;
coinex

شکایت کارگران تسلا از این شرکت به اتهام نژادپرستی

شکایت کارگران تسلا از این شرکت، می‌تواند مشکلات جدی‌ای برای ایلان ماسک به همراه داشته باشد. آیا بحران تازه‌ای برای ایلان ماسک به وجود خواهد آمد؟

شکایت از کارخانجات تسلا اتفاق تازه‌ای نیست؛ اما چیزی که بیش از همه مورد توجه قرار گرفته است، شکایت به دلیل رفتارهای نژادپرستانه با کارگران این شرکت است.

روند روز افزون شکایت‌ها تا جایی پیش رفته است که یکی از سهام‌داران شرکت تسلا نیز شکلایتی درباره رفتارهای نژادپرستانه را تسلیم دادگاه کرده است.

ایلان ماسک به خاطر رابطه با امبر هرد این روزها زیر ذره‌بین مرذم قرار دارد و به نظر می‌رسد، کمتر کسی در امریکا از او خوشش بیاید، حال با این شکایتها که مجموعا به 15 شکایت می‌رسد، بیش از پیش وجهه‌اش میان مردم رو به نابودی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: ارسال مواد مخدر با استفاده از پهپاد ؛ تکنولوژی در خدمت خلافکاران!

ماجرای شکایت کارگران تسلا چیست؟

در سال 2021، یکی از کارگران کارخانه سانفرانسیسکو شرکت تسلا به خاطر رفتارهای نژادپرستانه‌ای که با او شده بود، به دادگاه شکایت کرد. دادگاه نیز ایلان ماسک را گناهکار تشخیص داد و غرامتی 15 میلیون دلاری برای ماسک برید؛ اما ظاهرا رفتارهای نژادپرستانه در این شرکت تمامی ندارد.

چرا که به تازگی از کارخانه کالفرنیای شرکت تسلا خبر رسیده که چند کارگر دیگر نیز به این رفتارهای تبعیض‌امیز اعتراض داشته و از ایلان ماسک شکایت کرده‌اند. این افراد می‌گوید، علاوه بر اینکه در محیط کار با الفاظ نژاد پرستانه از سوی کارکنان این شرکت مواجهه می‌شوند، در ترفیع گرفتن نیز هیچوقت توانایی آنها مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و فقط به خاطر رنگ پوستشان باید کارهای سخت‌تری انجام دهند.

شکایت کارگران تسلا

والری کپرز ورکمن اما در اظهار نظری عجیب، الفاظ نژادپرستانه را در چاچوب شوخی‌های محیط کار دانست. همچنین یکی از سهام‌داران تسلا نیز عنوان کرده است که محیط کار در کارخانه‌های شرکت تسلا فضایی مسموم دارد و رنگین پوستان به شکل‌های مختلف مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

در سال‌های اخیر، جنبش‌های زیادی در دفاع از رنگین پوست‌ها رخ داده است و خیلی از افراد سرشناس به خاطر توهین به رنگین‌پوستان مورد مؤاخذه قرار گرفته‌اند. نمونه مهم این سال‌ها مؤسس اوبر بود که پس از اثبات رفتارهای نژادپرستانه و تعرض به زنان در محیط این شرکت، از سمت خود برکنار و خانه نشین شد. حال باید دید، ایلان ماسک نیز به سرنوشت مدیر و مؤسس اوبر دچار خواهد شد یا خیر؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شکایت کارگران تسلا چیست؟ نظراتتان را در این باره با ما و دیگر کاربران تکراتو در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر