبدیل کرد که جوایز گلدن گلوب بهترین بازیگر زن و مرد فیلم موزیکال یا کمدی را برای جودی گارلند و جیمز میسون به همراه آورد.

ماجرا درباره‌ی خواننده‌ی جوان و مستعدی به نام آلی (لیدی گاگا) است که به کمک موزیسین موفقی به نام جکسون مین (بردلی کوپر) به اوج شهرت می‌رسد و هم زمان دلش را به او می‌بازد. رابطه‌ی عاشقانه‌ی آن‌ها در ابتدا ایده آل و دوست‌داشتنی است اما اعتیاد جکسون به الکل کم کم بر عاشقانه‌ی زیبایشان سایه می‌اندازد و زندگی جنبه‌های تاریکش را به آن‌ها نشان می‌دهد.

پی‌نوشت: دوستت دارم – P.S. I Love You

  • سال انتشار: ۲۰۰۷
  • کارگردان: ریچارد لاگراونیس

پی‌نوشت: دوستت دارم یکی از بهترین فیلم های عاشقانه غمگین است. ماجرای این فیلم درباره‌ی هالی (هیلاری سوانک) است که پس از مرگ ناگهانی همسر دوست‌داشتنی‌اش جری (جرارد باتلر) روزهای سخت و دردناکی را از سر می‌گذراند و تلاش می‌کند با این اندوه بی‌پایان کنار بیاید.

هالی در تولد ۳۰ سالگی‌اش نامه‌هایی از جری دریافت می‌کند که پیش از مرگش برای او نوشته. این نامه‌ها پای هالی را به ماجراجویی‌هایی باز می‌کند که به زندگی تازه‌ای منجر می‌شود و به اهمیت خانواده، دوستی و حرکت رو به جلو اشاره می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

تاوان – Atonement

  • سال انتشار: ۲۰۰۷
  • کارگردان: جو رایت

تاوان یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۰۷ بود و در هفت رشته از جمله بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن نامزد اسکار شد و در نهایت جایزه‌ی بهترین موسیقی را هم از آن خود کرد.

رابی (جیمز مک‌آوی) و سیلسیا (کیرا نایتلی) یک زوج عاشق هستند که به دلیل متهم شدن رابی توسط خواهر سیلسیا (سیرشا رونان) به جرمی که نکرده، از یکدیگر جدا می‌شوند و او به زندان می‌افتد. این جدایی همراه می‌شود با آغاز جنگ جهانی دوم و اعزام رابی به جبهه‌ی جنگ با آلمان.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های پل نیومن (Paul Newman) [14 عنوان برتر]

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین فیلم های ناراحت کننده پرداختیم. در این بین بهترین فیلم های عاشقانه غمگین نیز وجود دارند که بسیار زیبا و جذاب هستند. غم انگیزترین فیلم ها که در این مطلب معرفی شدند همگی از بهترین‌ها هستند و شما می‌توانید به تماشای بهترین فیلم های ناراحت کننده بنشینید.

سوالات متداول

بهترین فیلم های ناراحت کننده کدام‌ها هستند؟

در این مطلب بهترین فیلم های غم انگیز معرفی شدند. فیلم‌هایی زیبا و دیدنی که هر کدام داستانی زیبا و آموزنده دارند. اگر به دیدن چنین فیلم‌هایی علاقه مند هستید این لیست برای شما مناسب است. شما می‌توانید از بین فیلم‌های معرفی شده در این مطلب فیلمی را انتخاب کرده و به دیدن آن بنشینید. توضیحاتی که در مورد هر فیلم آمده است می‌تواند به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بهترین فیلم های غم انگیز چیست؟ لطفا نظرت خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر