;
coinex

خودروی برقی شیائومی همچنان در راه کسب مجوز؛ سنگ‌اندازی‌ رگولاتوری فرصت‌سوزی می‌کند

شرکت شیائومی در مسیر کسب مجوزهای لازم برای آغاز کار خودروی برقی خود دچار مشکل شده است. این شرکت ظاهرا مدتی است که پروژه ساخت و تولید خودروی 10 میلیارد دلاری خود را به رگولاتورهای مربوطه می‌برد اما تاکنون توجه آنها به خودروی برقی شیائومی جلب نشده است.

به گزارش منابعی که این داستان را می­‌دانند و همچنین به نقل از بلومبرگ، شرکت شیائومی مدتی است که با مسئولان کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی کشور چین دیدارهایی داشته و متاسفانه موفقیتی را در این پروژه به دست نیاورده است.

وارد شدن به بازار خودروهای برقی آخرین ماجراجویی لی جون (‌بنیان‌گذار این پروژه­‌ی متفاوت و هیجان انگیز چینی) است. هرچه آغاز فعالیت‌ها در این کسب و کار بیشتر به تعویق بیفتد، رقبای قدر در پروژه خودروی برقی شیائومی برای پیشی گرفتن از این شرکت فرصت بیشتری خواهند داشت.

توسعه خودروی برقی شیائومی

شرکت شیائومی پس از موفقیت‌های چشمگیر در بازار گوشی‌های هوشمند، اکنون در حال وارد شدن به عرصه­‌ی خودروهای برقی است و این ادعا را دارد که می‌­تواند در این زمینه با شرکت‌هایی مثل BYD و Nio رقابت کند. لی جون امیدوار است دو مسئله­‌ی مهارت‌های این شرکت در زمینه فناوری‌های متصل و همچنین وجود جامعه طرفداران پرشمار در این برند بتواند به آن‌ها کمک کند تا این شرکت شانس بیشتری را در این بازار برای کسب موفقیت هرچه بیشتر داشته باشد.

خودروی برقی شیائومی همچنان در راه کسب مجوز؛ سنگ‌اندازی‌ رگولاتوری فرصت‌سوزی می‌کند

آیا معرفی اولین خودروی برقی شیائومی توسط شرکت شیائومی به تعویق خواهد افتاد؟

برخی از مدیران شرکت شیائومی این امید را دارند که مسئولان والا مرتبه بالاخره به این شرکت چراغ سبز نشان خواهند داد و این مسئله موجب پیشرفت این شرکت خواهد شد. اما بقیه افرادی که در این شرکت در حال انجام وظیفه­‌های‌شان هستند، این نگرانی را دارندکه این فرآیند ممکن است باعث به تعویق افتادن برنامه‌های مهم و دیگر این شرکت شود. این پروژه­‌ی عظیم چینی بالاخره با وجود تمام مشکلات در ماه سپتامبر 2021 کسب و کار اتومبیل‌های برقی خود را ثبت کرد. پس از این اقدام این شرکت توانست برای آغاز فعالیت‌هایش درخواست مجوز کند که متاسفانه تاکنون هنوز موفق به دریافت این مجوز نشده‌ است.

لی جون معتقد بود که می‌تواند ظرف مدت 10 سال، 10 میلیارد دلار هزینه کند و  این پروژه را در این مدت راه بیندازد. اما تحلیل‌گران اعتقاد دارند که موانع قانونی در برابر شیائومی احتمالا باعث شده است که برنامه­‌های این شرکت برای رونمایی از اولین خودروی خود تا سال 2024 به تعویق بیفتد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پروژه خودروی برقی شیائومی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر