;
coinex

سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری سامسونگ در صنعت تراشه سازی

بعد از خبر تصویب لایحه 280 میلیارد دلاری CHIPS توسط سنا، حالا خبر از سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری سامسونگ در صنعت تراشه سازی در آمریکا رسیده است.

بنابر اسنادی که اخیرا فاش شده، سامسونگ تصمیم دارد که در حدود 200 میلیارد دلار صرف ساخت 11 کارخانه تولید تراشه در آمریکا کند. این کارخانه‌ها در 20 سال آینده ساخته خواهند شد و احتمالا حدود 20 هزار آمریکایی در آن‌ها کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تبدیل آمریکا به قطب تراشه جهان ؛ موافقت سنا با بودجه 280 میلیارد دلاری!

سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری سامسونگ در صنعت تراشه سازی

بنابر این اسناد، شرکت کره‌ای برای ساخت این 11 کارخانه خواستار معافیت مالیاتی شده است. از این تعداد کارخانه، 9 کارخانه قرار است در منطقه Taylor تگزاس و 2 مورد در شهر آستین ساخته شوند.

سامسونگ همین حالا هم در حال ساخت یک کارخانه 17 میلیارد دلاری در منطقه Taylor است که فاصله بسیار کمی با تنها کارخانه ساخت تراشه سامسونگ در آستین دارد که سال گذشته راه‌اندازی شد.

سامسونگ به عنوان دومین تراشه‌ساز بزرگ جهان در حال حاضر توضیح دقیقی درباره جزئیات سرمایه‌گذاری 192.1 میلیارد دلاری خود در تگزاس آمریکا نداده است. این شرکت تنها به بیان این موضوع اکتفا کرده که:

ما فعلا برنامه خاصی برای ساخت کارخانه‌های مذکور در حال حاضر نداریم اما طبق آنچه پیشنهاد کرده‌ایم در حال ارزیابی امکان احداث کارخانه‌های بیشتر در داخل خاک آمریکا هستیم.

سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری سامسونگ در صنعت تراشه سازی

بنابر قوانین ایالت تگزاس، کسب و کارهایی که در مناطق حومه‌ای این ایالت سرمایه‌گذاری کنند مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد و از آنجا که این قانون تا پایان سال جاری میلادی اعتبار دارد، شرکت‌های متقاضی ناگزیر باید هرچه زودتر درخواست‌های خود را ثبت کنند. فرماندار تگزاس در این باره گفته که:

سرمایه‌گذاری احتمالی سامسونگ در این ایالت باعث رونق اقتصاد ما خواهد شد و‌ مشاغل زیادی از طریق آن ایجاد خواهد شد.

از سوی دیگر چندی پیش و با تصویب لایحه موسوم به CHIPS در سنا، حال مجلس کنگره آمریکا در حال بررسی کلیات این طرح برای تصویب احتمالی است. در صورتی که این طرح توسط نمایندگان کنگره تصویب شود، طبیعتا آمریکا موقعیت به مراتب بهتری در صنعت تراشه در دنیا خواهد یافت. صنعت نیمه‌هادی‌ها یک صنعت بسیار استراتژیک در دنیای امروزی است و در نتیجه بسیاری از کشورها و به خصوص ابرقدرت‌ها در تلاش برای تمرکز ویژه بر آن هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری سامسونگ در صنعت تراشه سازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر