;
coinex

مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی ؛ تازه‌واردهای نسل چهار POCO

پوکو نسل جدید گوشی‌های سری F و X GT را با اسم رسمی POCO F4 و POCO X4 GT روانه بازار کرده است. در ادامه به مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی می‌پردازیم و با نقاط ضعف و قدرت آنها آشنا می‌شویم.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید یک گوشی باکیفیت و خوش قیمت را دارید، بهتر است در ادامه مقاله همراه ما بمانید زیرا قصد داریم به مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی ؛ تازه‌‌واردهای نسل چهار POCO بپردازیم.

به نقل از Techtrends.news ،‌ پوکو یکی از برندهای معروف زیر مجموعه شیائومی است که با تولید گوشی‌های باکیفیت توانسته نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند.‌ این شرکت نیز مانند سایر شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی، خود را روز به‌ روز بیشتر برای حضوری پرقدرت در بازار جهانی محصولات پیشرفته آماده می‌کند تا بتواند مثل همیشه روند رو به‌ رشد خود را ادامه دهد. از این‌ رو نیز 2 گوشی POCO F4 و POCO X4 GT را روانه بازار کرده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 11 تی پرو پلاس شیائومی و گلکسی S22 پلاس سامسونگ ؛ تکیه برجای بزرگان!

مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی

گوشی‌های POCO F4 و POCO X4 GT هر دو در سال 2022 به بازار معرفی شدند و هر کدام از آن‌ها نیز دارای ویژگی‌های خاص مربوط به خود هستند. این گوشی‌های هوشمند طرفداران زیادی دارند و به عنوان پرفروش‌ ترین مدل‌های برند پوکو شناخته شده‌اند. بنابراین اگر شما هم قصد خرید آن‌ها را دارید، بهتر است در ادامه مقاله نیز همراه ما بمانید تا بیشتر با مشخصات فنی کامل‌شان آشنا شوید و در نهایت بتوانید یک گزینه مطلوب را انتخاب نمایید.

مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی
مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی

مقایسه طراحی ظاهری POCO X4 GT و POCO F4

در اکثر مواقع کاربران هنگام مقایسه POCO F4 با POCO X4 GT بیشتر از هر چیزی به طراحی گوشی‌ها توجه می‌کنند. از این‌ رو اگر شما هم این مسئله برای‌تان اهمیت زیادی دارد، بهتر است به مواردی که در این بخش ذکر می‌شود توجه کافی داشته باشید.

گوشی پوکو F4 از کیفیت طراحی مطلوبی برخوردار بوده و پنل پشت آن از جنس شیشه و فریم آلومینیومی است. پوکو اف فور زیبایی چشمگیری دارد و حس لوکس بودن را به کاربران القاء می‌کند.

ظاهر گوشی POCO F4 از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است و با بیشتر گوشی‌های هوشمند امروزی فرق دارد. وزن تقریبی گوشی POCO F4 نزدیک به 195 گرم بوده و ظرافت خاص در آن به کار رفته است.

این گوشی دارای سنسور اثر انگشتی با عملکردی بسیار سریع است که بر روی کلید پاور قرار دارد. دیگر حسگرهای POCO F4 نیز شامل‌ شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما می‌شوند. گوشی POCO F4 به چهار اسپیکر با کیفیت عالی و وضوح صدایی بی‌نقص مجهز شده است.

مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی
مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی

این گوشی زیبا به طور کلی ارگونومی مناسبی دارد اما بهتر است بدانید که از جک 3.5 میلی‌متری هدفون برخوردار نیست. ناگفته نماند که گوشی POCO F4 توانسته گواهی IP53 برای مقاومت در برابر پاشش آب و گردوغبار را هم از آن خود کند.

گوشی POCO X4 GT از لحاظ طراحی شباهت زیادی به ردمی نوت 11 تی پرو دارد. از این جهت نیز تاکنون توانسته بازخوردهای مثبتی را به دست بیاورد. کلیدهای حجم صدا و کلید پاور در طرف راست این گوشی پرطرفدار قرار گرفته‌اند.

گوشی پوکو ایکس 4 جی تی از حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، ژیروسکوپ، قطب‌نما و طیف رنگ نیز برخوردار است. در قسمت پایین نیز خشاب سیم کارت و پورت شارژ تایپ سی قابل مشاهده هستند. فراموش نکنید برای مقایسه پوکو اف 4 با پوکو ایکس 4 جی تی باید حتما این ویژگی‌ها را در نظر بگیرید تا انتخاب بی‌نقص و تحسین برانگیزی داشته باشید.

در قسمت بالای اسمارتفون جک هدفون 3.5 میلی متری جای گرفته است. در بخش جلوی گوشی یک صفحه نمایش بزرگ با کیفیتی ممتاز قرار دارد که حاشیه‌های کمی نیز در اطراف آن دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی 12S اولترا با آیفون 13 پرو مکس ؛ دو پرچمدار بازار کنونی

حفره مخصوص قرار گیری سنسور سلفی نیز در قسمت مرکزی بالای صفحه نمایش جای گرفته است. بدنه گوشی پوکو X4 GT نیز علاوه‌بر جذابیت خاص، از کیفیت مناسبی هم برخوردار است و کاربران می‌توانند هنگام کار کردن با آن، احساس راحتی داشته باشند. در پشت گوشی یک ماژول دوربین مستطیل شکل که یک فلاش LED و 3 سنسور دوربین را در خود جای داده، قرار گرفته است.

این گوشی‌های محبوب از تنوع رنگ بدنه عالی برخوردار هستند. شما می‌توانید گوشی POCO F4 را در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، سبز و گوشی POCO X4 GT را هم در رنگ‌های آبی، مشکی و نقره‌ای برای خود خریداری نمایید.

مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی
مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی

در مقایسه پوکو اف 4 با پوکو ایکس 4 جی تی از نظر طراحی می‌توان گفت که گوشی جدید پوکو اف 4 در کنار قابلیت‌های فنی مهم و قابل توجه خود، از وزن سبک‌تر و طراحی جذاب‌تری برخوردار است. البته گوشی POCO X4 GT نیز دست کمی از پوکو اف 4 ندارد و از لحاظ‌های دیگری توانسته امتیازات ویژه‌ای کسب کند.

مقایسه نمایشگر پوکو ایکس 4 جی تی و پوکو اف 4

نمایشگر گوشی‌ POCO F4 از نوع AMOLED و نمایشگر پوکو ایکس 4 جی تی از نوع IPS LCD است. هر دو گوشی از صفحه نمایش باکیفیتی برخوردار هستند و مقاومت بالایی دارند. ابعاد نمایشگر گوشی پوکو اف 4، 6.67 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2400 پیکسل است.

محافظ کورنینگ این گوشی پیشرفته گوریلا گلس 5 است و از روشنایی 900 نیت در حالت HBM و حداکثر 1300 نیت بهره می‌گیرد. محافظ کورنینگ گوشی POCO X4 GT نیز گوریلا گلس 5 بوده و از HDR10 پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش از روشنایی متوسط 500 نیت و 650 نیت در حالت HBM بهره می‌گیرد و ویژگی‌های قابل توجهی دارد.

صفحه نمایش‌های پوکو X4 و پوکو F4 امکاناتی نظیر نمایشگر همیشه روشن و اعلان‌های دریافتی را به بهترین شکل ممکن نمایش می‌دهند. هر دو گوشی در فضاهای باز نور مناسبی را از خود ارائه می‌دهند و رنگ‌ها را با وضوح عالی به نمایش می‌گذارند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو X4 پرو ؛ اقتصادی‌های کاربردی

رندر شیائومی 12 لایت از طراحی و رنگ‌بندی زیبای آن پرده برداشت

مقایسه دوربین POCO F4 و POCO X4 GT

در این بخش از مقایسه POCO F4 با POCO X4 GT قرار است به بررسی دوربین‌ها بپردازیم. گوشی پوکو F4 دارای یک دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی بوده که از تثبیت‌ کننده اپتیکال پشتیبانی می‌کند. سنسور دوم آن از نوع اولترا واید با رزولوشن 8 مگاپیکسلی است و کیفیت عالی دارد. سنسور سوم دوربین نیز از نوع ماکرو با رزولوشن 2 مگاپیکسلی است.

دوربین سلفی پوکو F4 می‌تواند تصاویری با رزولوشن 20 مگاپیکسل را به راحتی ثبت نماید.

در پنل پشتی POCO X4 GT نیز دوربین سه گانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسل و دیافراگم f/1.9 جای گرفته است. در کنار آن هم یک سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو و سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد.

زاویه پوشش سنسور اولترا واید معادل 120 درجه است و کاربران می‌توانند تصاویر فوق عریض را باکیفیتی عالی ثبت کنند. در قسمت جلوی گوشی POCO X4 GT یک سنسور سلفی 20 مگاپیکسلی قرار دارد که می‌تواند جهت ضبط فایل‌های ویدیویی و تصویری کاربرد زیادی داشته باشد.‌ ناگفته نماند که دیافراگم سنسور آن معادل f/2.5 است.

پس از وارد شدن به برنامه دوربین این گوشی‌های پیشرفته، می‌توانید از قابلیت‌هایی همانند حالت شب، تصویربرداری پانوراما، پرتره و سایر موارد استفاده کنید. همچنین بهتر است بدانید این دو گوشی از HDR نیز پشتیبانی می‌کنند.

 

مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی
مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی

مقایسه باتری پوکو اف 4 و پوکو ایکس 4 جی تی

گوشی هوشمند شیائومی پوکو X4 GT انرژی خود را از باتری 5080 میلی آمپر ساعت دریافت می‌نماید و از فناوری شارژ سریع 67 وات بهره می‌گیرد. ظرفیت باتری این گوشی در مدت زمان 46 دقیقه به صورت کامل تکمیل می‌شود. گوشی پوکو F4 نیز دارای یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است.

این گوشی پیشرفته در مقایسه با گوشی پوکو X4 GT از باتری ضعیف‌تری برخوردار است.‌ اما از سرعت شارژ سریع‌تری بهره می‌گیرد و در مدت 38 دقیقه، 100 درصد شارژ می‌شود. بهتر است بدانید که باتری هر دو گوشی غیر قابل تعویض هستند.

بنابراین اگر ظرفیت و قدرت باتری گوشی برای‌تان اهمیت زیادی دارد، بهتر است از پوکو X4 GT بهره بگیرید زیرا همان‌ طور که گفته شد، این مدل دارای باتری پرقدرت‌تری است و می‌تواند برای مدت طولانی‌تری کار کند و خاموش نشود.

مقایسه حافظه POCO F4 با POCO X4 GT

پوکو F4 در چند نسخه روانه بازار می‌شود؛ رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی، رم 8 و حافظه 128 گیگابایتی، رم 8 و حافظه 256 گیگابایتی و رم 12 با حافظه 256 گیگابایتی. پوکو X4 GT هم با رم 8 گیگابایتی و دو نسخه حافظه 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود.

همان طور که متوجه شدید، گوشی POCO F4 از حافظه با ظرفیت متنوع‌تری برخوردار است و شما می‌توانید با توجه به نیازتان گزینه مناسب‌تری را انتخاب کنید. حافظه داخلی این گوشی‌ها خیلی سریع پر نمی‌شود و می‌توانند به راحتی اپلیکیشن‌های مختلف را با سرعتی ایده‌آل اجرا کنند.

برای انجام بازی‌های مختلف نیز خیلی کم به وجود می‌آید که با افت مواجه شوند. هر دو گوشی پوکو می‌توانند انواع بازی‌های سنگین را هم با تنظیمات گرافیکی بسیار عالی اجرا کنند و‌ با کمبود فضا مواجه نشوند.

مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی
مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی

مقایسه سخت افزار POCO F4 با POCO X4 GT

در این قسمت از مقایسه پوکو اف 4 با پوکو ایکس 4 جی تی قصد داریم سخت‌ افزار آن‌ها را با هم مورد بررسی قرار دهیم. پوکو برای تجهیزات قسمت سخت‌ افزار گوشی ایکس فور جی تی از شرکت مدیاتک بهره گرفته است. این شرکت طی سال‌های گذشته از چیپست‌های پر قدرتی استفاده نمی‌کرد اما امسال با وجود تراشه Dimensity 8100 همه چیز به شکل قابل توجهی تغییر کرد.

گوشی ایکس فور جی تی از یک تراشه 8 هسته‌ای استفاده می‌کند و تقریبا با چیپست میان‌رده Snapdragon 870 از لحاظ روان بودن عملکرد، شباهت زیادی دارد و حتی تا حدودی از آن هم بهتر است. همان‌طور که گفتیم، چیپست داخلی گوشی پوکو X4 GT مدیاتک Dimensity 8100 بوده و این تراشه طبق فناوری 5 نانومتری تولید شده است.

چیپست گوشی پوکو X4 GT دارای حداکثر فرکانس پردازنده 2.85 گیگاهرتزی است و CPU آن نیز با پردازنده گرافیکی ARM Mali-G610 MC6 جفت شده و می‌تواند به راحتی انواع بازی‌های گرافیکی فشرده را اجرا کند. در حین مقایسه POCO F4 با POCO X4 GT بد نیست به این نکته مهم نیز اشاره کنیم که به لطف این پردازنده قوی، می‌توان از سرعت دانلود تا 7 گیگابیت هم خیلی راحت بهره گرفت.

گوشی ایکس فور جی تی از یک محفظه بخار برای خنک نگه داشتن سیلیکون و همچنین عملکردهای چند وظیفه‌ای، بهره می‌گیرد و همین امر موجب شده از نظر سخت افزار بی‌نظیر باشد و از عهده تمام کارهای مد نظرتان خیلی راحت برآید. گوشی پوکو F4 جهت خنک نگه داشتن این سیستم پردازشی پر قدرت، هنگام اجرای برنامه‌های سنگین، از تکنولوژی LiquidCool 2.0 بهره می‌گیرد.

گوشی پوکو اف فور نیز از نظر سخت افزار کارایی منحصر به فردی دارد. در بطن این مدل از گوشی‌های پوکو، تراشه اسنپدراگون 870 قرار گرفته که از پردازشگر گرافیکی Adreno 650 بهره می‌برد. این تراشه 7 نانومتری است و پردازنده مرکزی هشت‌ هسته‌ای (1×3.2 GHz Kryo 585 & 3×2.42 GHz Kryo 585 & 4×1.80 GHz Kryo 585) دارد.

پوکو F4 در بخش اتصالات نیز از وای فای، جی پی اس، بلوتوث 5.2 و اینترنت 5G و 4G پشتیبانی می‌کند.

مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی
مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی

مقایسه نرم افزار پوکو اف 4 با پوکو ایکس 4 جی تی

بعد از مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی از لحاظ سخت افزار، نوبت به مقایسه نرم افزار آن‌ها می‌رسد. شیائومی سعی کرده برای هر دو گوشی نام برده، از نرم افزاری روان و بدون باگ استفاده کند. گوشی پوکو X4 GT و پوکو F4 هر دو از اندروید 12 بهره می‌گیرند و به رابط کاربری Poco UI مجهز هستند.

این گوشی‌های پیشرفته به صورت 2 سیم‌کارته هستند اما از اسلات حافظه میکرو SD بهره نمی‌گیرند. گوشی‌های Poco F4 و Poco X4 GT  از قابلیت اتصال 5G پشتیبانی می‌‌نمایند. گوشی POCO F4 با رابط کاربری انحصاری MIUI 13 با آیکون‌های سفارشی همراه بوده و منوی اعلان آن نسبت به قبل، شباهت بسیار کمتری به سبک مرکز کنترل iOS دارد.

برای مقایسه پوکو اف 4 با پوکو ایکس 4 جی تی از لحاظ نرم افزار بهتر است حتما این موارد را در نظر بگیرید. بهتر است بدانید سفارشی ‌سازی‌های زیادی در نرم‌ افزار پوکو x4 GT به کار رفته است و چندین برنامه‌ پیش‌ فرض کاربردی نیز در آن وجود دارد. در این گوشی قابلیت‌هایی همچون حالت یک دست، تم‌های متحرک تصویر زمینه، داشبورد حریم خصوصی، داشبورد بازی، اشتراک‌ گذاری مستقیم در منو و ویجت مکالمه نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT ؛ تفاوت در چیست؟

مقایسه سامسونگ گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو شیائومی ؛ قدرتمندترین گوشی گیمینگ

مقایسه قیمت پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی

زمانی که به مقایسه گوشی پوکو اف 4 با پوکو ایکس 4 جی تی می‌پردازید، بهتر است قیمت آن‌ها را هم با یک‌دیگر مقایسه کنید تا تصمیم خرید برای‌تان راحت‌تر باشد و با توجه به بودجه‌ای که در دسترس دارید، گزینه ایده‌آلی را انتخاب کنید. از این رو توجه داشته باشید حدود قیمت گوشی پوکو ایکس 4 جی تی در زمان عرضه حدود 300 یورو و حدود قیمت پوکو اف فور در زمان عرضه حدود 400 یورو بوده است.

البته این قیمت‌ها به صورت تقریبی هستند و ممکن است هر فروشگاه با در نظر گرفتن معیارهای مختلف، قیمتی خاص برای آن‌ها تعیین کنند.

مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی
مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی

سوالات متداول

گوشی پوکو F4 بهتر است یا X4 GT؟

حال باتوجه به اطلاعات بالا و پاسخ به این سوال که گوشی پوکو F4 بهتر است یا X4 GT؟ می‌توان گفت هر دو گوشی از قابلیت‌های منحصر به فردی برخوردار هستند اما از لحاظ‌های مختلفی نیز با هم فرق دارند. با مقایسه پوکو اف 4 با پوکو ایکس 4 جی تی متوجه شدید که باتری و طراحی X4 بهتر از پوکو F4 است اما از لحاظ‌های دیگر، F4 برتری بیشتری دارد. به هر حال شما می‌توانید متناسب با ویژگی‌هایی که مد نظرتان است، از میان آن‌ها گزینه دلخواه‌تان را انتخاب نمایید.

خرید پوکو X4 GT به‌صرفه‌تر است یا پوکو F4؟

همان طور که در قبل نیز گفته شد، قیمت گوشی پوکو F4 و X4 GT با توجه به ویژگی‌ها و مشخصاتی که دارند تعیین می‌شود. برای مثال نسخه دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، قیمت پایین‌تری نسبت به نسخه دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی دارد. البته ناگفته نماند اگر علاقمند به خرید یکی از این گوشی‌ها با قیمتی پایین‌تر و کارایی مناسب هستید، بهتر است پوکو X4 GT را مدنظر قرار دهید و آن را برای خود تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مقایسه گوشی شیائومی POCO F4 با POCO X4 GT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    بدونه شک X4 GT بهتر از F4 هستش/الان یه سریا میان میگن امولدش به کله جی تی میارزه/ولی مردمن دیگه حرفشو نزنیم بهتره😁

    پاسخ

    الان یه سری ها میان میگن پوکو ایکس فور پرو بهتره،مردمن دیگه! حرفشو نزنم بهتره !
    اعتماد به سقفت تو حلقش

    پاسخ

    دایمنسی 8100 کجا اسنپدراگون 870 کجا
    دایمنسی 8100 از نظر گرافیک و سرعت بهتره از اسنپدراگون 870 پس بر گیم x4gt بهتره حتی x3gt از f4 بهتره چون نمایشگر 120 هرتز و گیمینگه

    پاسخ