;
coinex

پیش ثبت نام اربعین 1401 آغاز شد؛ شرایط و نحوه ثبت نام

پیش ثبت نام اربعین 1401 در شرایطی از صبح روز جمعه 10 تیر 1401 آغاز شده است که برای سفر به مرقد امام حسین (ع) شروطی تعیین شده است.

بنابر اعلام سامانه حج و زیارت، متقاضیان ثبت نام اربعین حسینی 1401 تا پایان تیر ماه جاری فرصت دارند تا در سامانه سماح مشخصات خود را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: دستگیری 4 نفر به جرم فروش سوالات کنکور توسط پلیس فتا

پیش ثبت نام اربعین 1401

پیش ثبت نام اربعین 1401 آغاز شد؛ شرایط و نحوه ثبت نام
شرایط ثبت نام پیاده روی اربعین 1401

به گفته صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت، برای پیش ثبت نام اربعین 1401 تنها نیاز به کد ملی دارید. همچنین این مقام مسئول درباره هزینه پیش ثبت نام اربعین حسینی 1401 گفته که جز هزینه‌های تکلیفی برای بیمه،‌ خدمات پزشکی و امنیت، هیچ هزینه دیگری از زائران دریافت نخواهد شد و هیچ سازمان دیگری نیز حق دریافت هزینه اضافی از زائران را ندارد.

سازمان حج و زیارت که از طرف ستاد اربعین مسئول پیش ثبت نام پیاده روی اربعین 1401 شده است اعلام کرده که پیش ثبت نام به هیچ وجه به منزله ثبت نام قطعی اربعین نیست و هیچ الزامی برای سازمان حج و زیارت برای اعزام زائران ایجاد نمی‌کند.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز که ستاد اربعین از نهادهای زیرمجموعه وزارتخانه او است،‌ انگیزه از انجام پیش ثبت نام اربعین 1401 را آگاهی از تعداد حدودی متقاضیان اربعین و برنامه‌ریزی برای آن اعلام کرده است:

همه کسانی که تمایل دارند در این سفر بزرگ و در این فعالیت فرهنگی شرکت کنند، حتما اعلام کنند که از چه مسیری و در چه روزهایی قصد سفر دارند.

شرایط پیش ثبت نام پیاده روی اربعین حسینی 1401

پیش ثبت نام اربعین 1401 آغاز شد؛ شرایط و نحوه ثبت نام
نحوه ثبت نام پیاده روی اربعین 1401

بنابر مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تزریق حداقل دو دز واکسن کرونا از مهمترین شرایط برای سفر اربعین است. البته در حال حاضر نوع واکسن مشخص نشده اما به نظر می‌رسد که کشور عراق هنوز تصمیم خود درباره نوع واکسن را اعلام نکرده باشد.

وزارت کشور و سازمان حج و زیارت همچنین به زائران اعلام کرده که اگر حداقل 6 ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن کرونا متقاضیان پیش ثبت نام اربعین 1401 می‌گذرد، بایستی نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند تا در صورت استعلام وزارت بهداشت، مدرک قابل اثباتی در این باره وجود داشته باشد. در نتیجه اگر شرایط اعلامی را نداشته باشید امکان ثبت نام برای پیاده روی اربعین 1401 را نخواهید داشت.

سازمان حج و زیارت همچنین به زائرانی که قصد سفر به صورت گروهی برای پیاده روی اربعین 1401 را دارند توصیه کرده که در مرحله پیش ثبت نام حتما به طور گروهی و با معرفی یک نفر به عنوان سرگروه در سامانه ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: واکنش کاربران به قطع اینترنت همراه در زمان کنکور سراسری

این افراد قید ثبت نام پیاده روی اربعین 1401 را بزنند

پیش ثبت نام اربعین 1401 آغاز شد؛ شرایط و نحوه ثبت نام
روش ثبت نام پیاده روی اربعین 1401

مطابق مصوبه ستاد مرکزی اربعین،‌ برخی افراد از جمله بیماران از سفر به عتبات عالیات و شرکت در پیاده روی اربعین 1401 منع شده‌اند. این افراد عبارتند از:

  • بیماران دیابتی با زخم و یا عفونت اندام.
  • بیماران دیابتی که مشکل کلیوی دارند.
  • بیماران مبتلا به رتینوپاتی پیشرفته.
  • بیماران دارای عوارض و علایم قلبی و عروقی.
  • بیمارانی که کنترل نامطلوب قند دارند یا قند ناشتای ۲۵۰ و بالاتر دارند.
  • بیماران مبتلا به سرطان که در حال درمان هستند.
  • بیماران مبتلا به سرطان که وضعیت جسمانی نامطلوب دارند.
  • بیماران مبتلا به آسم و COPD شدید و یا کنترل نشده.
  • افرادی که بنا به نظر پزشک دارای بیماری واگیردار هستند (بالاخص بیماریهای تنفسی، گوارشی و پوستی).
  • افرادی که تست کرونا آن‌ها مثبت است تا ۵ روز اول تست مثبت در صورت نداشتن علائم حاد.
  • افرادی که دارای بیماری حاد تب‌دار هستند تا دست کم ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از قطع تب بدون استفاده از داروهای تب‌بر، بالاخص بیماری‌های تنفسی و گوارشی و پوستی با انجام معاینه دوباره.

از سوی دیگر سازمان حج و زیارت از سالمندان بالای 60 سال، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، افراد دارای فشار خون بالا، افراد مبتلا به دیابت،‌ افراد چاق با ضریب توده بدنی بیش از 40، افراد دارای ضعف یا نقص سیستم ایمنی و افرادی که به طور مزمن از ترکیبات حاوی سالیسیلات استفاده می‌کنند نیز خواسته که از ثبت نام اربعین حسینی 1401 خودداری کنند.

از دیگر شرایط مهم در ثبت نام اربعین 1401، داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ اعزام برای سفر اربعین است. پیش ثبت نام اربعین 1401 تا 31 تیر 1401 ادامه دارد. سازمان حج و زیارت همچنین تاکید کرده که:

چنانچه هرگونه محدودیتی از سوی دولت عراق برای تشرف به زیارت اربعین در نظر گرفته شود، نحوه ثبت‌نام قطعی متقاضیان از بین افرادی که پیش ثبت‌نام کرده‌اند تعیین و اعلام خواهد شد.

در دو سال اخیر و به خاطر محدودیت‌های کرونایی، روند ثبت نام اربعین و پیاده‌روی با محدودیت بیشتری انجام شده و دولت عراق برای کنترل بیماری، مرزها را برای مدتی بست و تنها به تعداد معدودی از زائران اجازه حضور در مراسم را می‌داد.

امسال اما بر اساس توافقات بین ایران و عراق تصمیم بر این است که مراسم به همان شیوه قبل از کرونا انجام شود. بر این اساس پیش‌بینی شده تا حداقل 4 میلیون زائر از سراسر ایران در این مراسم شرکت کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شرایط ثبت نام پیاده روی اربعین 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    سلام ازطریق گوشی پیش ثبت‌نام پیاده روی اربعین درعراق کرده ولی گوشی وصل بانک نیست تاهزینه پیش ثبت‌نام بدهیم حداقل شماره کارت یاشماره حساب حج و زیارت عتبات بدهید تا ماهم راحت بتوانیم ازطریق عابر بانک هزینه ثبت‌نام پیاده روی اربعین بپردازیم تشکر

    پاسخ

    سلام مرحله پرداخت چه موقع فعال میشه؟

    پاسخ

    من دو دوز واکسن رو تزریق کردم،ولی موقع ثبتنام مینویسه که شما واکسن نزدین،چکار باید بکنم،در ضمن تاریخ دقیق رفت و برگشت نیز متغیر است،شاید در تاریخ مندرج شده نشد که رفت و روز دیگری اقدام کنیم،لطفا این مسئله رو هم حل کنید ممنون

    پاسخ