;
coinex

بازیگر کهنه کار آمریکایی “جان وویت” خواستار استیضاح جو بایدن شد

“جان وویت” بازیگر پیشکسوت آمریکایی، خواستار استیضاح جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شد. وویت او را متهم کرد که “شکوه این مملکت را به انحطاط” کشانده است.

وویت که یکی از هواداران “دونالد ترامپ” بوده و هست روز سه‌شنبه هفته گذشته ویدیویی را در توئیتر منتشر کرد و خواهان عزل بایدن از کاخ سفید شد. او دقیقاً علت این درخواستش را بیان نکرد اما مدعی شد که: “زمانی که بایدن ریاست جمهور باشد، همگی ما احساس ناامنی می‌کنیم.”

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های نتفلیکس

استیضاح جو بایدن خواسته وویت

بازیگر فیلم “گاوچران نیمه‌شب” (Midnight Cowboy) گفته است:

دوستان عزیز من، همه ما از آشفتگی‌های این زندگی ناراحتیم. آیا می‌توان به این ظلمت پایان داد؟ آیا می‌توانیم یک بار دیگر در شادی سهیم شویم و با یکدیگر موافق باشیم؟ کشور واژگون داریم که این جنایتکاران به وحشتش می‌افزایند و زندگی‌ها را نابود می‌کنند. باید همین حالا مانع آن‌ها شویم. باید امنیت را به کشور برگردانیم.

[پلیس باید] از محله‌های ما، کسب‌وکارهای ما، فرزندان و سالخوردگان ما، پیشکسوتان ما و بیماران ما محافظت کند. بایدن اخلاق ما را به سقوط کشانده، موهبت حقیقی سرزمین آزادی.

بازیگر کهنه کار آمریکایی "جان وویت" خواستار استیضاح جو بایدن شد
جان وویت

اما این بازیگر که 83 سال سن دارد و تاکنون یک بار برنده و چهار بار نامزد جایزه اسکار شده‌است، اشاره به اینکه از کدام متجاوزین حرف می‌زند، نکرد. در جوانی دیدگاه‌های سیاسی او لیبرال بود و از رئیس جمهور جان اف. کندی حمایت می‌کرد. او در دهه ۱۹۷۰ در کنار جین فوندا و لئونارد برنستاین در حمایت از گروه چپگرای اتحاد مردمی در شیلی نیز ظاهر شده بود.

اما در سالیان اخیر وویت دیدگاه‌های محافظه‌کارانه اختیار کرده و در سال ۲۰۰۸ در مقاله‌ای در واشینگتن تایمز، از کنشگری ضد جنگ خود در جوانی افسوس خورد و آن را نتیجه “پروپاگاندای مارکسیستی” خواند.

وویت مشخصا به نقض انبوه حقوق بشر در ویتنام و کامبوج در پی عقب‌نشینی آمریکا اشاره کرد. اما ویدیوی اخیر او، اولین و تنها ویدیوی منتشر شده از او در راستای اهداف سیاسی نیست. او در مارس ۲۰۱۵ در زمان مبارزات انتخابات سراسری اسرائیل، با انتشار ویدئویی رای‌دهندگان اسراییلی را به انتخاب مجدد بنیامین نتانیاهو فراخواند.

بازیگر کهنه کار آمریکایی "جان وویت" خواستار استیضاح جو بایدن شد
جو بایدن

وویت در ادامه حرف‌هایش در رابطه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، اضافه می‌کند:

او باید استیضاح شود. اجازه ندهید این رئیس جمهور بایدن با تحمیل دروغ‌هایش [سرزمین‌هایی] که به پایش خون، اشک و عرق ریخته شده متلاشی کند.

برخی از کاربران توییتر به این ویدیو واکنش نشان دادند و رابطه ناسالم او با دخترش “آنجلینا جولی” و حملات ۶ ژانویه به ساختمان کنگره در آخرین روزهای ریاست جمهوری ترامپ را یادآور شدند و برخی دیگر از جمله “مارجری تیلور گرین” نماینده جمهوری‌خواه از وویت ستایش کردند. وویت نوامبر سال ۲۰۱۹ از ترامپ “مدال ملی هنر” دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما کاربران تکراتو درباره درخواست جان وویت برای استیضاح جو بایدن چیست؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر