;
coinex

رتبه بندی معلمان از هفته آینده اجرایی خواهد شد

با توجه به اعلام معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، طرح رتبه بندی معلمان این هفته و هفته بعد اجرا خواهد شد. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که تمامی معلمان بدون توجه به سنوات خدمتی که دارند، رتبه بندی می‌شوند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، «رتبه بندی» را یک فرآیند رقابتی خواند و در ادامه در این مورد گفت، رتبه بندی معلمان با توجه به شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای، تخصصی و تجربه، طبق مقررات قانونی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: جهش های جدید کرونا مسری تر از قبل و مقاوم در برابر واکسن

رتبه بندی معلمان

با توجه به اجرای طرح رتبه بندی معلمان ، صادق ستاری گفته که از این‌که بعد از تلاش ۱۴ ساله، این مسابقات با حمایت مقام عالی وزارت احیا شده است، بسیار خرسندیم. وی در ادامه، از میزبانی شهر اصفهان برای اجرای مسابقات و حضور پر شور معلمان در سطوح مختلف قدردانی کرد.

رتبه بندی معلمان

بودجه سنواتی در نظر گرفته شده برای این امر، برابر ۳۸ هزار میلیارد خواهد بود. با توجه به این بودجه، آیا احتمال دارد که معلمان تازه کار و با سابقه زیر دو سال مشمول رتبه بندی نشوند؟ ستاری در پاسخ به این سوال با اشاره به مفاد آیین‌نامه و مقررات قانونی اعلام کرد:

تمامی معلمان بدون در نظر گرفتن سنوات خدمتی‌شان مشمول این طرح خواهند بود.

او در صحبت‌های خود، در ابتدا نیروی انسانی را مهم‌ترین سرمایه هر کشور عنوان کرد. در ادامه بیان کرد، یکی از عوامل مهم در پیشرفت و پیشروی هر کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیروی انسانی آن کشور است. اگر این پیشرفت، در حوزه تعلیم و تربیت قرار گیرد، نقش معلم در جامعه از محورهای اصلی حساب می‌شود.

ستاری در مورد اهمیت مقام تربیت بدنی در مدارس کشور گفت، مسائل زیستی و تربیت بدنی از مهم‌ترین مسائلی است که مورد توجه ما قرار گرفته است. به دلیل این‌که مسئله تربیت بدنی، موجب پیشرفت و ایجاد بستر در مسائل دیگر است، ما مسابقات ویژه برای فرهنگیان را در سطح‌های متفاوت آغاز کردیم.

ستاری در ادامه صحبت‌هایش افزود، کسانی که در این مسابقات شرکت کنند به عنوان سفیران نشاط و شادابی و سفیران ورزش دانش آموزی شناخته خواهند شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرحی با عنوان «هر معلم یک مربی ورزش» گفت، با اجرای این طرح هر معلم توانایی تیم داری و استعدادیابی دانش آموزان را خواهد داشت.

رتبه بندی معلمان

وی با اشاره به اینکه این طرح از سال ۱۳۸۴ وجود دارد، اما تاکنون اجرا نشده است گفت:

 در برنامه‌های تبلیغاتی انتخاباتی رئیس‌ جمهور موضوع رتبه‌بندی به عنوان یک مطالبه و حق عمومی مورد توحه قرار گرفت.

ستاری علاوه بر این‌که اجرای طرح رتبه بندی را یک عامل آثار بنیادین تحول نامید، گفت، در طول این ده سال این طرح اجرا نشده است ولی با همکاری دولت و مجلس، قانون رتبه بندی اکنون تصویب و آیین نامه‌ای نیز برای آن تعیین شد.

او در ادامه افزود:

آخرین جلسه مربوط به رتبه بندی و اجرای شیوه نامه آن فردا اعلام خواهد شد و اجرای آن در این هفته و هفته بعدی خواهد بود. او همچنین با اشاره به قول سازمان برنامه و بودجه بیان کرد که تمام مطالبات فرهنگیان پرداخت خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در مورد رتبه ۴ و ۵ بیان کرد، کسانی که سابقه خدمت ۱۵ و ۲۱ سال به بالا را داشته باشند، مشمول این امتیازات می‌شوند. همچنین او سقف امتیازات را ۱۰۰۰ بیان کرد و گفت، برای کسب رتبه ۵، باید معلمی امتیاز ۹۰۰ را از آن خود کند و برای کسب رتبه ۴، دریافت امتیاز ۷۵۰ الزامی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد رتبه بندی معلمان چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر