;
coinex

انتشار تصاویر رابط کاربری One UI 5.0 برخی ویژگی‌های این رابط را فاش کرد

چندی پیش تصاویری از رابط کاربری One UI 5.0 که قرار است در این هفته نسخه بتای آن منتشر شود پخش شد و برخی ویژگی‌های آن لو رفت.

این اطلاعات پیش از اینکه نسخه بتا منتشر شود، به بیرون درز کرده است. هرچند این اطلاعات به طور رسمی اعلام نشده اما می‌توان برخی قابلیت‌ها و تغییراتی که آپدیت One UI 5.0 در بر دارد را در آن دید. برای اطلاع از جزئیات همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: آپدیت One UI 5.0 سامسونگ ؛ فهرست گوشی‌های دریافت‌کننده منتشر شد

ویژگی‌های رابط کاربری One UI 5.0

تصاویر لو رفته برای سری گلکسی S22 بوده و می‌توان در آن تغییراتی را در بخش Notification Center دید. در این آپدیت آیکن‌ها کمی بزرگتر شده و میزان شفافیت پس‌زمینه هم تغییر کرده است. در تصویر زیر می‌توانید این تغییر را مشاهده کنید:

رابط کاربری One UI 5.0

همچنین در One UI 5 یک سوپرایز دیگر نیز وجود دارد و آن تغییر بخش پاپ اپ permission است. در آپدیت جدید این منو در وسط صفحه ظاهر می‌شود و طراحی آن بیشتر به اندروید 13 شبیه شده است. شما در تصویر زیر می‌توانید این تغییر طراحی را مشاهده کنید:

رابط کاربری One UI 5.0

به علاوه، One UI 5.0 قابلیت تشخیص متن (OCR) را در بخش‌های مختلف همچون گالری ارائه می‌کند. برای مثال، شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت متن‌های درون عکس‌ها را تشخیص و کپی کنید. این ویژگی در کیبورد سامسونگ نیز به چشم می‌خورد تا امکان کپی متن از نمای دوربین یا تصاویر ذخیره‌ شده را داشته باشید.

رابط کاربری One UI 5.0

در اطلاعات لو رفته از رابط کاربری جدید سامسونگ، بهبود در طراحی بخش امنیت و حریم خصوصی (Security and Privacy Hub) از جمله در لاک اسکرین، بخش حساب‌های کاربری، Find My Mobile، قسمت امنیت اپلیکیشن‌ها و آپدیت‌های سیستم گوگل پلی دیده می‌شود. همچنین در بخش About Phone هم می‌توانید تصویری از گوشیتان را مشاهده کنید.

رابط کاربری One UI 5.0

در بخش Labs دو آپشن جدید برای انجام چندین کار به طور همزمان (multitasking) اضافه شده است: سوایپ برای انجام چندین کار به طور همزمان با تقسیم صفحه و سوایپ برای نمای پاپ‌آپ.

رابط کاربری One UI 5.0

این آپدیت به شما این قابلیت را می‌دهد که در بخش تنظیمات سریع بتوانید اپ‌های فعال را ببینید. از دیگر قابلیت‌های کاربردی آن می‌توان به امکان اشتراک‌گذاری یادداشت‌های Samsung Notes با حداکثر 100 کاربر دیگر و مشاهده تغییرات به صورت لحظه‌ای اشاره کرد.

با وجود تمام این‌ها، سامسونگ سعی داشته سرعت و روان بودن انیمیشن‌ها را نیز ارتقا ببخشد. حال باید صبر کرد و دید در این رابط کاربری شاهد چه ویژگی‌های جدید و چه قابلیت‌های تازه‌ای خواهیم بود.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره رابط کاربری One UI 5.0 سامسونگ چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر