;
coinex

BYD با عبور از تسلا، بزرگترین سازنده خودرو برقی در جهان شد!

بنابر آخرین آمارها، کمپانی چینی BYD که زمانی ایلان ماسک مالک تسلا آن را مسخره می‌کرد، حالا بزرگترین سازنده خودرو برقی در جهان است.

شرکت خودروسازی BYD حالا با عبور از تسلا بزرگترین تولیدکننده خودرو برقی در دنیا است. بنابر آمارهای منتشر شده، این شرکت در شش ماهه نخست 2022، فروش مجموع بیشتری نسبت به تسلا داشته و با رشدی 300 درصدی نسبت به سال قبل،‌ توانسته شرکت تحت مالکیت ایلان ماسک را از این منظر پشت سر بگذارد.

بیشتر بخوانید: جزئیات جدیدی از روند تولید خودرو توسط زرماکارون مشخص شد

BYD بزرگترین سازنده خودرو برقی در جهان

شرکت BYD (مخفف:‌Build Your Dream به معنای رویایت را بساز!) یکی از مهمترین شرکت‌های خودروسازی چین و از زیرمجموعه‌های کمپانی بزرگ Berkshire Hathaway است که توسط وارن بافت پشتیبانی مالی می‌شود.

این خودروساز چینی حال در نیمه اول سال 2022 توانسته مجموعا خودروهای برقی بیشتری از تسلا بفروشد و از این منظر با تصاحب جایگاه اول، بزرگترین تولید کننده خودرو الکتریکی در جهان لقب بگیرد. این شرکت مجموعا 641 هزار خودرو برقی به فروش رسانده حال آنکه تسلا 564 هزار خودرو در این مدت روانه بازار کرده است.

BYD با عبور از تسلا، بزرگترین سازنده خودرو برقی در جهان شد!

گرچه اختلاف خیلی زیاد به نظر نمی‌رسد، اما باید به این مهم اشاره کرد که این آمار حاکی از رشد 300 درصدی خودروساز چینی نسبت به بازه مشابه در سال گذشته است و ادامه این روند از سوی BYD طبعا به نفع تسلا نیست.

تسلا البته مدعی است که مشکلات مربوط به پاندمی در چین، تعطیلی برخی از کارخانه‌های بزرگ این شرکت در خاک چین و البته مسائل مربوط به زنجیره تامین از مهمترین علل افت فروش تسلا است. این در حالی است که در این بازه زمانی هیچ یک از کارخانه‌های BYD بسته نشد و حتی این شرکت چینی سهم خود را از بازار در بخش باتری نیز افزایش داده است! BYD حالا با عبور از ال جی، بعد از شرکت چینی CATL، دومین باتری ساز برتر دنیا است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره بدل شدن بزرگترین سازنده خودرو برقی چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر