;
coinex

نسل جدید تاکسی های خودران بایدو معرفی شدند

کمپانی بایدو، قصد دارد سرویس تاکسی بدون راننده را در سال 2023 راه‌اندازی کند. به گفته این کمپانی، نسل جدید تاکسی های خودران بایدو با مهارت‌های یک راننده با بیست سال تجربه، برابری خواهد کرد.

این غول فناوری چینی، سرویس حمل و نقلی شبیه به اوبر در چین راه‌اندازه کرده است. بایدو در یک رویداد ویژه از تاکسی تمام الکتریکی و بدون سرنشین پرده برداشت. این کمپانی قصد دارد سرویس تاکسی بدون راننده را راه‌اندازی کند که در آن کاربران می‌توانند از طریق یک اپلیکیشن، درخواست تاکسی خودران تمام الکتریکی کنند.

بیشتر بخوانید: تکنولوژی انقلابی باتری سازی CATL چین ؛ هزار کیلومتر پیمایش با تنها 10 دقیقه شارژ!

نسل جدید تاکسی های خودران بایدو

بایدو در نظر دارد تاکسی بدون راننده را در سال 2023، به‌عنوان بخشی از سرویس Apollo Go به راه بیندازد. Apollo Go سرویس خودروی خودرانی است که در 10 شهر چین ارائه می‌شود.

نسل جدید تاکسی های خودران بایدو

این خودرو که Apollo RT6 نام‌گذاری شده است، تفاوت زیادی با نسل قدیم خودرو سواری دارد. به گفته بایدو، این خودرو تا زمانی که گواهی‌های لازم برای حذف راننده و فرمان از سازمان‌های مرتبط صادر شود، با فرمان و راننده ایمنی کار خواهد کرد و اکنون در مرحله آزمایش است. بایدو در خصوص حذف فرمان می‌گوید:

«طراحی بدون فرمان فضای داخلی بیشتری را دراختیار مسافران قرار خواهد داد و امکان نصب صندلی‌های اضافه را فراهم خواهد کرد. علاوه‌براین، امکان استفاده از کنسول‌های بازی در این خودرو وجود خواهد داشت.»

طرح‌های قبلی بایدو، خودروهایی با فناوری‌های خودران هستند ولی آپولو RT6، نسل ششم خوردرو خودران بایدو است. این مدل از فناوری‌های جدید و پیشرفته پشتیبانی می‌کند و قابلیت رانندگی خودکار را در چهار سطح درجه‌بندی کرده است. این سیستم یک سطح پایین‌تر از اتوماسیون کامل (سطح پنجم) خواهد بود.

نسل جدید تاکسی های خودران بایدو

در سیستم این خودرو از واحدهای محاسباتی دوگانه و نرم‌افزار پیشرفته استفاده شده و به 38 حسگر که شامل 8 حسگر Lidar و 12 دوربین مجهز شده است. این امکانات فراهم شده‌اند تا این خودرو، حین حرکت از تمام جزئیات اطرافش آگاه باشد.

هزینه این خودرو 37 هزار دلار تخمین زده شده است و در مقیاس گسترده، سرعت استقرار خودروهای خودران بیشتر خواهد شد. بایدو معتقد است نسل جدید خودرو الکتریکی خودران این کمپانی، می‌تواند آینده‌ای بدون نیاز به راننده را برای جهان رقم زند. روز به روز با پیشرفت این فناوری، شرکت‌های خودروسازی فعال در این زمینه بیشتر تلاش می‌کنند تا کنترل‌های دستی را از خودروهای خود حذف کنند.

از دیگر شرکت‌های فعال در این زمنیه، می‌توان به شرکت‌های آمریکایی Waymo و GM Vauxhall Cruise اشاره کرد که هر دو طرح‌هایی از خودروهای خودران معرفی کرده‌اند. هدف آن‌ها از معرفی این طرح‌ها، فراهم کردن خودروهایی بدون نیاز به راننده است. هر چند دستیابی کامل به این هدف چندین سال زمان می‌برد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نسل جدید تاکسی های خودران بایدو چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر