;
coinex

تیک تاک و یوتیوب ترفندهای سرقت خودروهای هیوندای و کیا را آموزش می‌دهند

آموزش‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی تیک‌ تاک و یوتیوب، سبب افزایش آمار سرقت خودروهای هیوندای و کیا در ایالات مختلف آمریکا شد.

گزارش‌های جدید از افزایش 1300 درصدی سرقت خودروهای کره‌ای در ایالات متحده خبر می‌دهد. گفته می‌شود که شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در وقوع این سرقت‌ها داشتند.

طی ماه‌های اخیر، ویدیو‌های بسیار زیادی درباره روش سرقت خودروهای کره‌ای که از فناوری ایموبلایزر برخوردار نیستند در تیک تاک و یوتیوب منتشر شده و سارقین با استفاده از این ویدیو‌ها، خودروهای کیا و هیوندای را به راحتی سرقت می‌کنند.

افزایش سرقت خودروهای هیوندای و کیا در آمریکا

باتوجه به آمارهای موجود درباره میزان سرقت وسایل نقلیه در آمریکا، می‌توان افزایش سرقت خودروهای هیوندای و کیا را در برخی از مناطق این کشور مشاهده کرد. به این صورت که در گرند رپیدز میشیگان حدود 45 درصد از خودروهای ربوده شده در ماه گذشته مربوط به دو کمپانی ذکر شده هستند. همچنین، سرقت خودروهای کمپانی کیا 254 درصد و شرکت هیوندای 222 درصد در ایالت سینت دنیس افزایش یافته است. علاوه بر این، سرقت خودروهای این دو کمپانی در سینسیناتی، ممفیس و کلمبوس نیز در حال افزایش است.

خودروهای کیا و هیوندای

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم تنها خودروهایی که دارای ایموبلایزر نیستند توسط سارقین ربوده می‌شوند و سایر خودروها از ایمنی بالایی برخوردار هستند. به همین جهت یکی از مقامات شهر میلواکی برای کمپانی خودروسازی کیا نامه‌ای ارسال کرد.

این مقام آمریکایی درخواست خود را چنین بیان کرد: ما از کیا موتورز آمریکا درخواست می‌کنیم تغییراتی بنیادین در رابطه با مکانیسم‌های امنیتی خودروهای خود انجام دهد. ما نه تنها به خاطر حفاظت از دارایی‌ها و مالکین محصولات شما، بلکه به خاطر کاهش فشار به پلیس و اطلاع‌رسانی به سایر مواردی که دارای ایراداتی در سیستم قفل هستند، باید کاری انجام دهیم.

در ارتباط با افزایش آمار سرقت خودروهای هیوندای و کیا، این دو کمپانی اعلام کردند که محصولات تولید شده در سال 2022 دارای ایموبلایزر هستند. لازم به ذکر است که باتوجه به گفته‌های پلیس گرند رپیدز، اکثر سارقین خودروهای کیا و هیوندای زیر سن قانونی هستند و در رده سنی نوجوانان و جوانان قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سرقت خودروهای هیوندای و کیا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر