;
coinex

قوانین جدید علیه بدحجابی ؛ تشکیل پرونده قضایی و محرومیت از خدمات بانکی!

امروز و در فاصله کوتاهی از هم دو خبر درباره قوانین جدید علیه بدحجابی در برخی رسانه‌ها منتشر شد. بر این اساس زنان بدحجاب از خدمات بانکی محروم می‌شوند.

امروز سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا گفته که اطلاعات متخلفان بدحجاب که به تذکر لسانی پلیس برای رعایت شئونات اسلامی توجه نکنند در سامانه ناظر ثبت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: عکس پروفایل بدون حجاب ممنوع ؛ ستاد امر به معروف فضای مجازی را هم رصد می‌کند

قوانین جدید علیه بدحجابی

قوانین جدید علیه بدحجابی ؛ تشکیل پرونده قضایی و محرومیت از خدمات بانکی!

رئیس پلیس راهور فراجا امروز و در گفتگویی رسانه‌ای با اشاره به اینکه بحث عفاف و حجاب از مسائل مهم روز جامعه است گفته که این موضوع در اولویت اقدامات فراجا است.

او با بیان اینکه در بحث عفاف و حجاب در حال حاضر 23 دستگاه در کشور مسئولیت مستقیم دارند گفته که همه دستگاه‌ها باید برای این موضوع به طور جدی اقدام کرده و نقش مناسب را ایفا کنند. رییس پلیس راهور فراجا تصریح کرد:

فردی قانون شکنی می‌کند و به اصلاح هنجار شکن یا قانون گریز است، در این زمان چاره‌ای جز نگاه سلبی به وی وجود ندارد؛ اکثریت مردم فهیم هستند و به قانون پایبند هستند.

وی افزود:

اگر نگاه ۳۲ دستگاه در بحث عفاف و حجاب ایجابی باشد، می‌توان با برنامه‌ریزی اثربخشی اقدامات انجام شده در جامعه را ملاحظه کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به ابلاغ برخورد با پدیده شل حجابی با بد حجابی به پلیس راهنمایی و رانندگی گفته که در صورت رویت چنین موضوعی در جاده‌ها و شهرهای کشور، قطعا با متخلفان برخورد خواهد شد.

رییس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه به همکاران انتظامی خود ابلاغ شده که با رعایت قانون، اخلاق، ادب و متانت یا متخلفان حوزه رانندگی برخورد شود، گفت:

در وهله اول با استفاده از اخلاق اسلامی به رانندگان خانم متخلف دارای بدحجابی یا شل حجابی تذکر داده می‌شود و در صورت استنکاف متخلف از تذکر لسانی پلیس، ضمن اعمال قانون بابت ارتکاب تخلف؛ اطلاعات خودروی متخلف در سیستم ناظر ثبت خواهد شد و همکارانمان در پلیس امنیت اخلاقی با این موضوع برخورد خواهند کرد.

او افزود که همه برنامه‌های پلیس راهور در حوزه عفاف و حجاب این است که برخورد ایجابی با متخلفان در این زمینه صورت بگیرد تا آن بخشی از جامعه که همکاری کمتری در این زمینه دارند نیز قوانین را رعایت کنند تا جامعه به بی‌حجابی و بی‌بندوباری نرسد. هادیان‌فر تاکید کرد:

پلیس راهنمایی و رانندگی برای بی‌حجابی، کم حجابی یا شل حجابی ماده قانونی و یا کد جریمه ندارد، لذا اگر فردی تخلف ترافیکی داشته باشد و همکارانم پس از توقف خودروی متخلف در مراجعه حضوری با پدیده بد حجابی وی مواجهه شوند، در وهله اول تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر به متخلف داده می‌شود و در ادامه مسائل مربوط به تخلفات رانندگی وی بررسی خواهد شد.

قوانین جدید علیه بدحجابی ؛ تشکیل پرونده قضایی و محرومیت از خدمات بانکی!
قوانین جدید علیه بدحجابی

این مقام مسئول ادامه داد که در صورت عدم توجه متخلف به تذکرات لسانی، متخلف به پلیس امنیت اخلاقی معرفی شده و در این زمینه برخورد قانونی انجام می‌شود. هادیانفر افزود:

سامانه ناظر در اختیار تمام همکارانم در سراسر کشور قرار دارد و اطلاعات متخلفانی که به تذکر لسانی پلیس برای رعایت حجاب توجه نکنند، در این سامانه ثبت خواهد شد و در ادامه نیز سیستم برای فرد پیامکی ارسال خواهد کرد و این پیامک منجربه احضار فرد به پلیس امنیت اخلاقی خواهد شد.

او در ادامه گفت برای کسانی که با تنها یک تذکر متنبه شوند به اخذ تعهد کتبی اکتفا می‌شود؛ اما در صورت اصرار فرد به بدحجابی، پرونده قضایی برای متخلف بدحجاب تشکیل می‌شود و حتی در صورت لزوم وسیله نقلیه توقیف خواهد شد.

عدم ارائه خدمات بانکی به بد حجاب ها!

قوانین جدید علیه بدحجابی ؛ تشکیل پرونده قضایی و محرومیت از خدمات بانکی!

همزمان با این اظهارات هادیانفر؛ در جای دیگری رئیس کل بانک مرکزی هم در گفتگویی رسانه‌ای از برنامه‌های این نهاد برای مقابله با بدحجابان سخن گفت و آنچه بیش از هرچیز جلب توجه کرد، ادعای عدم ارائه خدمات بانکی به بدحجابان بود.

صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی همچنین توضیحاتی درباره بخشنامه ستاد امر به معروف درباره خدمات دهی به افرادی که مشکل بدحجابی دارند ارائه داد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره شایعات مربوط به قوانین جدید علیه بدحجابی که گفته شده بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها اعلام کرده که به بدحجابان خدمات بانکی ارائه نکنند گفته:

خیر چنین چیزی نبوده آن چیزی که شورای امر به معروف به دستگاه‌های مختلف ابلاغ می‌کند به بانک مرکزی هم ابلاغ کرده‌اند ما هم همان را عینا به بانک‌ها ابلاغ کردیم. اما اینکه بگوییم خدمات نمی‌دهند، خیر چنین چیزی قطعا صحت ندارد.

این در شرایطی است که چندی پیش از این سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفته بود که امر به معروف در زمینه حجاب یک وظیفه همگانی است؛ اگر یک بانوی بدحجاب در یک شعبه بانک حاضر باشد و هیچکس به او تذکری ندهد، طبیعتا مدیران و کارمندان بانک باید پاسخگو باشند.

از سوی دیگر مهاون دادستان مشهد نیز تاکید کرده که مدیران و رئیس ادارات و بانک‌ها موظف هستند که به افرادی که بدون حجاب شرعی در ادارات و بانک‌ها حاضر می‌شوند؛ خدمتی ارائه ندهند!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره قوانین جدید علیه بدحجابی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    به امید روزی که قوانینی برای اختلاس گران و دزدهای مسیولین تصویب شود

    پاسخ