;
coinex

مبارزه گوگل با قانون منع سقط جنین با راهکاری عجیب!

این روزها قانون منع سقط جنین در آمریکا جنجال زیادی به پا کرده است. حالا شاهد مبارزه گوگل با قانون منع سقط جنین با روشی عجیب هستیم.

گوگل در واکنش به جنجال‌های مربوط به قانون منع سقط جنین در آمریکا اعلام کرده که اطلاعات مربوط به مراجعه کاربران سرویس‌های خود به کلینیک‌های سقط جنین را تحویل مقامات قضایی نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: نوشیدنی ساخته شده از فضولات انسانی عرضه شد!

مبارزه گوگل با قانون منع سقط جنین

بعد از اعمال قوانین ایالتی مبنی بر منع سقط جنین در آمریکا، گوگل تصمیم گرفته تا شرایط خاصی را برای حفاظت از اطلاعات خصوصی کاربران خود ایجاد کند. این پروتکل شامل مواردی مانند حذف خودکار بازدید از کلینک‌های سقط جنین یا دیگر موارد خاص و حساس مرتبط با حوزه سلامت است که در هفته‌های آینده ارائه خواهد شد.

این تغییر البته صرفا برای افرادی ارائه می‌شود که با ورود به حساب کاربری گوگل خود، سابقه موقعیت مکانی را روی پیشفرض تنظیم کنند. سیاست حذف خودکار گوگل؛ بنابر توضیحی که این شرکت ارائه داده است علاوه بر از بین بردن سوابق بازدید از کلینیک‌های سقط جنین، شامل مواردی از جمله پناهگاه‌های خشونت خانگی، مراکز درمان اعتیاد و کلینیک‌های جراحی زیبایی نیز می‌شود.

مبارزه گوگل با قانون منع سقط جنین با راهکاری عجیب!

از آنجایی که اطلاعات موقعیت مکانی شخص ممکن است زمانی با وضاع قوانین حفظ حریم خصوصی در اختیار افراد خاصی قرار بگیرد، گوگل سعی کرده با پیش‌دستی و پیش از تصویب آن در کنگره چاره‌ای بیندیشد.

این تغییر سیاست بزرگ در گوگل نوعی تلاش برای رفع این نگرانی مهم است که احیانا دادستان‌ها و یا دیگر مقامات قضایی نتوانند به اطلاعات شخصی کاربران از طریق سرویس‌های گوگل دست پیدا کنند و از آن به عنوان مدرک قضایی برای قانون سقط جنین استفاده کنند.

کارشناسان حریم خصوصی درواقع نگران این هستند که مقامات قانونی توسعه‌دهندگان برنامه‌ها را مجبور به تحویل داده و مدارک مربوط به سقط جنین کنند. پیش از این نیز شماری از سناتورهای آمریکایی از اپل و گوگل خواسته بودند که جمع‌آوری اطلاعات کاربران در نرم‌افزارهایی که ممکن است منجر به شناسایی متقاضیان سقط جنین شوند را متوقف کنند.

نکته جالب اینکه حذف داده‌ها در صورت مراجعه افراد به کلینیک‌های سقط جنین به نحوی اجباری است و همه چیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که در صورت درخواست مقام قضایی، هیچ اطلاعاتی برای ارائه وجود نداشته باشد.

البته کاربر می‌تواند تاریخچه موقعیت مکانی خود را به صورت دستی نیز حذف کند. البته باید بدانید که ممکن است حتی با غیرفعال کردن این قابلیت در یک برنامه، ممکن است برنامه‌های دیگر گوگل همچنان به ذخیره اطلاعات موقعیت مکانی شما ادامه بدهند.

گوگل مپ اما در این زمینه رویکرد خاصی دارد که به آن اصطلاحا Location Fuzzing می‌گویند. این اصطلاح به این معنا است که با گذشت 24 ساعت از جستجوی یک موقعیت مکانی خاص، این برنامه آن را به یک محدود تقریبی بدل می‌کند.

از سوی دیگر اپل نیز جستجوها یا مکان‌های بازدید شده را ذخیره نمی‌کند و اطلاعات Maps در زمان استفاده جمع‌آوری شده و با شناسه‌های مختلف به طور تصادفی ادغام می‌شود. همچنین همه اطلاعات افرادی که در میان دستگاه‌های مختلف در حال جابجایی هستند، رمزگذاری شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مبارزه گوگل با قانون منع سقط جنین چیست؟ نظرات خود در این باره را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر