;
coinex

کلاهبرداری خرید بلیت جام جهانی ؛ ایرانی‌ها مراقب خرید اینترنتی باشند!

معاون فرهنگی پلیس فتا دیشب در یک گفتگوی تلویزیونی از کلاهبرداری خرید بلیت جام جهانی توسط برخی از فرصت‌طلبان خبر داد و از مردم خواست در خرید اینترنتی دقت کنند.

رامین پاشایی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا که شب گذشته در یک گفتگوی تلویزیونی حاضر شده بود؛ درباره قرعه کشی بلیت های جام جهانی از طریق سامانه فدراسیون فوتبال گفته که مجرمان سایبری فضای رسانه‌ای کشور را رصد می‌کنند و متاستفانه هرگاه نوبت به ثبت نام برسد و یا سامانه‌ای برای این مقصود اعلام شود، مجرمان بلافاصله یک بستر مجرمانه بر روی بستر واقعی ایجاد می‌کنند و از این راخ از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قهرمان جام جهانی 2022 قطر ؛ ایران از گروهش صعود می‌کند؟

کلاهبرداری خرید بلیت جام جهانی

او با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال رسما وبسایت ticket.ffiri.ir را برای ثبت نام متقاضیان سفر به قطر معرفی کرده است، از مردم خواتس که برای درخواست بلیط تنها از این سامانه استفاده کنند. پاشایی افزود:

با توجه به محدود بودن بلیت‌ها، قرعه‌کشی خواهد شد و نتایج آن با سرشماره ۱۰۰۰۹۸۹۲ برای هموطنان پیامک می‌شود.

کلاهبرداری خرید بلیط جام جهانی ؛ ایرانی‌ها مراقب خرید اینترنتی باشند!

او در ادامه گفت:

متاسفانه با توجه به رصدهایی که در پلیس فتا داشتیم، افراد مجرم و کلاهبردار با سوء‌استفاده از این فضا به هموطنان پیامک می‌زنند که شما در قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برنده شده‌اید و از طریق واتس آپ پروفایل فدراسیون فوتبال را می‌گذاشتند و با تماس با افراد عنوان می‌کردند که الان در استودیو وزیر ورزش، رئیس فدراسیون فوتبال، آقای علی دایی و … حضور دارند و شما برنده شده‌اید و هزینه بلیت‌های شما اینقدر است و باید پرداخت کنید و اینطور متاسفانه کلاهبرداری می‌کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه خیلی زود این تاکتیک را تشخیص داده‌اند و بسیاری از سرشماره‌ها و تارنماها را تاکنون مسدود کرده‌اند گفت که ما از فدارسیون فوتبال انتظار داشتیم که اطلاع‌رسانی دقیق‌تری انجام بگیرد و باید و نبایدها را به متقاضیان بلیت‌های جام جهانی اعلام کند. پاشایی ضمن هشدار مجدد، گفت:

به هموطنان تاکید می‌کنم همه پیامک‌هایی که قرار است به شما اطلاع‌رسانی کند از مراجع رسمی و سرشماره‌های مشخص است که برای قرعه‌کشی بلیت‌های جام‌جهانی، شماره ۱۰۰۰۹۸۹۲ است.

او در پایان گفت همه مدنظر داشته باشند که اگر در آینده از راهی جز این شماره با آن‌ها ارتباط برقرار شد، وارد لینک‌های ارسالی نشوند چراکه گوشی همراه به سادگی با نصب نرم‌افزار ارسال شده هک شده، اطلاعات بانکی آن به سرقت می‌رود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کلاهبرداری خرید بلیت جام جهانی چیست؟ نظرات خود در این باره را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر