;
coinex

فرآیند ادغام اتریوم چه تاثیراتی بر شبکه ETH خواهد گذاشت؟

فرآیند ادغام اتریوم از الگوریتم اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) در سپتامبر 2022 (شهریور تا اوایل مهر) انجام خواهد شد. این بروزرسانی چه اثراتی بر شبکه اتریوم خواهد گذاشت؟

گروه VC heavyweight Amber که در حوزه وب 3 فعالیت می‌کند، پیش‌بینی خود از فرآیند ادغام اتریوم و آینده این رمزارز را اعلام کرد. بررسی اثرات احتمالی مهاجرت اتریوم به Pos بر طرح اقتصادی این شبکه موضوع اصلی گزارش Amber Group به شمار می‌رود.

چه کسی از فرآیند ادغام اتریوم سود خواهد برد؟

در ابتدا، کارشناسان Amber Group سعی کردند تا نرخ استیکینگ APY اتریوم پس از فرآیند ادغام را بررسی کنند. طبق برآورد آن‌ها، سهامداران ETH می‌توانند در ازای استیک سرمایه خود در مکانیسم‌های Beacon Chain تا 8.47 درصد سود سالانه دریافت کنند.

فرآیند ادغام اتریوم چه تاثیراتی بر شبکه ETH خواهد گذاشت؟

ارزش استخراج پذیری ماینر یا MEV (مالیات استخراج کنندگان)، توسط اعتبارسنج‌ها حذف خواهد شد، همچنین استخراج MEV‌ یکی از تأثیرگذارترین عوامل در شبکه اتریوم پس از ادغام خواهد بود.

از ژوئن 2022 تا کنون، سهام Ethereum PoS Beacon Chain به شدت متمرکز شده و Lido Finance بر آن مسلط است. همانطور که U.Today گزارش داده است، فرآیند ادغام اتریوم از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) در سپتامبر 2022 انجام خواهد شد.

مهاجرت ماینرهای اتریوم

اتریوم کلاسیک (ETC) خروج از هش پاور فعلی اتریوم را نمی‌پذیرد. ماینرهای اتریوم مجبور خواهند شد تجارت خود را ترک کرده و یا به بلاک چین دیگری که از Ethash استفاده می‌کند مهاجرت کنند. این اتفاق عمدتاً به معنای اجرای استخراج اتریوم کلاسیک (ETC) است. به گزارش U.Today، اتریوم کلاسیک پس از اخبار ادغام اتریوم به لیست 20 ارز دیجیتال بازار بازگشت.

برخی از ماینرها حمایت خود را از یک فورک فرضی اثبات کار (PoW) اتریوم قدیمی (ETH) اعلام کردند. با این حال بسیار بعید است که دیفای اتریوم و زیرساخت‌های استیبل کوین‌ها از سیستم اثبات کار استفاده کنند.

نماینده گروه آمبر در این باره توضیح داد که وجود همزمان دو اکوسیستم اتریوم متشکل از توکن‌ها و نرم‌افزارهای گوناگون باعث ایجاد مشکلات گسترده نظیر نقض حقوق IP خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره فرآیند ادغام اتریوم و تأثیرات آن بر شبکه چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: u.today

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر