;
coinex

طرح فروش نفت خام به مردم ؛ ایده جدید دولت سیزدهم برای هدایت سرمایه مردم!

به نظر می‌رسد هیات دولت در نظر دارد طرح فروش نفت خام به مردم را اجرایی کند تا هرکسی امکان کسب سود از این بازار پرسود را داشته باشد.

بنابر طرح جدیدی که در دستور کار دولت است، قرار است بازار جدیدی برای مردم ایجاد شود تا به جای خرید طلا و ارز و یا حتی سرمایه‌گذاری در زمین و مسکن، مردم بتوانند سرمایه خود را به خرید نفت اختصاص دهند و در بازار نفت سرمایه‌گذاری کنند.

بیشتر بخوانید: چگونگی غیر فعال کردن حالت safe search گوگل ؛ راهنمای تصویری گام به گام

طرح فروش نفت خام به مردم

اوایل خرداد ماه سال جاری بود که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر گفت:‌

پیشنهاد جدیدی را در شرکت ملی نفت ایران و یک مدل جدید فروش نفت ارائه کردیم که فرآیند کارشناسی آن رو به اتمام است و آن هم انتشار اوراق مربوط به گواهی سپرده کالایی است که با انتشار این اوراق، بخش داخلی کشور می‌توانند منابع در دسترس خود را در اختیار وزارت نفت به‌منظور انجام سرمایه‌گذاری قرار دهند، همچنین تملک معادل نفت خام آن، نقدینگی را متناسب با بخشی از نفتی که عرضه می‌کنیم در اختیار این شرکت قرار خواهد داد و به‌صورت واقعی بخش مهمی از منابع مالی مورد نیاز را تأمین خواهیم کرد. جزییات این طرح با تکمیل فرآیند کارشناسی به اطلاع مردم می‌رسد.

طرح فروش نفت خام به مردم ؛ ایده جدید دولت سیزدهم برای هدایت سرمایه مردم!

بنابر گفته خجسته‌مهر، قرار است با انتشار اوراق به روش گواهی سپرده کالایی، شرکت‌های حقوقی و افراد حقیقی و حتی آحاد مردم معمولی جامعه در خرید و فروش نفت دخیل شوند و بتوانند از آن سود ببرند. اوراق سپرده کالایی، نوعی از اوراق بهادار است که موید مالکیت دارنده دارنده آن بر مقادیر معینی از یک کالا است و پشتوانه آن قبض انبار استانداردی است که توسط انبارهای مورد تایید بورس صادر می‌شود.

به نظر می‌رسد در طرح جدید فروش نفت، علاوه برن نفت موجود در مخازن نفتی، منابع قابل استحصال نفت کشور پشتوانه ارائه گواهی سپرده کالایی باشند.

البته در حال حاضر جزئیاتی مانند اینکه گواهی‌های ارائه شده چه تاریخ انقضایی دارد و در چه پلتفرمی قابل داد و ستد است و یا هر برگ موید چه مقدار از نفت است از سوی شرکت ملی نفت ایران اعلام نشده است. اما این جزئیات در جلسات کارشناسی ین شرکت ملی نفت، بورس انرژی و وزارت اقتصاد در حال نهایی سازی است و احتمالا در آینده نزدیک و همزمان با رونمایی از این طرح که با حضور وزرای اقتصاد و نفت برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.

این طرح هم می‌تواند در زمینه فروش نفت و تأمین منابع مالی برای طرح‌های نفتی مفید باشد و هم بازار جدیدی برای سرمایه‌گذاری آحاد جامعه ایجاد خواهد شد تا مردم به‌جای خرید طلا و ارز و یا سرمایه‌گذاری در زمین و مسکن، سرمایه خود را به خرید نفت خام اختصاص دهند و در بازار نفت سرمایه‌گذاری کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص طرح فروش نفت خام به مردم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر