;
coinex

بهترین فیلم های زامبی ؛ با بهترین فیلم ها با محوریت داستان زامبی ها آشنا شوید!

چیزی حدود یک قرن از ساخت و نمایش اولین فیلم با محوریت داستان زامبی ها میگذرد. با ما در بررسی و معرفی بهترین فیلم های زامبی دنیا همراه شوید.

چیزی نزدیک به یک قرن از ساخت اولین فیلم زامبی محور تاریخ سینما میگذرد. فیلم سینمایی White Zombies به کارگردانی ویکتور هوگو هالپرین در سال 1932 روی پرده سینما رفت تا آغازی باشد برای ژانری که این روزها طرفداران پرشماری دارد و فیلم ها و سریال های مختلفی با محوریت موضوع آن ساخته و پرداخته میشوند.

گرچه بعدها از فیلم مذکور بازسازی ها چندی صورت گرفت اما هیچ یک نتوانست توفیق نسخه اصلی را پیدا کند. اولین بودن و در عین حال ماندگار بودن این فیلم سبب میشود تا آنرا به عنوان یکی از بهترین فیلم های زامبی تاریخ سینما بدانیم. اما فراز و فرود داستان زامبی ها در سینما تا به امروز چگونه بوده است؟


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


 

بهترین فیلم های زامبی تاریخ سینما

گرچه از اولین فیلم با محوریت موضوع زامبی ها صد سالی میگذرد. اما تاریخ آشنایی بشر با این مقوله و راهیابی آن به تخیل بشری به بسیار پیش از آن برمیگردد. مشخص ترین اشارات به زامبی ها را در تاریخ و ادبیات قرون وسطی در اروپا میتوان پیگیری کرد.

برخی حتی پا را فراتر از این گذاشته و تاریخ آشنایی با زامبی ها را به 2000 قبل از میلاد مسیح و افسانه گیلگمش میرسانند.

اما آنچه در اینجا برای ما سوال است، بررسی این مقوله در تاریخ سینما و معرفی فیلم هایی با محوریت داستان زامبی هاست. با تکراتو در معرفی بهترین فیلم های زامبی تاریخ همراه شوید.

 مرده و دفن شده (Dead & Buried)

بهترین فیلم های زامبی
بهترین فیلم های زامبی
  • کارگردان: گری شرمن
  • نویسنده: رونالد شوست و دن اوبانون
  • بازیگران: جیمز فارنتینو، ملودی اندرسون و جک آلبرتسون

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین فیلم های زامبی را نام ببریم باید به مرده و دفن شده اشاره کنیم. این محصول فوق العاده به کارگردانی گری شرمن ساخته شده است.

کلانتر دن گیلیس با همسرش، جانت گیلیس که یک معلم به شمار می‌رود، زندگی خیلی خوبی را در یک شهر ساحلی و دوستانه دارند. زمانی‌که بازدیدکنندگان به‌طور مرموزی در شهر کشته می‌شوند، کلانتر گیلیس تحقیقات خود را درباره این پرونده‌ها آغاز می‌کند و همه چیز را با دقت پیش می‌برد. او در طی همین تحقیقات متوجه می‌شود که افراد مرده دوباره به حرکت افتادند و تک تک دارند به زندگی بازمی‌گردند. دن کتابی با مضامین جادوگری و ساحرگی در کشوی همسرش پیدا می‌کند؛ به این موضوع شک می‌کند که شاید همسرش در حال تمرین جادوی سیاه باشد.

دن به ملاقات پزشکی قانونی یعنی ویلیام جی. دابز می‌رود و به حقایق وحشتناک و شگفت‌انگیزی پی می‌برد.

طایفه (La Horde)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: بنجامین روچر و یانیک داهان
  • نویسنده: آرناد بورداس، یانیک داهان، استفان مویساکیس و بنجامین روچر
  • بازیگران: کلود پرون، ژان پیر-مارتینز و اریک ابونی

روهی از پلیس‌های نادرست، گانگسترهای بدخواه و انبوهی از مردگان متحرک در مرکز این اثر ترسناک و سراسر اکشن قرار دارند؛ فیلمی که داستان مجازات و فرار را حکایت می‌کند. این دو گروه، در ابتدا مقابل یکدیگر قرار دارند و در یک جای متروکه مثل حیوان برای هم غرش می‌کنند و شاخ و شانه می‌کشند.

مدت زیادی نمی‌گذرد که متوجه می‌شوند دیگر تنها نیستند و در لانه‌ی زامبی‌های تشنه به خون قرار دارند؛ زامبی‌هایی که در راهروهای مرگ به انتظار آن‌ها ایستادند. آن‌ها دیگر مجبور می‌شوند که برای نجات پیدا کردن با هم متحد شوند؛ زیرا یا باید با هم به سطح زمین برسند یا از صفحه روزگار محو شوند.

آن‌ها که پر از رفتارهای خشن، اسلحه، تبر و توانایی‌های زیادی در نبرد تن به تن هستند، باید همه‌ی تلاش خود را برای نجات پیدا کردن به خرج دهند؛ برای اینکه بتوانند از جای اشتباه در زمان اشتباه فرار کنند. بدون شک این فیلم محبوب را می توان در زمره بهترین فیلم های زامبی قرار داد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2024

بهترین فیلم های کره ای 2024

سیاره وحشت (Planet Terror)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: رابرت رودریگز
  • نویسنده: رابرت رودریگز
  • بازیگران: رز مک‌گووان، فردی رودریگز و مایکل بین

سیاره وحشت یکی دیگر از بهترین فیلم های زامبی بوده که به کارگردانی رابرت رودریگز ساخته شده است. در این فیلم بازیگران محبوبی همچون رز مک‌گووان، فردی رودریگز و مایکل بین به ایفای نقش پرداخته اند.

بعد از اینکه یک گاز عصبی و زیستیِ آزمایشی در یک پایگاه نظامی دور افتاده ایالات متحده در تگزاس به‌صورت تصادفی آزاد می‌شود، آنهایی که در معرض این گاز قرار می‌گیرند به زامبی تبدیل می‌شوند؛ زامبی‌هایی که جهش پیدا کردند و به‌دنبال آدم‌ها می‌گردند که آن‌ها را بکشند و گوشت آن‌ها را بخورند.

مجموعه‌ای از افراد مختلف که شامل چری، نامزد سابق مکانیک او یعنی ری، یک دکتر با اراده قوی، کلانتر محلی و غیره می‌شود، باید با هم متحد شوند و عقل خود را روی هم بگذارند؛ برای اینکه بتوانند شب را پشت سر بگذارند. زیرا این موجوداتی که با نام «روانی‌ها» شناخته می‌شوند، قصد دارند که نه‌تنها کل شهر بلکه کل دنیا را تسخیر کنند.

هیولاهای کوچک (Little Monsters)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: ایب فورسیث
  • نویسنده: ایب فورسیث
  • بازیگران: لوپیتا نیونگو، الکساندر اینگلند و جاش گد

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین فیلم های زامبی را نام ببریم باید به هیولاهای کوچک اشاره کنیم. در این فیلم بازیگران محبوبی همچون لوپیتا نیونگو، الکساندر اینگلند و جاش گد به ایفای نقش پرداخته اند.

دیو تصمیم گرفته که با پناه بردن به برادرزاده‌اش یعنی فیلکس و همراه شدن با او در یک سفر مدرسه‌ای، از جدایی اخیر خود عبور کند و سختی‌های آن را راحت‌تر پشت سر بگذارد. او قصد دارد که با حضور در این اردو و انجام کارهای مختلف، به یکی از معلم‌های این مدرسه یعنی خانم کارولین نزدیک شود. همه چیز عادی به نظر می‌رسید؛ حداقل تا زمانی‌که یک حمله‌ی زامبی رخ می‌دهد و نقشه‌های دیو را برای نزدیک شدن به خانم کارولین به خطر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2024

ترسناک ترین فیلم های 2024

زنده (Alive)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: چو ایل-هیونگ
  • نویسنده: چو ایل-هیونگ و مت نیلور
  • بازیگران: یو آه-این، پارک شین-هه و لی هیون-ووک

نمونه ای دیگر از بهترین فیلم های زامبی فیلم زنده بوده که به کارگردانی چو ایل-هیونگ ساخته شده استو در این فیلم بازیگران محبوبی همچون یو آه-این، پارک شین-هه و لی هیون-ووک اشاره کرد.

مردم ساکن در سئول، بدون هیچ هشدار قبلی‌ای، ناگهان به طرز وحشتناکی خشن و آدمخوار می‌شوند و در خیابان‌ها، درست همانند زامبی، به عابران حمله می‌کنند. یک مرد جوان که در آپارتمان طبقه چهارم پدر و مادرش تنها است، همه‌ی این اتفاقات را نظاره می‌کند. هیچ مواد غذایی خاصی در آپارتمان باقی نمانده است. به همین ترتیب او در اقدامی احمقانه، در خانه را باز می‌کند و درست در همان لحظه، یکی از همسایه در تلاش است تا به زور وارد خانه شود. ازطریق تلویزیون مطلع می‌شود که ویروس در سراسر کشور در حال گسترش است. با گذشت زمان، تلفن و اینترنت از کار میفتد و آب هم ته می‌کشد.

زمانی‌که دیگر امیدی وجود ندارد، این پسر جوان، دختر بامزه‌ای را در آپارتمان روبه‌روی خود می‌بیند. این فیلم کره‌ای براساس فیلمنامه‌ای نوشته شده که خود آن فیلمنامه هم به فیلمی با نام Alone تبدیل شده بود. این اثر کره‌ای که مورد دیگری از بهترین فیلم های زامبی محور به شمار می‌رود، توانست نظرات مثبت منتقدان زیادی را به خود جلب کند از این رو می توان این محصول فوق العاده در لیست بهترین فیلم های زامبی قرار داد.

رزیدنت اویل (Resident Evil)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: پل دبلیو. اس. اندرسون
  • نویسنده: پل دبلیو. اس. اندرسون
  • بازیگران: میلا یوویچ، اریک میبیس، میشل رودریگز، جیمز پیورفوی، کالین سالمون، فیونا گلسکات

فیلم زامبی محور و پرطرفدار رزیدنت اویل یکی از بهترین فیلم های زامبی سینما و از هیجان انگیزترین فیلم‌های ترسناک سال‌های اخیر است که از یک بازی با همین نام اقتباس شده است. در داستان فیلم رزیدنت اویل بعد از یک تصادف در آزمایشگاه و انتشار ویروسی خطرناک، دو مامور امنیتی باید با صدها نفر از افرادی که در آزمایشگاه کار می‌کردند و اکنون به جانورانی ترسناک تبدیل شده‌اند، مبارزه کنند. این فیلم یکی از بهترین فیلم های زامبی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارول 2024

بهترین انیمه های 2024

بچه زامبی توالت انتقام می‌گیرد (Toilet Zombie Baby Strikes Back)

بهترین فیلم های زامبی

  • سال ساخت: 2021
  • کارگردان: جیمی رابرت مک‌دوگال
  • بازیگران: رابرت بس، کیتی کارلتون، اوری کراملی و…

از بهترین فیلم های ترسناک زامبی باید از فیلم Toilet Zombie Baby Strikes Back نام برد. این داستان این فیلم از این قرار است که در شهری کوچک یک تبهکار ناخواسته موجودی خطرناک که تشنه خون است را آزاد می‌کند و خیلی زود شهر در یک فاجعه خونی غرق می‌شود. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های زامبی 2021 است.

86 زامبی (86 Zombies )

بهترین فیلم های زامبی

  • تاریخ اکران: سال 2022
  • کارگردان: چارلی پیکرنی
  • بازیگران: تونی دوون، آرون کینسر، جولیا پارکر و…

یکی دیگر از بهترین فیلم های زامبی فیلم 86 Zombies بوده که درباره یک پیش‌خدمت و همکارانش است که در مقابل زامبی‌ها و قاتلی به نام The Butcher باید مقاومت کنند. نویسنده این فیلم دیوید کالیهان است و فیلی بسیار جذاب است که توانسته در لیست بهترین فیلم های ترسناک زامبی قرار گیرد.

28 روز بعد (28 Days Later)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: دنی بویل
  • نویسنده: الکس گارلند
  • بازیگران: کیلین مورفی، نائومی هریس و کریستوفر اکلستون

فیلم ۲۸ روز بعد داستان فروپاشی یک جامعه را به تصویر می‌کشد که به خاطر انتشار تصادفی یک ویروس بسیار مسری، دچار مشکل بزرگی شده است. داستان این فیلم بیشتر حول محور چهار بازمانده می‌چرخد که در تلاش هستند تا با نابودی زندگی‌شان که زمانی آن را می‌شناختند، کنار بیایند؛ این در حالی است که این چهار نفر باید از دست افرادی که با این ویروس آلوده شده‌اند، فرار کنند. خیلی‌ها بر این باور بودند که فیلم ۲۸ روز بعد، جان تازه‌ای به سبک زامبی‌محور ژانر وحشت داده است و دوباره به سراغ همان محبوبیت زامبی‌هایی که سریع حرکت می‌کنند، رفته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

بهترین انیمیشن های تاریخ سینما

جنگ جهانی زد (World War Z)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: مارک فارستر
  • نویسنده: متیو مایکل کارناهان، درو گودارد و دیمن لیندلوف
  • بازیگران: برد پیت، دده گاردنر و جرمی کلینر

این فیلم زامبی محور یک اکشن ترسناک آخرالزمانی محسوب می‌شود که بر اساس رمانی با همین نام نوشته مکس بروکس ساخته شده است. فیلم در رابطه با گری لین، مامور سابق سازمان ملل متحد و خانواده اوست که در ترافیک سنگین فیلادلفیا دچار حمله زامبی‌ها می‌شوند و گری که نقش او را برد پی بازی می‌کند، پس از آن وظیفه پیدا می‌کند که برای جلوگیری از شیوع بیماری زامبی به دور دنیا سفر کند.

ضبط (Rec)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: ژاومه بالاگرو و پاکو پلاسا
  • نویسنده: پاکو پلاسا، لوئیس ای. باردیو و ژاومه بالاگرو
  • بازیگران: مانوئلا ولاسکو، فران ترازا و خورخه یامام سرانو

داستان فیلم Rec حول محور یک گزارشگر و فیلمبردار او می‌چرخد که قصد دارند از یک عملیات آتشنشانی در یکی از ساختمان‌های شهر بارسلونا گزارش تهیه کنند. ماجرا با رفتارهای عجیب و غریب ساکنان این آپارتمان و حالات حیوانی و جنون‌آمیز آن‌ها ادامه پیدا می‌کند.

ژانر فیلم Rec وحشت به شیوه Found-footage محسوب می‌شود؛ یعنی قسمت عمده‌ای از فیلم به گونه‌ای در مقابل ما قرار می‌گیرد که همانند تکه فیلم‌های واقعی ضبط شده توسط مردم عادی به نظر می‌رسد.

من افسانه هستم (I am legend)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: فرانسیس لارنس
  • نویسنده: مارک پروتوسویچ
  • بازیگران: ویل اسمیت، آلیس براگا، دش میهوک، چارلی تاهان

آنچه که این فیلم را ترسناک می‌کند و به آن بعدی مهیب می‌دهد، تصویر آخرالزمانی و ویران شده‌ی شهر نیویورک و تک افتادگی مردی تنها در میانه‌ی قاب فیلم‌ساز است که مانند یک قهرمان اساطیری در طول روز حکومت می‌کند و در یک جدال نابرابر، پیروزی خیر را هر روز صبح با بر آمدن آفتاب، یادآور می‌شود و البته تصویر نیویورک خالی از سکنه‌ی فیلم بسیار یادآور تصویر لندن فیلم ۲۸ روز بعد اثر دنی بویل است.

با غروب خورشید و رخت بر بستن روشنایی و آغاز تاریکی، این مرد چاره‌ای ندارد تا در برابر نیروی شر حاضر سر خم کند و در گوشه‌ای پنهان شود. جدال میان این دو قطب متضاد با حضور زنی که نماد زیبایی است و خردسالی که نماد پاکی است، به مبارزه‌ای رو در رو تبدیل می‌شود و دو طرف چاره‌ای جز مقابله با هم ندارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی

بهترین فیلم های ترسناک جهان

بدن‌های گرم (Warm Bodies)

بهترین فیلم های زامبی

  • سال ساخت: 2013
  • کارگردان: جاناتان لوین
  • امتیاز IMDb: نمره 6.9

داستان این فیلم که براساس رمانی با همین نام نوشته شده است، روی پیشرفت رابطه‌ی بین جولی (یک زن جوان) و آر که یک زامبی به شمار می‌رود، تمرکز دارد. ارتباط این دو شخصیت به جایی می‌رسد که عاشق یکدیگر می‌شوند؛ به همین ترتیب هم آر کم کم به شکل انسانی خود بازمی‌گردد.

در این فیلم بازیگران محبوبی همچون نیکولاس هولت، تریسا پالمر و راب کوردری به ایفای نقش پرداخته اند. از این رو می توان این محصول را در زمره بهترین فیلم های زامبی قرار داد.

 قطار بوسان ( Train to Busan)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: یئون سانگ-هو
  • نویسنده: پارک جو-سوک
  • بازیگران: گونگ یو، ما دونگ-سوک و جونگ یو-می

سوک-وو، پدری است که وقت خیلی زیادی برای دخترش سو-آن، ندارد. آن‌ها به همراه هم سوار یک قطار سریع KTX می‌شوند که قرار است آن‌ها را از سئول به بوسان ببرد. اما در طی این سفر، آخرالزمان آغاز می‌شود؛ در طی این مسیر، اکثر جمعیت کل سیاره زمین، به زامبی‌هایی تبدیل می‌شوند که برای خوردن گوشت انسان، دست به هر کاری می‌زنند.

درحالی‌که قطار KTX با سرعت در حال نزدیک شدن به بوسان است، مسافران مبارزه با یکدیگر را آغاز می‌کنند؛ مبارزه بر سرِ اعضای خانواده و زنده ماندن دربرابر زامبی‌هایی که قصد جان آن‌ها را دارند. این فیلم از بهترین فیلم های کره ای زامبی است.

خون کوانتوم (Blood Quantum)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: جف بارنابی
  • نویسنده: جف بارنابی
  • بازیگران: مایکل گری‌آیس، ال-مایا تایلفدرز، فارست گودلاک، کیووا گوردون، برندون اوکس، دوری جیکوبز

این فیلم ترسناک کانادایی تاثیرات زامبی‌ها را روی اقوام اولیه کانادا نشان می‌دهد. این افراد به دلیل ریشه‌های بومی‌شان در برابر این ویروس مصون هستند، اما با این حال باید با تاثیرات این ویروس روی جهان اطرافشان کنار بیایند و برای زنده ماندن بجنگند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

مرده‌ها نمی‌میرند (The Dead Don’t Die)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان:جیم جارموش
  • نویسنده: جیم جارموش
  • بازیگران: آدام درایور، استیو بوشمی، بیل مری، تیلدا سوئینتن، سلنا گومز، آستین باتلر

داستان این فیلم درباره یک گروه پلیس در شهری کوچک است که با زامبی‌ها درگیر مبارزه می‌شوند. این فیلم زامبی کشی برای اولین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و چند ماه بعد توسط کمپانی Focus Features عرضه شد و بیشتر از 15 میلیون دلار فروش داشت.

سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی (Zombieland: Double Tap)

بهترین فیلم های زامبی

  • سال ساخت: 2019
  • بازیگران: وودی هرلسون، جسی آیزنبرگ، ابیگیل برسلین، اما استون و…
  • امتیاز IMDb: نمره 6.7

داستان این فیلم زامبی درام و کمدی در ادامه فیلم قبلی اتفاق می‌افتد و حوادث آن مربوط به 6 سال بعد از قصه فیلم قبلی است. این فیلم هیجانی زامبی ۲۰۱۹ با نقدهای مثبتی مواجه شد و با بودجه 45 میلیون دلاری، بیشتر از 122 میلیون دلار فروش داشت.

شبه‌ جزیره (Peninsula)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: یان سنگ-هو
  • نویسنده: پارک جو-سوک
  • بازیگران: گانگ دونگ-ون، لی جونگ هیون، لی ری، ون هائه-هیو، کیم مین-جائه، کو کیو-هوان

این فیلم زامبی در ادامه فیلم موفق Train to Busan محصول سال 2016 ساخته شده است و از برترین فیلم های زامبی محور دنیا است. داستان این فیلم درباره سربازی به همراه گروهش است که ماموریت دارند کامیونی پر از پول را از شبه‌جزیره‌ای که تحت سلطه زامبی‌ها است خارج کنند.

این عنوان که از بهترین فیلم های زامبی جنگی محسوب می‌شود قرار بود در جشنواره فیلم کن 2020 به نمایش دربیاید که به خاطر شیوع ویروس کرونا این موضوع کنسل شد. فیلم  Peninsula از بهترین فیلم های کره ای زامبی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های بیوگرافی

بهترین فیلم های نتفلیکس

زامبی های گوشت‌خوار (Zombie Flesh Eaters)

بهترین فیلم های زامبی
بهترین فیلم های زامبی
  • کارگردان: لوچو فولچی
  • نویسنده: اوگو توچی
  • بازیگران: تیسا فارو، ایان مک‌کالک و ریچارد جانسون

یکی از بهترین فیلم های زامبی بوده که به کارگردانی لوچو فولچی ساخته شده است. این فیلم محبوب درباره زامبی‌ای که به دانشمندی مشهور متعلق است.

پیتر وست که یک روزنامه‌نگار به شمار می‌رفت، به همراه دختر آن دانشمند به نام آن، به آنتیل سفر می‌کند. آن‌ها در این مسیر با سوزان و برایان که یک قوم‌شناس بود، آشنا می‌شوند. وقتی آن‌ها به جزیره ماتول می‌رسند، دکتر منار را پیدا می‌کنند. علاوه‌بر این، آن‌ها یک بیماری وحشتناک را کشف می‌کنند که جزیره‌نشینان را به زامبی‌های ترسناکی کرده است.

این زامبی‌ها گوشت انسان‌ها را می‌خورند و نابود نشدنی به نظر می‌رسند. فیلم زامبی‌های گوشت‌خوار براساس فیلمنامه‌ای ساخته شده که قرار بود دنباله‌ای برای فیلم Dawn of the Dead (طلوع مردگان) از جورج ای. رومرو باشد.

ارتش مردگان (Army of the Dead)

ارتش مردگان

  • کارگردان: زک اسنایدر
  • نویسنده: شی هتن
  • بازیگران: دیوید باتیستا، الا پورنل، آنا د لا رگه‌را، ماتیاس شوایگهوفر، هیرویوکی سانادا

فیلم ارتش مردگان یکی از بهترین فیلم های ترسناک زامبی و ترسناک ترین فیلم های 2021 است که توسط زک اسنایدر کارگردانی شده است. این فیلم درباره چند مزدور است که ماموریت دارند از یک کازینو در لاس وگاس دزدی کنند؛ البته همانند اکثر فیلم های زامبی کش، این شهر به تصرف زامبی‌ها درآمده است و آنها برای این کار باید با این مردگان متحرک درگیر شوند.

خوان می‌میرد (Juan of the Dead)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: الخاندرو برگس
  • نویسنده: الخاندرو برگس
  • بازیگران: الکسیس دیاز دی ویلگاس، الیسر رامیرز و آندرو پروگوریا

خوان یک آدم سست و تنبل است که می‌خواهد دوباره با دخترش ارتباط داشته باشد؛ کسی که قصد دارد به مادرش در میامی بپیوندد. لازارو، دوست خوان، از طرف دیگر در تلاش است تا با پسر خودش ارتباط بگیرد؛ کسی که دوستان خیلی زیادی دارد و همیشه وقتش پر است.

آن‌ها کم کم متوجه می‌شوند که مردم محلی «دارند دیوانه می‌شوند»؛ این مردم، یکدیگر را می‌کشند و گوشت آن‌ها را می‌خورند و آنهایی هم که اخیرا مردند، دوباره به زندگی بازمی‌گردند. دولت کوبا و رسانه‌ها ادعا می‌کنند که این زامبی‌ها، مخالفانی هستند که علیه دولت شورش می‌کنند. به جرات می‌توان این فیام فوق العاده را در زمره بهترین فیلم های زامبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه جهان

بهترین فیلم های ترکی تاریخ

سرزمین زامبی‌ها (Zombieland)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: روبن فلیشر
  • نویسنده: رت ریس و پال ورنیک
  • بازیگران: وودی هارلسون، جسی آیزنبرگ و اما استون

در جستجوی خانواده. در اوایل قرن بیست و یکم، زامبی‌ها آمریکا را به تسخیر خود درآوردند. دراین‌میان، یک دانشجوی خجالتی کالجی در تگزاس توانست با پیروی از ۳۰ قانون خود، زنده بماند؛ این قوانین شامل «به صندلی عقب نگاه کن»، «دو بار ضربه بزن» و «از سرویس بهداشتی‌های عمومی دوری کن» می‌شد. او در چنین شرایطی تصمیم می‌گیرد که به اوهایو سفر کند و ببیند که آیا والدینش زنده هستند یا خیر.

او با یک زامبی‌کش وحشی و خشن که به سمت فلوریدا می‌رفت، هم‌سفر شد. خیلی زود آن‌ها با یک زن جوان برخورد می‌کنند که خواهرش توسط یک زامبی گاز گرفته شده است؛ او می‌خواهد که خواهر خود را از این رنج و عذاب نجات دهد. این خواهرها تصمیم داشتند که به پارک لس آنجلس بروند؛ جایی که ظاهرا هیچ خبری از زامبی‌ها در آن نیست.

دختری با تمام موهبت‌ها (The Girl with all the Gifts)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: کولم مک‌کارتی
  • نویسنده: مایک کری
  • بازیگران: جما آرترتون، پدی کانسیداین و گلن کلوز

در آینده‌ای نزدیک که تقریبا همه چیز نابود شده، بشریت توسط یک بیماری قارچی مرموز ویران شده است. افراد آلوده، دیگر هیچ اختیاری روی تصمیمات خود ندارند و به یک سری «گرسنه» تبدیل شدند که از گوشت انسان تغذیه می‌کنند. تنها امید بشریت، گروه کوچکی از کودکان دو رگه است که با وجود تمایلی که به گوشت انسان دارند، موفق شدند همچنان توانایی فکر کردن و احساسات را کنترل کنند. بچه‌ها در یک پایگاه ارتش در روستاهای بریتانیا به مدرسه می‌روند و در آن‌جا تحت آزمایش‌های بی‌رحمانه‌ی دکتر کارولین کالدول قرار می‌گیرند.

معلم مدرسه یعنی هلن جاستینو به‌طور خاص با دختری استثنایی به نام ملانی ارتباط می‌گیرد و کم کم به او نزدیک می‌شود؛ به مرور زمان باعث می‌شود که ارتباطی خاص بین آن‌ها شکل بگیرد. اما زمانی‌که پایگاه مورد حمله قرار می‌گیرد، این سه نفر می‌توانند با کمک گروهبار ادی پارکس از آن‌جا فرار کنند. آن‌ها بعد از فرار به سفری خطرناک برای بقا می‌روند؛ سفری که در طی آن ملانی باید هویت خود را پیدا کند.

زامبی سفید (White Zombie)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: ویکتور هوگو هالپرین
  • نویسنده: گرنت وستون
  • بازیگران: بلا لاگوسی، جان تی. پرینس

از دیدگاه بسیاری به عنوان اولین فیلم زامبی‌محوری که روی پرده سینما می‌رفت، «زامبی سفید» (White Zombie) در واقع الگوی بسیاری از فیلم‌های این ژانر در سال‌های ابتدایی رواج آن بود تا اینکه جرج رومرو وارد داستان شد و با «شب مردگان زنده» (Night of the Living dead) خود همه چیز را تغییر داد.

این فیلم سیاه و سفید که پیش از جنگ جهانی دوم ساخته شد کاری کرد که بسیاری از فیلم‌های مشابه پس از آن نیز انجام داده و یک تم مرکزی داشت که چیزی فراتر از داستان مردمانی بود که تنها از قبر برخاسته و بدنبال شکار زندگان می‌گشتند.

زامبی‌های فیلم «زامبی سفید»، اما شبیه زامبی‌هایی که در دهه‌های اخیر در فیلم‌ها و سریال‌های دیده‌ایم نبودند و به جای مرده بودن به معنای واقعی کلمه در واقعی برده‌هایی بدون درک و عقل بودند که روحی در کالبدشان وجود نداشت. فیلم «زامبی سفید» به عنوان یادداشتی انتقادی بر برده‌داری انسان‌هایی را نشان می‌داد که به سلامتی و وقت خود اهمیت خاصی نمی‌دادند و روایت این ماجرا از ابتدا تا انتهای فیلم باعث وحشت مخاطبان شد. بدون شک این فیلم محبوب در زمره بهترین فیلم های زامبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های عاشقانه

بهترین فیلم های خون آشامی

طلوع مردگان (Dawn of the Dead)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: زک اسنایدر
  • نویسنده: جیمز گان
  • بازیگران: سارا پلی، وینگ ریمز و جیک وبر

این شاهکار نمونه‌ای واقعی از بهترین فیلم های زامبی است و نشان میدهد که چطور می‌توان دنباله‌ای بر یک اورجینال با همان تم‌ها و کلیشه‌ها ساخت، اما همزمان عناصر جذاب جدیدی را نیز به آن اضافه کرد. بسیاری دنباله «طلوع مردگان» (Dawn of the Dead) را بهترین فیلم زامبی‌محوری که تاکنون ساخته شده می‌دانند و این ادعا‌ها نیز بی‌دلیل نیست.

این فیلم بسیار جذاب و بامزه بوده، دارای تنوع بالایی است و روش‌های جالبی برای پرداختن به زامبی‌ها دارد- به لطف رخ دادن داستان در داخل یک مرکز خرید بزرگ- است.

«وقتی که دیگر جایی در جهنم نباشد، مرده‌ها به زمین پا می‌گذارند.» آنا به خانه‌ی آرام خود در حومه‌ی شهر می‌رود. صبح روز بعد، همسرش به‌طرز وحشیانه‌ای مورد حمله‌ی همسایه‌شان که زامبی شده بود، قرار می‌گیرد؛ اتفاقی که شدیدا او را بهت‌زده می‌کند. از آنجایی که چنین هرج و مرجی در محله‌ی زیبایش رخ داده، آنا تصمیم می‌گیرد که از آن‌جا فرار کند و در همین مسیر با یک افسر پلیس به نام کنث برخورد می‌کند؛ به همراه دیگر بازماندگانی که متوجه شدند بهترین راه آن‌ها برای زنده ماندن، این است که در مرکز خرید متروکه‌ای پناه بگیرند و ساکن شوند.

زمانی‌که ذخایر کم کم رو به اتمام می‌رود و سایر بازمانده‌های گیر افتاده، نیاز به کمک پیدا می‌کنند، اعضای گروه متوجه می‌شوند که نمی‌توانند برای همیشه یک جا ساکن باشند؛ بنابراین مجبور می‌شوند که نقشه‌ای برای فرار طراحی کنند. درست است که حالا همه زک اسنایدر را می‌شناسیم اما در سال ۲۰۰۴ و پیش از فیلم طلوع مردگان، هیچکس او را نمی‌شناخت و با این فیلم بود که پا به دنیای سینما گذاشت.

شب مردگان زنده (Night of the Living Dead)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: جورج ای. رومرو
  • نویسنده: جان روسو و جورج ای. رومرو
  • بازیگران: دوین جونز، جودیت اودی و مریلین استمن

فیلم اورجینال «شب مردگان زنده» (Night of the Living Dead) به عنوان یکی از بهترین فیلم های زامبی، الگویی را برای زامبی‌ها ترتیب داد که شهرت و اعتباری بیش‌تر از قبل بدست آورند و در نهایت برای مدتی در اوایل دهه 2000، هالیوود را در اختیار بگیرند.

از این رو این احساس بوجود آمد که بازسازی این فیلم برای مخاطبان امروزی ضروری است تا مخاطبان جوان‌تر جذب شده، دیالوگ‌ها روزآمد شده، این بار فیلم رنگی بوده و نسخه جدید با بودجه‌ای قابل توجه‌تر ساخته شود.

در بازسازی صورت گرفته تونی تاد در نقش بن فوق‌العاده ظاهر شده است، اما چیزی در مورد مردگان در این فیلم کم است. انگار سازندگان تلاش کرده‌اند که به نسخه اورجینال وفادار باشند در حالی که یک تغییر و پیچش جدید می‌توانست مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.

روز مردگان (Day of the Dead)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: جورج ای. رومرو
  • نویسنده: جورج ای. رومرو
  • بازیگران: لوری کاردیل، تری الکساندر و جو پیلاتو

ممکن است بسیاری ادعا کنند که جرج رومرو پس از «روز مردگان» (Day of the Dead) هیچ فیلم قابل توجهی کارگردانی نکرده است، اما دستکم این موضوع در مورد فیلم «سرزمین مردگان» (Land of the Dead) صدق نمی‌کند.

رومرو پس از نزدیک به 20 سال پس از ساخت «شب مردگان زنده» با این فیلم بازگشت، فیلمی به عنوان دنباله‌ای از دنیای پساآخرالزمانی که خود روزگاری ساخته بود. مانند کار‌های گذشته‌اش در این ژانر، داستان این فیلم نیز به طور مستقیم ارتباطی با گذشته نداشت، اما به نوعی تداوم دنیای زامبی‌ها بود، دنیایی که زامبی‌ها و زندگان در آن پرسه می‌زدند.

در این فیلم فقرا در زاغه‌های کثیف زندگی می‌کنند و شخصیتی به نام کافمن با بازی دنیس هاپر با تنها چند همراه ثروتمند که در یک آسمانخراش بسیار لوکس زندگی می‌کنند کنترل فقرا را در دست دارند.

هنوز هم تعدادی از انسان‌ها و ذراتی از ویژگی‌های انسانی باقی مانده، اما مردگان نیز شروع به یاد گرفتن برخی چیز‌ها کرده‌اند، جایی که یکی از زامبی‌ها به نام پدر بزرگ ارتشی برای حمله به آسمانخراش محل اسکان ثروتمندان گرد هم آورده است. بدون شک این فیلم محبوب در زمره بهترین فیلم های زامبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی جهان

بهترین فیلم های اکشن جهان

برف مرده (Dead Snow)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: تامی ویرکولا
  • نویسنده: تامی ویرکولا و استیگ فرود هنریکسن
  • بازیگران: ویگار هوئل، استیگ فرود هنریکسن و شارلوت فروگنر

بعد از انتشار بازی «Call Of Duty World at War» در سال 2008، زامبی‌های نازی به تمی بسیار پرطرفدار تبدیل شد و توانست در لیست بهترین فیلم های زامبی قرار بگیرد. از این رو همانطور که انتظار می‌رفت فقط بحث زمان بود تا شاهد بازگشت رایش سوم به پرده بزرگ سینما در قالب مردگان متحرک باشیم، اتفاقی که خیلی زود در سال 2009 رخ داد.

وقتی که گروهی از جوانان سرخوش برای تعطیلات آخر هفته به یک کلبه جنگلی دوردست می‌روند، انتظار می‌رود که خیلی زود مورد تعقیب گروهی هیولا قرار گرفته و توسط آن‌ها بلعیده شوند، زیرا این چیزی است که همیشه در فیلم‌ها شاهد آن بوده‌ایم.

البته در این فیلمی که در مورد آن صحبت می‌کنیم دسته‌ای از زامبی‌های نازی به عنوان یک وظیفه به این موضوع نگاه کرده و اطمینان حاصل می‌کنند که برف را از خون قربانیان خود رنگین سازند.

«برف مرده» (Dead Snow) یک فیلم پر از خشونت و جیغ و داد افسار گسیخته و زامبی‌هاست، اما ایده‌های تروتمیزی نیز در قتل‌های خود داشته و به خوبی از بازیگران خود استفاده می‌کند. همچنین مقداری حس شوخ‌طبعی و کمیک نیز در این فیلم زامبی‌محور ساخت نروژ وجود دارد که تماشای آن را جذاب می‌سازد.

ویرموود: جاده مردگان (Wyrmwood: Road of the Dead)

بهترین فیلم های زامبی

  • کارگردان: کیا روش-ترنر
  • نویسنده: کیا روش-ترنر و تریستن روش-ترنر
  • بازیگران: جی گالاگر، بیانکا بریدی و لئون برچیل

فیلم «ویرموود: جاده مردگان» (Wyrmwood: Road of the Dead) را می‌توان نقطه تلاقی «مکس دیوانه» و «طلوع مردگان» دانست. در این فیلم استرالیا توسط هیولا‌هایی آدمخوار اشغال شده و بهترین راه برای نجات از دست آن‌ها در حال حرکت بودن در جاده‌هاست.

در این فیلم شاهد کار‌هایی هستیم که دیگر در فیلم‌های ژانر زامبی دیده نمی‌شود و به جای اینکه مردگان متحرک دارای نقش فرعی و پس‌زمینه ماجرا باشد آن‌ها را در منن داستان قرار داده و بخشی کلیدی از داستان فیلم می‌سازد.

ممکن است از دیدگاه بسیاری این فیلم یک فیلم درجه چندم بی‌ارزش باشد، اما «جاده مردگان» یکی از بهترین فیلم های زامبی با پیچش‌های داستانی هیجان‌انگیز است که باید از آن لذت برد و اسپویل کردنشان خوشایند نیست.

سوالات متداول

بهترین فیلم های زامبی کدام ها هستند؟

در این نوشتار از تکراتو تلاش کردیم لیستی از بهترین فیلم های زامبی را در اختیار شما قرار می دهیم. اما اگر بخواهیم چند مورد از بهترین فیلم های زامبی را نام ببریم باید به دختری با تمام موهبت‌ها، طلوع مردگان، برف مرده و ویرموود: جاده مردگان اشاره کنیم.

جدیدترین فیلم های زامبی کدام ها هستند؟

اگر بخواهیم جدیدترین فیلم های زامبی را نام ببریم باید به قطار بوسان، بدن‌های گرم،من افسانه هستم، زنده اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید:

.

گردآوری: techrato

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های زامبی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (12 نظر)

    چرا ادرس اشتباهی به مردم میدید …ما همه مرده ایم سریالی هستش دوستان ..قطار بوسان خوبه البته طوری ساختن که یک دو داره یعنی یجورایی ادامه فیلمه لطفا سریالی با سینمایی قاطی نکنید

    پاسخ

    فقط مردگان متحرک.بقیه دیگه مالی نیست

    پاسخ

    اون عزیزان ک میگن واکینگ دد کجاس ، توی این سایت فیلم هارو معرفی کرده ، واکنیگ دد سریاله ….

    پاسخ

    قطار بوسان و ما همه مرده ایم و… حتما فیلم سینمایین

    پاسخ

    قشنگ بودن

    پاسخ

    فیلم ما همه مرده ایم و قطار بوسان و سریال شادی از همه بهتر بودن فیلم زنده و شبه جزیره هم خوبن

    پاسخ

    سلام فیلم مردگان متحرک رو ببینید دیگه اصلا هیچ فیلم دیگه ای نمیبینید حتما نگاه کنید ۱۱ فصل هستش که الان آخر های فصل ۱۱ داره ساخته میشه واقعا حرف نداره

    پاسخ

    بهترین فیلم هایی که دیدم واکینگ دد. همه ما مرده ایم. قطار بوسان. زنده. این چهارتا حرف ندارن 😻💛

    پاسخ

    Walking dead هم حتماً هویجه آره 😠

    پاسخ

    لیست کاملی بود و انتخاب بیتشون سخته لطفا دوستان تو کامنتا راهنمایی کنن اگه فیلمارو دیدن کدوم ارزش تماشا داره؟ من خودم از بین اونا که دیده بودم قطار بوسان عالی ، ۲۸ هفته و ۲۸ روز بعد متوسط و زامبی لند چرت بود

    پاسخ

    ما همه مرده ایم رو نبینی نصف عمرت به فناس دیگه میشه گفت ته فیلم زامبی هاس. فیلم شادی هم هم خوبه من دیدم

    پاسخ

    شکارچی زامبی رو از کدوم سایت میشه دانلود کرد

    پاسخ