;
coinex

ارسال مواد مخدر با استفاده از پهپاد ؛ تکنولوژی در خدمت خلافکاران!

دادگاهی در شهر لیل فرانسه، نوجوانی 19 ساله را به اتهام ارسال مواد مخدر با استفاده از پهپاد به زندان، محاکمه و نهایتا محکوم به تحمل حبس کرد.

دادگاه رسیدگی به پرونده ارسال مواد مخدر با پهپاد به داخل زندان در شهر لیل فرانسه امروز با صدور حکمی، متهم جوان پرونده را به مجازات حبس محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: نوشیدنی ساخته شده از فضولات انسانی عرضه شد!

ارسال مواد مخدر با استفاده از پهپاد

متهم 19 ساله این پرونده که پیشتر به دلیل تحویل تلفن همراه و لوازم جانبی، مواد مخدر و محصولات آرایشی به زندانیان در شهر لیل دستگیر شده بود، از سوی دادگاه به تحمل 20 ماه حبس قطعی محکوم شد.

یک زندانی همدست که او نیز به قاچاق و توزیع مواد مخدر در بازداشتگاه اقدام می‌کرد بر اساس حکم دادگاه به هشت ماه مجازات مضاعف حبس محکوم شد.

این فرد اعتراف کرده بود که بسته‌های ارسال شده توسط قاچاقچی 19 ساله را از پشت پنجره سلول خود دریافت می‌کرده است. پلیس فرانسه بعد از مدتی به تحویل بسته‌های مواد مخدر به بازداشتگاه و پخش مواد در زندان مشکوک می‌شود و برای سه شب متوالی با استقرار مامورانی ویژه، اوضاع را در نظر می‌گیرد.

ارسال مواد مخدر با استفاده از پهپاد ؛ تکنولوژی در خدمت خلافکاران!

ماموران در این مدت شاهد تحویل 5 بسته بوده‌اند و نهایتا موفق می‌شود سه بسته را که آماده ارسال بوده توقیف کنند. به گفته منابع دادستانی، پلیس همچنین به رهگیری پهپاد مورد استفاده در این عملیات قاچاق منحصر به فرد اقدام کرده است.

بسته‌های توقیف شده، حاوی تلفن و شارژر،‌ مواد مخدر از جمله حشیش و شاهدانه، فندک و سیگار برگ و حتی مقادیری لوازم آرایشی بوده است. در جریان عملیات پلیس فرانسه، یکی از دو هدایت کننده پهپاد که جوان 19 ساله بوده به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگیر شد.

این جوان در دادگاه توضیح داده که ماموریت او ارسال مواد به داخل زندان بوده و بعد از اینکه چند هفته این کار را با پرتاب بسته از دیوار زندان پیگیری می‌کند، نهایتا تصمیم به استفاده از پهپاد برای ارسال بسته‌ها می‌گیرد. او سپس با بیان اینکه بعد از توقیف چند صد گرم کوکائین و هروئین متعلق به یک تامین‌کننده بزرگ که در اختیار او بوده، بدهکار می‌شود و چاره‌ای جز انجام این کار نداشته است.

این قاچاقچی البته از افشای نام تامین کننده اصلی مواد و دیگر افرادی که پهپاد را هدایت می‌کردند خودداری کرد. او پیش از این نیز به اتهام قاچاق حشیش، هروئین و کوکائین تحت تعقیب قرار گرفته بود و به مدت 30 ماه حبس از جمله 18 ماه مجازات قطعی حبس محکوم شده بود.

دادستان برای پرونده ای جوان به دلیل اینکه او با بسته‌های ارسالی خود،‌ به تسهیل فرایند قاچاق در زندان کمک کرده و امنیت زندان و نگهبانان را به خطر انداخته است، تقاضای حکم سه سال حبس و جزای نقدی 5 هزار یورویی را کرده بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ارسال مواد مخدر با استفاده از پهپاد چیست؟ دیدگاهتان را در بخش نظرات با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر