;
coinex

تاریخ پرتاب موشک ماموریت آرتمیس مشخص شد

ناسا، آژانس فضایی ایالات متحده در نظر دارد، موشک «سیستم پرتاب فضایی» را به‌زودی پرتاب کند. تاریخ پرتاب موشک ماموریت آرتمیس ، اواخر ماه آگوست خواهد بود.

ناسا تاریخ احتمالی پرتاب آزمایشی موشک «آرتمیس 1» را تعیین کرد. این آژانس فضایی تاریخ‌های هفت شهریور (29 آگوست)، یازده شهریور (2 سپتامبر) و چهاردهم شهریور (5 سپتامبر) را برای پرتاب اعلام کرده است. هرچند در ادامه تاکید کرد که تاریخ‌های پرتاب قطعی نیستند و این سیستم هنوز به طور کامل آماده نیست.

بیشتر بخوانید: تقلید صدای افراد فوت شده توسط دستیار صوتی الکسا

تاریخ پرتاب موشک ماموریت آرتمیس

موشک SLS بخش مهمی از ماموریت آرتمیس را تشکیل می‌دهد و هدف این ماموریت، بازگشت انسان بر روی کره ماه است. از این موشک، برای حمل کپسول بدون سرنشین اوریون (Orion) استفاده می‌شود. برای ماموریت اصلی آرتمیس، ناسا باید از کارکرد درست این موشک اطمینان حاصل کند. از این رو این پرتاب آزمایشی انجام خواهد شد که در آن، کپسول خالی اوریون به سفری به دور ماه فرستاده می‌شود.

تاریخ پرتاب موشک ماموریت آرتمیس

مقامات ناسا در خصوص تاریخ پرتاب، بیان کردند که هیچ یک از تاریخ‌ها قطعی نیست. ناسا نزدیک به ده سال است که بر روی پروژه SLS کار می‌کند. پیش از این، ناسا در نظر داشت، پرتاب آزمایشی خود را در سال 2017 به انجام برساند ولی به دلیل بروز برخی مشکلات و ایجاد یک سری اصلاحات، این عملیات تاکنون به طول کشیده است.

مدت زمانی که این ماموریت به طول خواهد کشید، به تاریخ پرتاب موشک وابسته است. اگر SLS هفت شهریور پرتاب شود، اوریون 10 پس از 49 روز در بستر اقیانوس فرود می‌آید.

اگر پرتاب در 11 شهریور انجام شود، 37 روز طول خواهد کشید و روز 19 مهر (11 اکتبر) به مقصد می‎رسد و اگر 14 شهریور انجام شود، 42 روز طول می‌کشد و 25 مهر (17 اکتبر) در اقیانوس فرود می‌آید.

اگر آژانس فضایی ایالات متحده، در هیچ یک از این تاریخ‌ها برای پرتاب آماده نشود، زمان بعدی برای پرتاب اواخر سپتامبر در نظر گرفته شده است. برای اینکه SLS با موفقیت وارد مدار ماه شود، تاریخ‌ها را بر اساس موقعیت ماه تعیین می‌کنند. این برنامه‌ریزی کمک می‌کند خدمه فرضی اوریون از نور خورشید نهایت بهره را ببرند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تاریخ پرتاب موشک ماموریت آرتمیس چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر