;
coinex

افزایش 100 درصدی تعرفه پست صدای وزیر ارتباطات را هم درآورد!

بعد از افزایش 100 درصدی تعرفه پست در کشور، وزیر ارتباطات اظهار کرد که اشتباهی در این مورد رخ داده است و افزایش مبلغ پستی، نباید بیشتر از ۴۰ درصد باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری، عیسی زارع پور گفت، با توجه به مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، افزایش هزینه‌های پستی باید در حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد باشد.

بیشتر بخوانید: وزیر صمت: حذف قرعه کشی خودرو قطعی است

افزایش 100 درصدی تعرفه پست

گزارش‌های مردمی از افزایش بیش از ۴۰ درصدی تعرفه پست خبر می‌دهند. زارع پور با توجه به این گزارش، از شرکت پست کشور خواست تا هزینه‌های بیش از ۴۰ درصدی را به حساب مردم بازگردانند. با آن‌که مسئولان کشور سقف افزایش تعرفه‌ها را ۴۰ درصد عنوان کرده‌اند، اما گزارش‌ها حاکی از افزایش بیش از ۴۰ درصد است.

افزایش صد درصدی تعرفه پست

وزیر ارتباطات در مورد این اختلاف قیمت بیان کرد که در روزهای اول افزایش تعرفه، اشتباه محاسباتی رخ داده بود. با توجه به این محاسبه اشتباه، تعرفه‌ها ۷۰ درصد افزایش داشت، اما در حقیقت سقف مجاز افزایش تعرفه تا ۴۰ درصد است. زارع پور در نهایت از اداره پست خواست تا این اشتباه را تصحیح کند.

قبلا وزیر ارتباطات در مورد افزایش تعرفه‌های پستی صحبت کرده بود. وی نسبت به تعرفه‌ها اظهار کرده بود که خدمات پایه پستی برای مردم عادی، طبق مصوبه ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت. حقوقی و دولتی‌ها در حدود ۵۰ درصد با افزایش تعرفه مواجه خواهند شد. همچنین خدمات غیر پایه، یعنی پست پیشتاز و ویژه نیز، افزایش ۵۰ درصدی را خواهند داشت.

مدتی قبل، افزایش ۶۷ درصدی تعرفه‌های خدمات پستی برای سال ۱۴۰1، توسط وزیر ارتباطات کشور اعلام شده بود. حالا این افزایش ناگهانی، افراد زیادی را دچار حیرت کرد. با توجه به گزارشات مردمی، افزایش تعرفه پستی، در حدود ۱۰۰ و ۲۰۰ درصدی است. عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات کشور، به طور کلی افزایش بیش از ۵۰ درصدی را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد افزایش 100 درصدی تعرفه پست چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر