;
coinex

اختلال و قطعی گسترده اینترنت در ایران [3 مرداد 1401]

صبح امروز و برای ساعاتی چند، اینترنت در سراسر کشور با مشکلاتی مواجه شد. اما دلیل اختلال و قطعی گسترده اینترنت در ایران چه بود؟

مدتی است که نگرانی‌ها درباره اجرای ناگهانی و طرح صیانت، همه را گوش به زنگ داشته و هر اختلال جزئی در دسترسی به سرورهای جهانی منجر به حدس و گمانه‌هایی درباره طرح صیانت می‌شود. اما امروز صبح اختلال سراسری اینترنت در ایران از جای دیگری آب می‌خورد.

بیشتر بخوانید: رفع فیلتر موتور جستجوی روسی یاندکس در ایران

اختلال و قطعی گسترده اینترنت در ایراناختلال و قطعی گسترده اینترنت در ایران [3 مرداد 1401]

در روزهای اخیر سرعت اینترنت در ایران با کندی شدیدی مواجه شده است و اختلالات پی‌درپی همه کاربران را به ستوه آورده است. امروز صبح اما و به طور دقیق در حوالی ساعت 8 الی 9 صبح، اینترنت کشور به طور سراسری قطع شد و حالا و حتی بعد از گذشت چند ساعت از قطعی اینترنت در ایران، همچنان دسترسی بسیاری از افراد به اینترنت ثابت برقرار نیست.

گفته می‌شود دلیل این موضوع، قطعی برق شرکت ارتباطات زیرساخت بوده است که البته تازگی ندارد و تقریبا در همین سال 1401 برای چندمین بار به عنوان علت قطعی اینترنت مطرح می‌شود. تجهیزات اصلی اغلب شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات دسترسی و دیتاسنتر در این مرکز قرار دارد و به نوعی قلب اینترنت کشور به شمار می‌رود.

در نتیجه این اختلالات ناگهانی هنوز هم کاربران برخی از شرکت‌های خدمات اینترنتی مانند همراه اول و مخابرات با چالش سرعت پایین اینترنت مواجه هستند و برخی از شرکت‌ها نیز در ارائه سرویس با مشکل مواجه شده‌اند.

این اختلال بسیاری از مردم را نگران کرده و اذهان عمومی را به سمت اجرایی شدن احتمالی طرح صیانت سوق داده است. باید ببینیم آیا این قطعی سراسری با رفع مشکل ساختمان LCT برطرف می‌شود یا پیچیده‌تر از این حرف‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اختلال و قطعی گسترده اینترنت در ایران 3 مرداد 1401 چیست؟ تجارب خود از قطعی اینترنت را با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر