;
coinex

سامانه سند من به زودی رونمایی می‌شود ؛ ثبت سند بدون حضور در دفترخانه

سامانه سند من به زودی رونمایی می‌شود. این موضوع در رسانه های اجتماعی مورد توجه بسیاری قرار گرفته و بازتاب گسترده ای داشته است. در ادامه با این مطلب همراه باشید تا بیشتر این موضوع را بررسی کنیم.

سامانه «سندمن» کاری از واحد فن آوری اطلاعات کانون سردفتران و دفتریاران با حضور حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران رسما رونمایی شد. کانون سردفتران و دفتریاران، به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود در حوزه فناوری اطلاعات و با هدف خلق ارزش‌های جدید برای دفاتر اسناد رسمی، در دو سال گذشته زیرساختهای فنی لازم برای گسترش خدمات الکترونیک در حوزه دفاتر اسناد رسمی را فراهم نموده است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه، از راه اندازی سامانه «سند من» خبر داد.

سامانه سند من به زودی رونمایی می‌شود ؛ ثبت سند بدون حضور در دفترخانه

کانون سردفتران و دفتریاران، به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود و با هدف خلق ارزش‌های جدید برای دفاتر اسناد رسمی، در دو سال گذشته زیرساختهای فنی لازم برای گسترش خدمات الکترونیک در حوزه دفاتر اسناد رسمی را فراهم کرده که یکی از طرحها در حوزه سند رسمی ایجاد بستر لازم برای ارائه تمام خدمات غیرحضوری و برخط از سوی دفاتر اسناد رسمی است.

این سامانه با هدف تسهیل و تسریع در ارائه خدمات ثبت رسمی به مردم و کاهش مراجعه حضوری و در مواردی حذف این مراجعه حضوری مردم برای دریافت خدمات طراحی شده که در سال جاری با نام “سند من” تولید شد که کاربران آن از یک سو مردم و از سوی دیگر دفاتر اسناد رسمی و کانون های سردفتران و دفتریاران هستند.

علی خندانی، روز یکشنبه در نشست خبری گفت:

اقدامات خوبی در بحث هوشمند سازی در قوه قضائیه انجام شده است. در کانون سردفتران هم فعالیت‌هایی در این رابطه انجام شده است. دادرسی که یک موضوع قضائی است هم به صورت الکترونیکی در حال انجام است. دیتا سنتر بسیار قوی در همین رابطه در کانون سردفتران تهیه شده است و برای ارائه خدمات به قوه قضائیه در این زمینه آمادگی کامل داریم.

امکان اینکه کسی در دفترخانه حضور نیاید و سند به نامش ثبت شود از محالات بود. اما با راه اندازی این سند فقط برای مرحله آخر و ثبت اثر انگشت و امضا نیاز به حضور هست. هر کسی بخواهد به دفاتر استاد رسمی مراجعه کند با استفاده از این سامانه می‌تواند به صورت مجازی با دفاتر ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد:

در حالت عادی باید فرد چندین بار به دفاتر مراجعه کند که با این سامانه، صرفه جویی در امور، هزینه و زمان افراد را در پی دارد. کار تنظیم سند تعطیل بردار نیست. در زمان کرونا مجبور به زوج و فرد کردن روزهای کاری دفاتر بودیم که با این سامانه و در صورت پیش آمدن شرایط این چنینی، کار ادامه خواهد داشت. جلوگیری از تخلفات را از دیگر نتایج سامانه سند من است. این سامانه به صورت پایلوت در دو استان اجرا و تا آخر ماه در سراسر کشور فعال خواهد بود. ۵ ماه است که اسکن دفاتر را آغاز کردیم و ۷۰ درصد پیشرفت در این زمینه داشتیم و تلاش بر این است تا پایان سال اسکن اسناد در دفاتر به پایان برسد.

از دستاوردهای مهم سامانه سند من می‌توان به “صرفه جویی در زمان برای تنظیم سند رسمی”، “کاهش سفرهای درون شهری و انجام مسوولیت اجتماعی در قبال کاهش آلودگی و ترافیک، صرفه جویی در مصرف سوخت به ویژه در کلان شهرها” ، امکان ارایه خدمات مستمر و پایدار در شرایط خاص کشور مانند دوره کرونا، “حذف کپی مدارک به صورت فیزیکی و صرفه جویی قابل توجه در استفاده از کاغذ ” ایجاد آرامش روانی بیشتر و حذف دغدغه های مکرر مراجعه به دفاتر اسناد رسمی تا قبل از امضای اسناد و از همه مهمتر ” ارتقای کرامت انسانی متقاضیان خدمات دفاتر اسناد رسمی اشاره نمود.

امکانات سامانه سند من چیست؟

با امکانات این سامانه و در صورت فراهم شدن شرایط قانونی مربوط، امکان تنظیم اسناد بدون حضور مراجعان در دفترخانه با حفظ ساختارهای اداری فعلی دفاتر اسناد رسمی و از طریق احراز هویت الکترونیک و امضای الکترونیک فراهم شده است. از دیگر امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۱) امکان درخواست تنظیم سند رسمی و ارسال مدارک مورد نیاز
  • ۲) مکان‌یابی و امکان جستجوی دفاتر بر روی نقشه
  • ۳) یافتن نزدیک‌ترین دفترخانه
  • ۴) امکان نمایش دفاتر با وضعیت ترافیک کاری
  • ۵) سقف حق التحریر آزاد
  • ۶) درخواست و انجام فتوکپی برابر اصل
  • ۷) امکان تعیین وقت تنظیم اسناد یا مشاوره رایگان
  • ۸) امکان ثبت شکایت الکترونیکی از دفاتر اسناد رسمی
  • ۹) امکان پیگیری و اطلاع از آخرین وضعیت تنظیم سند

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر