;
coinex

ورود کمپانی پورشه به فرمول یک ؛ رقابت شگفت‌انگیز پورشه با شرکت‌های بزرگ خودروسازی

جدیدترین گزارش‌ها از ورود کمپانی پورشه به فرمول یک خبر می‌دهند. به نظر می‌رسد این کمپانی بزرگ می‌خواهد با همکاری ردبول، تا سال 2026 وارد رقابت‌های فرمول یک شود.

اخیرا اخباری مبنی بر خرید 50 درصد از سهام ردبول ریسینگ توسط پورشه به گوش می‌رسد. در سندی که توسط شورای رقابت مراکش ثبت شده، هدف پورشه از این خرید، مشخص شده است.

ورود کمپانی پورشه به فرمول یک

ردبول تا سال ۲۰۲۵ با هیوندا برای تامین موتور و تجهیزات فنی قرارداد بسته و تاکنون شاهد این هستیم که همکاری ردبول و هوندا برای طرفین بسیار پرثمر بوده است. این شرکت هم‌ اکنون در مسابقات در صدر جدول قرار دارد.

پورشه در فرمول یک
طبق توافقی که بین این دو شرکت وجود داشته است، قرار بود که این خبر به طور رسمی در آخر هفته‌ی گرندپری اتریش منتشر شود، اما به علت عدم تایید قوانین پاوریونیت سال 2026 که توسط شورای جهانی موتوراسپورت در تاریخ 29 ژوئن (8 تیر) انجام شد، این موضوع به تعویق افتاد. جالب است بدانید که تعیین نهایی قوانین پاوریونیت سال 2026 برای تاییدیه­‌ی رسمی ورود پورشه به فرمول یک ، امری اجباریست.

طبق قرارداد، از سال ۲۰۲۶ میلادی استفاده از سوخت مصنوعی در این رقابت‌ها به صورت عملیاتی خواهد شد. این سوخت در واقع سوختی است که هم اکنون توسط شرکت پورشه مورد تحقیق و توسعه قرار داده گرفته است.
با توجه به گزارش اتواسپورت، همکاری شرکت پورشه و ردبول به مدت 10 سال و حدودا تا سال 2036 ادامه خواهد داشت. اما انتظار داریم که این خبر رسمی در رابطه با همکاری این دو شرکت در تاریخ  4 آگوست (13 مرداد) منتشر شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پورشه به فرمول یک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر