;
coinex

مقایسه ردمی k50 و پوکو F4 جی تی ؛ بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌ها

بازار گوشی‌های شیائومی این روزها بسیار داغ شده است. در ادامه به مقایسه ردمی k50 و پوکو F4 جی تی می‌پردازیم. برای اطلاع از تفاوت‌ها و شباهت‌ها همراه ما باشید.

برترین و جدیدترین گوشی خانواده ردمی در حال حاضر، در انحصار خانواده K50 قرار دارد. گوشی بی‌نظیر  ردمی K50 جانشین ردمی K40 شده و با مشخصاتی فوق العاده در دسترس است. در مقابل گوشی پوکو F4 جی تی قرار دارد.

گوشی پوکو F4 جی تی مشخصاتی تقریبا نزدیک به ردمی K50 دارد و همین باعث شده است رقابت این دو گوشی جذاب باشد. پس مقایسه Redmi K50 و Poco F4 GT را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

با بهترین گوشی‌های شیائومی 2022 آشنا شوید

مقایسه ردمی k50 با پوکو F4 جی تی

گوشی پوکو F4 GT به طور اختصاصی برای بازی‌های ویدئویی ساخته و طراحی شده است که کاربران گیمر، مشتاق عرضه این گوشی پوکو بودند. گوشی ردمی k50 نیز ویژگی‌های عالی و پرقدرتی دارد می‌توان به خوبی روی آن حساب کرد. مقایسه ردمی k50 با Poco F4 GT گوشی برتر را مشخص خواهد کرد.

مقایسه ردمی k50 و پوکو F4 جی تی از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

در این بخش از مقایسه ردمی k50 با Poco F4 GT به بررسی کیفیت ساخت این دو گوشی می‌پردازیم.

در قاب پشتی ردمی k50، اولین امضای اختصاصی این مدل در ماژول دوربین دیده می‌شود. یک ماژول مستطیلی که سه سنسور را داخل ساختاری دایره‌ای شکل جای داده است. برآمدگی ماژول دوربین زیاد نیست، اما اگر آن را روی سطح صاف قرار دهید، به صورت تراز باقی نخواهد ماند.

به لطف کالبد شیشه‌ای این موبایل، وزن آن اندکی از کنترل خارج شده است. هم قاب رویی و هم قاب پشتی از شیشه ساخته شده که روی افزایش وزن تا 201 گرم، تاثیر زیادی دارد. بنابراین از خرید شیائومی ردمی K50، انتظار یک گوشی سبک را نداشته باشید.

 

برای محافظت از سطح لک‌‌پذیر این گوشی، از پوشش ضد اثر انگشت استفاده شده و حفاظت کلی آن نیز از طریق استاندارد IP53 تامین می‌شود. هرچند در برابر غوطه‌ور شدن در آب هیچ استقامتی ندارد و درجا خراب می‌شود اما پاشش آب و مجاورت با رطوبت یا گرد و غبار، خطری برای این گوشی ردمی (Xiaomi Redmi K50) نخواهد داشت.

کیفیت ساخت Poco F4 GT در حالت کلی بسیار بالا بوده و فریم آلومینیومی گوشی، شیشه‌های پشتی و جلویی را خیلی خوب در کنار یکدیگر نگه داشته است. پوکو از طرفداران دکمه‌های فیزیکی بزرگ بر روی موبایل است و همین موضوع نیز باعث شده تا مهندسان تمایلی به استفاده از نمایشگرهای منحنی نداشته باشند چرا که فضای روی فریم کاهش پیدا می‌کند.

بعضی مواقع ممکن است اسکنر را اشتباها لمس کنید چرا که دقیقا زیر انگشت شست قرار می‌گیرد و همین عدم قرارگیری دقیق انگشت بر روی اسکنر، باعث ویبره زدن گوشی می‌شود که این مسئله، نشان‌دهنده اقدام ناموفق برای باز کردن قفل گوشی است.

کلیدهای کنترلی صدا در بخش چپی دستگاه جای گرفته‌اند و کنار آنها می‌توان حفره مربوط به یکی از میکروفون‌ها را نیز مشاهده کرد. شاید محل قرارگیری این میکروفون کمی برای کاربران عجیب باشد؛ ظاهرا مهندسان POCO از آن جهت این بخش را انتخاب کرده‌اند که هنگام استفاده از گوشی در حالت landscape، ممکن است میکروفون‌های اصلی زیر دستان شما قرار گرفته و عملکرد آنها مختل شود.

گوشی پوکو F4 GT از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند، اما خبری از اسلات مربوط به کارت حافظه نیست. لایه‌ای قرمز رنگ برای بخش بالایی خشاب سیم‌کارت در نظر گرفته شده که مانع از نفوذ گردوغبار به گوشی می‌شود. بخش بالایی میزبان فرستنده IR یا اینفرارد است و در بخش پایینی هم می‌توان پورت USB-C را پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری

مقایسه ردمی k50 با Poco F4 GT از نظر صفحه نمایش

برای نمایشگر ردمی k50 از پنل OLED استفاده شده تا شما محتوای بصری را روی صفحه‌ای 6.67 اینچی و نسبت تصویر عریض 20:9 مشاهده کنید. از لحاظ سایز نمایشگر و نسبت تصویر، هیچ تفاوتی بین سری K گوشی‌های ردمی وجود ندارد.

رنگ‌های نسبتا طبیعی و فاقد جلوه‌های مصنوعی در صفحه نمایش ردمی K50 دیده می‌شود. رزولوشن این گوشی نیز نسبت به دیگر اعضای خانواده ارتقای چشمگیری داشته و به 1440 در 3200 پیکسل افزایش یافته است.

 

با یک حساب سرانگشتی، به این نتیجه می‌رسیم که تراکم پیکسلی در این صفحه با نرخ حیرت انگیزی بالا است. هر اینچ از نمایشگر، با 526 پیکسل پر شده و این باعث می‌شود که شما وضوح و جزییات را به بهترین نحو مشاهده کنید. هرچه‌قدر تلاش کنید، مرز بین پیکسل‌ها را نخواهید دید.

پوکو F4 GT با یک نمایشگر فوق‌العاده 6.67 اینچی OLED با تراکم پیکسلی بسیار خوب و رزولوشن +Full HD عرضه شده است. این صفحه نمایش قابلیت نشان دادن 1 میلیارد رنگ را دارد و روشنایی بالای آن باعث می‌شود حتی زیر نور مستقیم آفتاب، همه چیز را با وضوح کامل ببینید و مشکلی در کارکردن با گوشی خود نداشته باشید.

 

همچنین نرخ نوسازی عالی 120 هرتزی به شما در وب‌گردی و اجرای روان‌تر بازی‌ها کمک شایانی می‌کند.؛ هرچند به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مصرف بهینه‌تر باتری، از رفرش‌ریت حداکثری صفحه، زیاد استفاده نکنید و به نرخ استاندارد 60 هرتزی بسنده کنید تا به باتری فشار کمتری وارد شود.

شیائومی برای ایمنی نمایشگر گوشی پوکو، آن را با گوریلاگلس ویکتس پوشانده و گواهی ضدآب IP53 را نیز برای آن در نظر گرفته است.

مقایسه Redmi K50 و Poco F4 GT از نظر دوربین

ردمی K50 به دوربین سه‌گانه 48، 8 و 2 مگاپیکسلی مجهز شده است. لنز اصلی با رزولوشن 48 مگاپیکسل، یک لنز واید فاقد دیافراگم است. عکس‌هایش با پیکسل‌های 0.8 میکرومتری ثبت می‌شود و به مدد لرزشگیر OIS، احتمال وجود نویز در عکس‌ها را کاهش داده است.

وقتی دوربین اصلی را روی حالت فوق عریض یا اولترا واید قرار دهید، سنسور 8 مگاپیکسلی دست به کار می‌شود و عکس‌هایی با زاویه 119 درجه می‌گیرد. اگر سوژه اصلی را در کناره‌های عکس فوق عریض تنظیم کنید، نتیجه نهایی دلچسب نخواهد بود.

در کلکسیون سنسورهای دوربین ردمی کی 50، تشخیص عمق وجود ندارد و آخرین سنسور با رزولوشن 2 مگاپیکسل، مخصوص عکاسی ماکرو است. دوربین سلفی یک دوربین 20 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 1080p است. هر دو دوربین در نور کافی، عملکرد خوبی دارند.

گوشی شیائومی پوکو f4 gt با ترکیب دوربین سه‌گانه عرضه شده که شامل لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی است.

سنسور اصلی مطابق انتظار عکس‌های شارپ و کم‌نویزی را به ثبت می‌رساند و پردازش خوبی که تراشه اسنپدراگون دارد، قطعاً موجب رضایت شما از تصاویر خروجی این دوربین خواهد شد. همچنین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K نیز برای این لنز در نظر گرفته شده است.

دوربین اولتراواید گوشی Poco F4 Gt برای گرفتن عکس‌های فوق‌عریض عملکرد قابل قبولی دارد و سنسور ماکرو نیز برای ثبت جزئیات سوژه‌های بسیار نزدیک کاربردی است. دوربین سلفی نیز 20 مگاپیکسلی است و با پشتیبانی از قابلیت HDR، عکس‌های پرجزئیاتی را ثبت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه ردمی k50 و پوکو F4 جی تی از نظر باتری

گوشی ردمی K50 به باتری 5500 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و از شارژ سریع 67W پشتیبانی می‌کند. برخلاف سیل انتقاداتی که به فناوری شارژ سریع موبایل‌های هوشمند وارد شد، شیائومی با قطعیت اعلام کرد که این فناوری هیچ ضرری برای سلامت باتری و گوشی ندارد.

در نتیجه، با شارژر 67 واتی این گوشی می‌توانید در عرض 30 دقیقه، 80 درصد از ظرفیت باتری 5500 میلی آمپر ساعتی را پر کنید. علاوه بر این، پشتیبانی از Power Delivery 3.0 و Quick Charge 3+ نیز در این گوشی دیده به چشم می‌خورد.

مقایسه ردمی k50 و پوکو F4 جی تی

پوکو F4 GT برای تأمین انرژی مورد نیاز خود، از باتری با ظرفیت ۴٧٠٠ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند. یکی از دلایل شارژدهی نه‌چندان طولانی‌مدت پوکو F4 GT، به‌کارگیری تراشه پر مصرف اسنپدراگون 8 نسل 1 در آن به حساب می‌آید.

اما اگر استفاده خیلی سنگینی از دستگاه نداشته باشید، می‌توانید آن را تا یک روز همراه داشته باشید. بر اساس نتیجه تست باتری پی‌سی‌مارک، پوکو F4 GT نزدیک به ١١ ساعت روشن می‌ماند که این رقم را می‌توان قابل قبول دانست.

مقایسه ردمی k50 و پوکو F4 جی تی از نظر نرم افزاری

بستر نرم افزاری ردمی K50 با سیستم عامل اندروید 12 عرضه شده که شما را در محیط رابط کاربری  MIUI 13 دعوت می‌کند. آنچه که در این پوسته بهبود یافته و نظر ما را بیشتر جلب کرد، افزایش امنیت حریم خصوصی، زیباتر شدن والپیپرها، تسهیل ویجت‌ها، تم‌ها و فونت و همچنین بهبود عملکرد گوشی در مدیریت لوازم هوشمند با Smart Hub است.

البته ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود چرا که شیائومی در این رابط کاربری، کارکرد جذابی به نام «رم مجازی» را اضافه کرده تا بالا بردن ظرفیت رم، دیگر غیرممکن نباشد! این فناوری بخشی از حافظه داخلی را به رم اختصاص می‌دهد تا در برخی شرایط، سرعت پردازش فرمان‌ها را بهبود دهد.

مقایسه ردمی k50 و پوکو F4 جی تی

پوکو F4 GT مجهز به رابط کاربری MIUI 13 است و خوشبختانه بر خلاف برخی محصولات جدید شیائومی، از اندروید 12 پیش‌فرض روی این گوشی استفاده شده است. احتمالا اندروید 14 آخرین آپدیت اساسی گوشی جدید پوکو خواهد بود.

رابط کاربری MIUI 13 For Poco در پوکو F4 GT عملکرد خوبی دارد؛ البته همچنان خبری از انیمیشن‌های باز و بسته کردن اپ و بهینگی بالا در آن نیست، اما اگر آپدیت جدید پوکو لانچر را نصب کرده باشید این مشکلات حل و فصل شده‌اند.

مقایسه ردمی k50 و پوکو F4 جی تی از نظر سخت افزاری

در ادامه مقایسه ردمی k50 و پوکو F4 جی تی به بررسی سخت افزاری می‌پردازیم. در ردمی k50 پردازنده Dimensity 8100 مانند همه تراشه‌های پرچمدار، از لیتوگرافی 5 نانومتری TSMC استفاده کرده که یکی از قدرتمندترین تراشه‌های حال حاضر است. یکی از ویژگی‌های کلیدی این تراشه، پشتیبانی از رم LDDR5 و استاندارد  UFS 3.1 است.

اگر روی قدرت پردازشی تاکید دارید و بین دو پردازنده Snapdragon 888 از کوالکام و Dimensity 8100 از مدیاتک مردد هستید، Dimensity 8100 پیشنهاد ما به شما است. این پردازنده علیرغم قیمت مناسبی که دارد، دارای قدرت پردازشی خوبی بوده و در گذشته، در گوشی‌های شیائومی Poco F3 یا شیائومی Poco X3 Pro حسابی سر و صدا به راه انداخته است.

مقایسه ردمی k50 و پوکو F4 جی تی

پوکو F4 GT از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برد. این تراشه ۴ نانومتری مجهز به هسته قدرتمند Cortex-X2 با حداکثر فرکانس ٣ گیگاهرتزی در کنار هسته‌های جدید دیگری مانند Cortex-A710 و Cortex-A510 است.

با توجه به مشکلات حرارتی و مصرف بالای اسنپدراگون 8 نسل 1، پوکو دو خنک‌کننده مسی با مجموع مساحت ۴٨۶٠ میلی‌متر مربع را در پوکو F4 GT تعبیه کرده است. همان‌طور که گفتیم، این گوشی در دو مدل ٨/١٢٨ و ١٢/٢۵۶ گیگابایتی به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

مقایسه ردمی k50 با Poco F4 GT از نظر کیفیت صدا

یکی دیگر از نکات جذاب پوکو F4 GT، اسپیکرهای استریوی آن است. تعداد این اسپیکرها به ۴ عدد می‌رسد. مکان قرارگیری اسپیکرهای پوکو F4 GT کاملا مناسب است. کیفیت و بلندی صدای پخش شده از اسپیکر استریوی پوکو F4 GT بالاست و می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

گوشی ردمی k50 نیز اسپیکر استریو دارد. اسپیکرهایی باکیفیت و مناسب که می‌توان به خوبی روی آنها حساب کرد. صدای بسیار مناسب این اسپیکرها باعث شده جذابیت بالایی داشته باشند. شما می‌توانید برای مکالمه، بازی، گوش دادن به موسیقی و … روی آنها حساب کنید.

مقایسه ردمی k50 و پوکو F4 جی تی

در این مطلب به بررسی و مقایسه ردمی k50 با Poco F4 GT پرداختیم. دو گوشی کاربردی و حرفه‌ای که هر دو بسیار پرطرفدار هستند. این دو گوشی هر دو از سخت افزار، نرم افزار، صفحه نمایش، باتری و … فوق العاده هستند و می‌توان روی آنها حساب کرد.

سوالات متداول

ردمی k50 بخریم یا پوکو F4 جی تی؟

گوشی Poco F4 GT مجهز به نسخه جدید پردازنده اسنپدراگون، نمایشگری پر سرعت و باکیفیت بالا، دوربین مناسب به همراه پکیج باتری قدرتمند و تریگرهای مکانیکی مخصوص بازی است که باعث محبوبیت این گوشی شده‌اند. Poco F4 GT را می‌توان ارزان‌ترین گوشی دارای تریگر مخصوص بازی معرفی کرد.گوشی F4 GT پوکو با طراحی خاص، نمایشگر، پردازنده، باتری با سرعت شارژ بالا و در نهایت تریگرهای مخصوص بازی با کمترین میزان تاخیر به کسانی پیشنهاد می‌شود که علاقه به بازی‌های موبایلی دارند. گوشی ردمی کا 50 نیز طراحی زیبایی دارد؛ از نظر صفحه نمایش، اجزای سخت افزاری و نرم افزاری، باتری و … نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. اما اگر قصد خرید گوشی گیمینگ دارید، Poco F4 GT انتخاب مناسب‌تری بوده چراکه مخصوص گیمرها ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه ردمی k50 و پوکو F4 جی تی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر