;
coinex

قیمت هر کیلو چیپس 186 هزار تومان؛ چیپس از گوشت جلو زد!

قیمت هر کیلو چیپس که یکی از محبوبترین تنقلات است، حالا با قیمت گوشت برابری می‌کند. اما واقعا چرا یک کیلو چیپس باید انقدر گران باشد؟

شاید تا چند ماه پیش غیر قابل تصور بود که روزی قیمت هر کیلو چیپس تا به این حد افزایش داشته باشد، به طوری که بتواند با قیمت گوشت قرمز برابری کند. اما حالا این اتفاق افتاده و چیپس که همواره عضوی جدا ناپذیر از سبدهای خرید مردم بود، حالا به یکی از اقلامی که قیمت نجومی دارند، بدل شده است. اما دلیل این همه گرانی چیست؟

دلایل افزایش قیمت هر کیلو چیپس

قیمت هر کیلو چیپس

قیمت‌های عجیب و غریب چیپس در هر فروشگاهی اعم از آنلابن و غیره قابل مشاهده است. طبق بررسی‌های انجام شده در حال حاضر، یک بسته چیپس 440 گرمی، قیمتی بالاتر از قیمت گوشت سفید دارد. البته موضوع فقط به این گرانی ختم نمی‌شود. بلکه در میان محصولات چیپس، شاهد ظهور نوع تجملاتی‌تری از آن هستیم که در واقع تولید ایران نیستند و قیمت آن‌ها با توجه به قیمت ارز نوسان دارد.

هم‌اکنون مجلل‌ترین چیپس‌ موجود در بازار محصول برندی خارجی، به نام چیپس پرینگلز است که در انواع بسته‌های کوچک و بزرگ عرضه می‌گردد. بسته 149 گرمی این چیپس لاکچری قیمت 96 هزار تومانی دارد. با یک حساب سرانگشتی کوچک متوجه می‌شوید که قیمت 1 کیلو چیپس پرینگلز چیزی بیشتر از 644 تومان می‌شود!

قیمت هر کیلو چیپس 186 هزار تومان؛ چیپس از گوشت جلو زد!

جدای از برند خارجی، افزایش قیمت در برندهای ایرانی مانند چی توز نیز محسوس است. در حال حاضر 82 هزار تومان، قیمت چیپس ساده نمکی 440 گرمی، 76 هزار تومان قیمت چیپس برگه سیب‌زمینی 450 گرمی و 42 هزار تومان هزینه‌ای است که برای چیپس نمکی 240 گرمی باید پرداخت. علاوه بر این بسته‌بندی کوچک نیز دیگر قیمتی کمتر از 12 هزار تومان ندارند. اما باید یادآور شویم که در سال گذشته حداکثر قیمت بزرگترین بسته‌های چیپس در بازار کمتر از 30 هزار تومان بود.

قیمت هر کیلو چیپس 186 هزار تومان؛ چیپس از گوشت جلو زد!

در نتیجه و با این ارقام در حال حاضر قیمت یک کیلو چیپس ساده نمکی چی‌توز نزدیک به 186 هزارتومان است، این در حالی است که بنابر آمارها، اکنون هر کیلو گوشت راسته گوسفندی با استخوان در بازار 183 هزار تومان عرضه می‌شود!

مواد تشکیل دهنده‌ی چیپس همانطور که می‌دانید، نه طلا و نه نقره بلکه سیب‌زمینی، نمک و روغن و گاهی طعم دهنده‌هایی است که قیمت چندانی ندارند. سیب‌زمینی به عنوان ماده اصلی تهیه چیپس در حال حاضر قیمتی بین کیلویی 10 تا 15 هزار تومان دارد.

لذا چگونه می‌شود که قیمت چیپس با احتساب تمام هزینه‌های حمل و نقل و دستمزد و تهیه مواد مورد نیاز، به این حد افزایش یابد؟ نکته جالب این است که متاسفانه پس از کاهش قیمت سیب زمینی، شاهد هیچگونه کاهشی در قیمت چیپس نبودیم.

علاوه بر شکایت از افزایش قیمت چیپس، شاهد گله‌ی مداوم مردم بابت کم‌فروشی و هوافروشی اقلام خوراکی مانند چیپس و پفک هستیم. این گلایه تا حدی پیش رفت که مهدی اسلام‌پناه؛ رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نیز در مورد این مساله واکنش نشان دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد در واکنش به گرانفروشی این محصولات اعلام کرد: با بررسی‌ تصادفی مرکز اندازه‌شناسی و اوزان این سازمان متوجه شدیم که کم‌فروشی در 41.35 درصد برندها و واحدهای بزرگ موجود در بازار وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قیمت هر کیلو چیپس چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو  و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر