;
coinex

نایب رئیس فدرال رزرو : باید مقررات بیشتری برای ارزهای دیجیتال تعیین شود

نایب رئیس فدرال رزرو با اشاره به ضرر سنگین سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال، خواستار وضع مقررات سخت‌گیرانه‌تر در این صنعت شد.

Lael Brainard، رئیس بانک مرکزی انگلستان، در سخنرانی روز جمعه خود در لندن خاطرنشان کرد که بازار ارزهای دیجیتال هنوز به اندازه کافی بزرگ نیست و این بازار توانایی ایجاد ریسک سیستماتیک برای سیستم مالی سنتی را ندارد. به عقیده Lael، اکنون زمان آن رسیده است که قوانین سنگین‌تری برای حوزه رمزارزها در نظر گرفته شود.

اظهارات نایب رئیس فدرال رزرو درباره رمزارزها

Lael Brainard در بخشی از سخنرانی روز جمعه خود گفت: «ما از نزدیک شاهد رویدادهای اخیر که در آن بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران متحمل ضرر شدند بوده‌ایم. علی‌رغم ضررهای قابل توجه سرمایه‌گذاران، به نظر نمی‌رسد سیستم مالی کریپتو آن‌چنان بزرگ و مستقل‌تر از سیستم مالی سنتی شده باشد که خطری ایجاد کند.»

نایب رئیس فدرال رزرو : باید مقررات بیشتری برای ارزهای دیجیتال تعیین شود

به عقیده برینارد، اکنون زمان مناسبی است تا مشخص شود کدام فعالیت‌های رمزنگاری‌شده برای نهادهای تحت نظارت مجاز خواهد بود. از دیگر عواملی که می‌بایست مورد بحث قرار گیرد، محدودیت‌های مجاز فعالیت‌های رمزنگاری‌شده است. این کار برای مهار و کنترل سیستم مالی حیاتی خواهد بود.

بزرگترین ارز دیجیتال بازار از نظر ارزش بازار نسبت به بالاترین قیمت تاریخی خود در نوامبر 2021 (6904477 دلار)، حدود 68 درصد کاهش یافته است. یکی از دلایل این فروپاشی، سقوط شبکه بلاک چین ترا (Terra) به شمار می‌رود.

حامیان ترا این شبکه را با عنوان «قدم بزرگ بعدی» معرفی می‌کردند. این تعریف برای مدت کوتاهی صدق می‌کرد. شبکه ترا پس از اتریوم به مکان مناسبی برای DeFi degensها تبدیل شده بود. این پروژه با وعده بازگشت سرمایه عظیم در پروتکل Anchor، سرمایه‌های زیادی را به خود جذب کرد.

در نهایت طوفان رمزارزها آغاز شد و سرمایه‌گذاران به خروج سرمایه‌های خود از Anchor هجوم آوردند. استیبل کوین Terra UST نتوانست فشار فروش را تحمل کند و ارزش ثابت یک دلاری خود را از دست داد. پس از فروپاشی ترا، توکن LUNA نیز به صفر سقوط کرد.

وضع قوانین جدید در صنعت رمزارزها الزامیست

نایب رئیس فدرال رزرو معتقد است فناوری‌های جدید و مهندسی مالی به صورت خودکار قادر به تبدیل دارایی‌های پرخطر به دارایی‌های ایمن نخواهد بود. برینارد اعتقاد دارد صنعت کریپتوکارنسی خطرات مشابه‌ای با سیستم سنتی مالی دارد. مرگ Terra یادآور حرکات همیشگی بازار در طول تاریخ است.

نظرات Brainard تا حد زیادی منعکس کننده اظهارات بانک مرکزی انگلستان بود. بانک مرکزی بریتانیا هفته گذشته اعلام کرده بود که کاهش ارزش بازار کریپتوکارنسی به معنای اجرای قوانین و مقررات سنگین‌تر خواهد بود. به عقیده بانک مرکزی انگلستان، در صورتی که قوانین سخت‌گیرانه‌تری در زمینه کریپتوکارنسی‌ها وضع نشود، این صنعت خطر سیستماتیک برای سیستم مالی جهانی ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اظهارات نایب رئیس فدرال رزرو چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر