;
coinex

برخورد سخت با ماینرهای غیرمجاز در ایران ؛ جور ضعف کسری برق را ماینرها می‌کشند!

طبق اظهارات مقامات صنعت برق کشور، قوانین جدیدی برای برخورد شدید با ماینرهای غیرمجاز در ایران تصویب شده است. به زودی جریمه‌ دستگاه‌ها سنگین‌تر خواهد شد.

بر اساس مصوبات جدید، از این پس تمامی ماینرهای غیرمجاز کشف شده معدوم خواهند شد. این قوانین برای افرادی که در سازمان‌های دولتی مشغول به استخراج غیرمجاز رمزارزها هستند نیز صدق می‌کند.

بیشتر بخوانید: مقدار انرژی مورد نیاز برای استخراج بیت کوین چقدر است؟

برخورد با ماینرهای غیرمجاز در ایران

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور در زمینه ممنوعیت‌های جدید استخراج ارزهای دیجیتال گفت:

استفاده از برق و گاز رایانه‌ای برای استخراج رمزارزها هیچ تفاوتی با قاچاق سوخت ندارد. تبعات ماینینگ غیرقانونی در بسیاری از موارد ابعاد وسیع‌تری نیز خواهد داشت. ماینرهای غیرمجاز در ایام گرم و سرد بر شبکه برق و گاز فشار خواهند آورد و باعث افزایش احتمال خاموشی خصوصاً در بخش‌های مولد اقتصادی خواهند شد. این کار منجر به عملکرد منفی در مسیر تولید، اشتغال و نرخ تورم در کشور می‌شود.

برخورد سخت با ماینرهای غیرمجاز در ایران ؛ جور ضعف کسری برق را ماینرها می‌کشند!

مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق اظهار نمود در صورت کشف موارد سوءاستفاده از برق یا گاز یارانه‌ای جهت استخراج غیرقانونی رمزارزها، با متخلفان برخورد خواهد شد. بنا بر ماده “5” قانون مدیریت خدمات کشوری، در صورت کشف ماینرهای غیرمجاز در دستگاه‌های دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی، فرد یا افراد متخلف جهت انفصال از خدمت به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

سخنگوی برق در زمینه میزان جریمه ماینرهای غیرقانونی گفت: «بر اساس قوانین جدید هزینه برق مصرفی از متخلفان به میزان چهار برابر نرخ برق صادراتی (100 برابر هزینه برق یارانه‌ای) اخذ خواهد شد». رجبی مشهدی در ادامه افزود:

بر اساس مصوبه جدید، در نوبت اول کشف تخلف، به مدت سه ماه برق یا گاز یا سهمیه سوخت مایع متخلف قطع می‌شود و در صورت تکرار تخلف، یک سال به زمان محرومیت از موارد ذکر شده افزوده خواهد شد. از این پس تمامی ماینرهای غیرمجاز کشف شده معدوم می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مصوبات جدید دولت در زمینه فعالیت‌های غیرقانونی ماینرها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر