;
coinex

ممنوعیت واردات خودروی بالای 20 هزار دلار ؛ موج افزایش قیمت خودرو در کمین است!

شب گذشته یکی از نمایندگان مجلس در گفتگویی تلویزیونی به وضوح از ممنوعیت واردات خودروی بالای 20 هزار دلار خبر داد و هدف آن را حمایت از طبقه ضعیف عنوان کرد.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در مصاحبه اخیر خود در یک برنامه تلویزیونی از سقف قیمت واردات خودرو خبر داد. او صراحتا از ممنوعیت واردات خودروهای بالای 20 هزار دلار خبر داده، هدف از این تصمیم را حمایت از دهک‌های ضعیف و متوسط جامعه و جلوگیری از نفوذ مافیای خودرو عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت محصولات ایران خودرو ؛ «زیان می‌دهیم!»

ممنوعیت واردات خودروی بالای 20 هزار دلار

ممنوعیت واردات خودروی بالای 20 هزار دلار ؛ موج افزایش قیمت خودرو در کمین است!

گرچه این روزها آیین‌نامه واردات خودرو در دولت در حال تهیه است و تا زمان تایید رسمی آن نمی‌توان اظهار نظر خاصی درباره وضعیت واردات خودرو کرد، اما گاها اخباری درباره واردات خودرو به گوش می‌رسد که می‌توان آن‌ها را به عنوان حقایقی قطعی در نظر داشت.

ماجرا از این قرار است همزمان با انقضای موعد قانون ممنوعیت واردات خودرو در پایان اردیبهشت ماه سال جاری، ایده‌های مختلفی درباره واردات خودروهای خارجی مطرح شد. عده‌ای معتقدند که خودروهای لاکچری و گرانتر از 25 هزار دلار نباید به ایران وارد شود چراکه در این صورت باید انتظار ظهور سلاطین بالقوه و نفوذ مافیای خودرو را داشته باشیم. برخی دیگر معتقدند واردات خودروهای اقتصادی می‌تواند منجر به ایجاد جو رقابتی در بازار و افزایش کیفیت خودروهای داخلی شود.

از سوی دیگر، با حذف خودروهای تیبا،‌سمند، 405 و ساینا از خط تولید، حال شدیدا خلا خودرو اقتصادی در سبد محصولات خودروسازان احساس می‌شود. واردات خودرو اما باید به نحوی باشد که این کمبود جبران شود و در عین حال دهک‌های متوسط و ضعیف جامعه هم توان خرید خودرو داشته باشند. در حقیقت از جایی که دهک‌های مرفه و بالای جامعه از توان کافی برای تهیه هر مدل خودرویی برخوردار هستند، واردات خودرو بیشتر باید با تمرکز بر نیاز اقشار متوسط و ضعیف انجام شود.

در همین راستا یکی از نمایندگان مجلس در مصاحبه اخیر خود با پرداختن به مسئله سقف واردات خودرو، از ممنوعیت واردات خودروی گرانتر از 20 هزار دلار گفته است.

گفتنی است که به خاطر وضعیت بد اقتصاد ایران، تعرفه‌ها و هزینه‌های سنگین گمرکی، تورم و بسیاری موارد دیگر، عملا خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار نیز با قیمتی بسیار بالا به دست خریداران می‌رسد. در هر حال اما باید انتظار انتشار آیین‌نامه واردات خودرو را داشته باشیم تا ببینیم مسائل چگونه پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ممنوعیت واردات خودروی بالای 20 هزار دلار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    باید هر قیمتی واردشود،چون اگر فقط ارزونا وارد بشن خودروهای بالاتر شدیدا گرون میشن و اثر زیادی روی خودروهای ارزونتر میزارن،و ضمنا اون آدمی هم داره ،میبینه نمیصرفه پول زیاد و زور بده،دستشو میکنه تو سبد خرید پایینتر و پولشم داره،اصلا کل سبدو به هم میریزه تا منفعتشو از اونجا در بیاره،همون پول زور بابت ماشین چند برابر شده خارجی رو در میاره بعد میره گرونرو میخره

    پاسخ

    تفاقااگر خودرو وارد بشود قیمت خودروی داخلی ۹۰درصد افت میکند این خط واین نشان تازه با۲۰۰۰۰دلارمیتوان یک بنز مدل ۲۰۱۸خرید میتوان ۷۰درصد انواع ماشینهای خوب دنیارا خرید دنبال بهانه هستند تا وارد نشود ….

    پاسخ

    به نام قشر متوسط و ضعیف به کام قشر قوی

    پاسخ