;
coinex

وضعیت قرمز کرونا در 15 استان کشور ؛ سرعت شیوع سویه‌‌های جدید بالاست

بر اساس بررسی‌ها و آمار میزان بستری‌ها و افرادی که دچار ویروس کرونا شده‌اند، وضعیت قرمز کرونا در 15 استان کشور گزارش شده است.

در حالی که انتظار می‌رفت با بالا رفتن روند واکسیناسیون، تعداد مبتلایان کاهش یابد اما با آمدن سویه جدید رنگبندی شهرها دوباره تغییر کرده است.

وزارت بهداشت چند روز گذشته از شناسایی موارد جدید در شهرهای جنوبی ایران خبر داد و خواستار رعایت و پیشگیری مردم در جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری منحوس شد.

بیشتر بخوانید: جهش های جدید کرونا مسری تر از قبل و مقاوم در برابر واکسن

وضعیت قرمز کرونا در 15 استان کشور

با افزایش موارد بستری در بیمارستان‌ها به دنبال آن میزان فوتی‌ها هم بالا رفته است و وزیر بهداشت از مردم خواسته که دوز یادآور واکسن خود را جهت جلوگیری از درگیری با این ویروس تزریق کنند.

کشور در حال سپری کردن موج هفتم کرونا است و توصیه می‌شود، مردم همچون دو سال گذشته به رعایت موارد بهداشتی بپردازند و از شرکت در مراسم‌ها و اماکن شلوغ پرهیز کنند.

وضعیت قرمز کرونا در 15 استان کشور
ویروس کرونا

یکی از عواملی که موجب پایداری موج هفتم کرونا در ایران شده است، عادی شدن و بی‌توجهی به این بیماری و همچنین رواج تفکر غلط پایان یافتن کرونا است. وزیر بهداشت در رابطه با وضعیت قرمز کرونا در 15 استان کشور گفت:

 اکنون که وارد موج هفتم کرونا شدیم، توصیه به هم‌وطنان این است که حتما واکسن یادآور خود را تزریق کنند تا شاهد درگیری بیشتر مردم نباشیم. در حال حاضر شاهد شروع موج هفتم کرونا هستیم و از یکی دو هفته قبل گزارش افزایش مراجعان و بستری را داشته‌ایم.

با توجه به شرایط کنونی کشور، تنها راه عدم ابتلا به این ویروس تزریق دوز یادآور و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. در روزهای گذشته شاهد افزایش شهرهای قرمز در نقشه کرونایی بوده‌ایم و از 4 شهر قرمز اکنون دارای 15 استان با رنگ قرمز در نقشه کرونایی هستیم.

سویه جدید کرونا

نگرانی‌ها حاکی از وارد شدن سویه آفریقایی در کشور است. باید توجه داشت که تزریق واکسن و دوز یادآور آن، روند به ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد و سرعت شیوع را کمتر می‌کند چرا که در زمان تزریق واکسن ایمنی بدن در قبال واگیر شدن به این ویروس کاهش می‌یابد. دکتر مسعود یونسیان درباره شیوع سویه آفریقایی کرونا گفت:

 اکنون سویه‌ای پیدا شده که در آن تعداد بالایی جهش ایجاد شده است. این سویه قبل از اینکه بتواند تغییراتی در بیماری‌زایی یا سرایت آن، علائم یا حساسیتش نسبت به واکسن‌ها خودش را نشان دهد، شناسایی شده.

بنابر احتیاط، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که آن را به عنوان یک سویه نگران‌کننده طبقه‌بندی می‌کنیم. بنابراین هنوز درباره آن دانش کافی نداریم، اما چون جهش در ویروس زیاد بوده است، اعلام شده که باید احتیاط کنیم.

در حال حاضر شاهد افزایش مقطعی کرونا در شهرهای مختلف هستیم اما این نزولی بودن آمار به منزله آتشی در زیر خاکستر است که با رعایت بهداشت و تزریق واکسن موجب خاموش شدن این آتش می‌شود.

وضعیت قرمز کرونا در 15 استان کشور
کرونا

وزارت بهداشت به دنبال ایجاد سیاست‌هایی جهت مجبور کردن افرادی است که هنوز واکسنی نزده‌اند و ممکن است خطرساز شوند. چرا که پیشگیری و رعایت پروتکل‌ها هم به نفع مردم کشور خودمان و هم به نفع تمامی مردم دنیا است.

در دو هفته اخیر، آمار مراجعان و بستری بیماران کرونا در کشور رو به افزایش بوده است. با توجه به افزایش و شیوع این موج نمی‌توان میزان فوتی‌ها و موارد بستری در کشور را پیش‌بینی کرد. واکسیناسیون و تدوام رعایت موارد و پروتکل‌های بهداشتی به ثبات و کاهش مرگ‌ومیر و موارد بستری کمک شایانی می‌کند.

وزارت بهداشت اعلام کرده است که مردم می‌توانند از واکسن ایرانی نورا به عنوان دوز یادآور خود استفاده کنند و مجوز این واکسن از سوی سازمان غذا و دارو صادر شده و لذا نگرانی‌ها در مورد مشکلات این واکسن کاهش یافته است.

این واکسن در فاز اول کار آزمایی بالینی خود، بر روی 70 داوطلب و در فاز دوم بر روی 300 نفر و در فاز سوم بر روی 10 هزار داوطلب که سه ماه از تزریق واکسن سینوفارم، برکت یا آسترازنکا آن‌ها گذشته بود، مورد مطالعه قرار گرفته و صحت آن تایید شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در رابطه با وضعیت قرمز کرونا در 15 استان کشور و افزایش شیوع کرونا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر