;
coinex

تحول صنعت دوربین موبایل با فناوری متالنز (Metalens) ال جی

کمپانی کره‌ای ال جی در حال کار روی فناوری جدیدی به نام متالنز (Metalens) است که می‌تواند به تحول صنعت دوربین موبایل کمک شایان توجهی کند. 

تکنولوژی Metalens ال جی می‌تواند ابعاد دوربین را تا حد قابل توجهی با استفاده از شیشه تخت کاهش دهد. کمپانی ال جی که در سالیان اخیر در زمینه‌های مختلفی از رباتیک، وسایل نقلیه برقی و تامین باتری و ساخت نمایشگر کار می‌کند؛ حال قصد دارد با فناوری جدید متالنز، دنیای دوربین‌های موبایلی را متحول کند.

بیشتر بخوانید: بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در فصل اول 2022 ؛ برتری چشمگیر TSMC بر سامسونگ

متالنز و تحول صنعت دوربین موبایل

بنابر جدیدترین اخبار دنیای تکنولوژی، ال جی این روزها در حال کار روی نوع جدیدی از لنزهای موبایلی است که ممکن است صنعت دوربین‌ها را به طور جدی متحول کند. در واقع این شرکت کره‌ای در حال توسعه فناوری Metalens است.

البته سامسونگ نیز مدتی است که در این زمینه مشغول است اما به نظر هنوز نتوانسته به سطح ال جی برسد. بخش مسئول کار روی فناوری جدید در شرکت کره‌ای LG Innotek نام دارد و مین سوک کانگ، رئیس این دایره در ال جی، اخیرا در این باره صحبت‌هایی داشته است.

تحول صنعت دوربین موبایل با فناوری متالنز (Metalens) ال جی

فناوری متالنز در صورتی که ارائه شود تاثیر چشمگیری در عکاسی خواهد داشت. در حال حاضر لنزهای سنتی قطعات منحنی شیشه‌ای یا پلاستیکی هستند که نور را تا حد زیادی خم می‌کنند،‌ اما متالنز یک نکه شیشه کاملا صاف است که می‌تواند این روش را کنار بزند.

شیشه متالنز با ذرات نانوسکوپی پوشیده می‌شود که نور عبور داده شده را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این نانوذرات نور را به همان روش لنزهای سنتی خم می‌کنند و استفاده از شیشه صاف در آن‌ها سبب می‌شود که ماژول دوربین به مراتب نازک‌تر شود.

این تکنولوژی جدید را می‌توان در انواع دوربین‌ها استفاده کرد. برای مثال تصور کنید که به جای لنزهای سنتی، از متالنز در دوربین گوشی استفاده شود. با این تکنولوژی جدید، دیگر خبری از برآمدگی دوربین در قاب پشتی و ضخامت زیاد ماژول دوربین نخواهد بود و این طبیعتا خبر خوبی برای کمپانی‌های سازنده و طراحان گوشی‌ها است. ای بسا که هر خریداری هم یک پنل پشتی صاف را به پنلی با برآمدگی بزرگ دوربین ترجیح می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما کاربران تکراتو درباره تحول صنعت دوربین موبایل با فناوری متالنز چیست؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر