;
coinex

لپ تاپ لنوو تینک پد Z13 با پردازنده AMD Ryzen 6000 رونمایی شد

کمپانی لنوو دیروز از جدیدترین عضو سری محبوب تینک پد، با نام لپ تاپ لنوو تینک پد Z13 رونمایی کرد. این محصول اولین لپ‌تاپ این سری با پردازنده رایزن 6000 است.

لپ تاپ لنوو ThinkPad Z13 روز گذشته به عنوان اولین لپ تاپ برند لنوو در سری تینک‌پد که به پردازنده AMD Ryzen 6000 مجهز شده، روز گذشته رسما رونمایی شد. این سری به نوعی رقیبی همتراز با سری لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده اینتل ThinkPad X1 است که از سال 2011 عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های لنوو 2022

لپ تاپ لنوو تینک پد Z13

لپ تاپ لنوو تینک پد Z13 با پردازنده AMD Ryzen 6000 رونمایی شد

سری تینک پد Z با همکاری دو کمپانی AMD و لنوو برای تولید لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده AMD در خط تولید قرار گرفته است، البته که اینتل و لنوو همچنان به همکاری برای تولید لپ‌تاپ‌های سری تینک پد X1 ادامه خواهند داد.

لنوو ThinkPad Z13 یک لپ‌تاپ کامپکت جمع‌ و جور است که طراحی متفاوتی نسبت به سری X1 دارد و هدف کمپانی، جذب مخاطبان بیشتری با سلایق متفاوت به سری تینک‌پد است. این دستگاه یک کیبورد با چینش جدید، جنس متفاوتی از بدنه و یک تاچ پد هپتیک جدید برخوردار است. تاچ پد هپتیک این مدل بدون دکمه طراحی شده است و پردازنده‌های سری رایزن 6000 نیز به عنوان قلب پردازشی دستگاه تعبیه شده است.

مدل پایه این سری از پردازنده Ryzen 5 Pro 6650U برخوردار است و بنچمارک اخیر نشان می‌دهد که عملکرد آن به مراتب بهتر از تینک پد X1 کربن نسل 10 است. لپ تاپ Z13 همچنین در این بنچمارک اپل مک بوک ایر M2 را شکست می‌دهد اما حریف دل XPS 13 پلاس نمی‌شود.

لپ تاپ لنوو تینک پد Z13 با پردازنده AMD Ryzen 6000 رونمایی شد

در مجموع باید گفت نتایج بنچمارک‌های این لپ تاپ بسیار امیدوارکننده است و احتمالا به زودی شاهد عرضه یک لپ‌تاپ جذاب جمع و جور برای کاربران خواهیم بود که برای عموم استفاده‌ها مناسب است و تا چندین سال کاربران را از خرید یک لپ‌تاپ جدید بی‌نیاز می‌کند. در حال حاضر متاستفانه اطلاعاتی از قیمت و دیگر مشخصات فنی دستگاه فاش نشده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما کاربران تکراتو درباره لپ تاپ لنوو تینک پد Z13 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

منبع:‌ gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر