;
coinex

بازیگران سریال معصومیت از دست رفته ؛ بیوگرافی و عکس

مجموعه معصومیت از دست رفته به کارگردانی داوود میرباقری، در محرم امسال پخش می‌شود. برای آشنایی با بازیگران سریال معصومیت از دست رفته همراه ما باشید.

سریال معصومیت از دست رفته در ژانر درام تاریخی مذهبی، اولین بار بهار سال هشتاد و دو از شبکه سوم سیما پخش شد و با استقبال بینندگان تلویزیون روبرو شد.

حال قرار است دوباره این سریال 15 قسمتی در ایام محرم 1401 از شبکه سه روی آنتن برود. بازیگران مطرح و صاحب نامی در این مجموعه‌ی داودد میرباقری به ایفای نقش پرداخته‌اند. امین تارخ، فریبا کوثری، سارا خوئینی‌ها، داریوش فرهنگ، امین زندگانی و حدیث فولادوند از بازیگران اصلی معصومیت از دست رفته هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های طناز طباطبایی

بهترین فیلم های پریناز ایزدیار ؛ از خط ویژه تا ملاقات خصوصی

بازیگران سریال معصومیت از دست رفته

نقش‌آفرینی در کارهای تاریخی سختی‌ها خاص خود را دارد، اما بازیگران بسیاری هستند که همکاری با داوود میرباقری را حتی در شرایط دشوار می‌پذیرند، زیرا کارهای ایشان همیشه پربیینده و درخشان بوده‌ است.

بازیگران سریال معصومیت از دست رفته

مجموعه معصومیت از دست رفته از بهترین سریال های تاریخی ایرانی بوده و میانگین امتیاز کاربران سایت IMDb به سریال معصومیت از دست رفته، 5.6 از 10 است.

معصومه تقی پور در نقش مادر حمیرا، عزیزالله هنرآموز در نقش پدر حمیرا، مرضیه برومند در نقش حره، ابراهیم آبادی در نقش ابومسیب، فریده سپاه منصور در نقش سوفیا، بهرام شاه محمدلو در نقش عتیقف پرویز شاهین خو در نقش شریح، مرتضی ضرابی در نقش ابن سنان، مصطفی طاری در نقش شمربن ذی الجوشن، سیاوش طهمورث در نقش ابن حریث، ساغر عزیزی در نقش هلن، زنده یاد محسن قاضی مرادی در نقش معقل، رضا کرم رضایی در نقش پدر مقدس، انوشیروان ارجمند در نقش حجاج بن یوسف و مریم بوبانی در نقش طوعه از دیگر بازیگران سریال معصومیت از دست رفته هستند.

شما در این نوشتار تکراتو  علاوه بر بیوگرافی بازیگران سریال معصومیت از دست رفته، می‌توانید عکس های بازیگران سریال معصومیت از دست رفته را نیز مشاهده کنید.

امین تارخ

بازیگران سریال معصومیت از دست رفته
زندگینامه بازیگران سریال معصومیت از دست رفته

امین تارخ در بیستم مردادماه سال 1332 در شیراز به دنیا آمد. وی در سال 1356 موفق به دریافت مدرک کارشناسی از دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران شد. تارخ تحصیلات خود را تا مقطع فوق لیسانس در رشته مدیریت فرهنگی ادامه داده است. او از بازیگران صاحب نام کشورمان بوده که به تدریس بازیگری نیز مشغول است.

امین تارخ با منصوره شادمنش که او نیز بازیگر بوده، ازدواج کرده است و سه فرزند به نام های مانی، نیما و نامی دارد. هر سه فرزند آن‌ها در زمینه هنر مشغول به فعالیت هستند.

تارخ در سال 1360 بازیگری را با باری فیلم سینمایی مرگ یزد گرد به نویسندگی و کارگردانی بهرام بیضایی آغاز کرد. ایشان در سال 1363 با بازی در نقش ابن‌سینا، در مجموعه تلویزیونی بوعلی سینا ساخته‌ی مرحوم کیهان رهگذار به شهرت رسید.

شخصیت «دکتر پژوهان» در سریال تلویزیونی اغما به کارگردانی سیروس مقدم، از دیگر نقش‌های ماندگار استاد امین تارخ است. او در معصومیت از دست رفته نقش شوذب را ایفا کرد.

امین تارخ علاوه بر بازیگری در تئاتر سینما و تلویزیون و عضویت در هیئت مدیره خانه سینما، به عنوان داور در جشنواره‌های ملی بسیاری حضور داشته است.

این بازیگر با تجربه و توانمند سینمای ایران که به عنوان یکی از چهره‌های برتر احیای تئاتر ایران شناخته می‌شود، در سال 1373 اولین مدرسه بازیگری را به نام کارگاه آزاد بازیگری در تهران تأسیس کرد. بسیاری از فارغ التحصیلان کارگاه آزاد بازیگری تارح در حرفه‌ی خود جزو بهترین‌ها هستند.

6 سال پس از تاسیس این مدرسه، مسئولین آن اقدام به برقراری ارتباط با دیگر مدارس بین المللی آموزش بازیگری کردند و امین تارخ به مرکز فیلیندرز درامای استرالیای جنوبی دعوت گردید. ایشان به مدت دو سال با عنوان مدرس در این دانشگاه تدریس کرد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال آفتاب پرست ؛ بیوگرافی و تصاویر

بازیگران سریال روزی روزگاری مریخ [بیوگرافی + خلاصه داستان]

سارا خوئینی‌ها

بازیگران سریال معصومیت از دست رفته

سارا خوئینی‌ها زاده بیست و دوم اسفند ماه سال ۱۳۵۳ در تهران است. او دانش‌آموخته‌ی رشته گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی در سال ۱۳۶۹برای اولین بار با ایفای نقش در فیلم ویدئویی «صبحگاه خونین» ساخته فرامرز باصری وارد عرصه بازیگری شد.

خوئینی‌ها در سال ۱۳۷۰ با فیلم سینمایی گل‌ها و گلوله‌ها ساخته ناصر مهدی‌پور وارد سینما شد و پس از آن در فیلم تلویزیونی طالع عشق در نقش حلیمه دایه پیامبر اسلام به ایفای نقش پرداخت. او در این سه فیلم که با چنگیز وثوقی همسر اولش همبازی بود، از نام سارا وثوقی استفاده می‌کرد.

از سارا خوئینی‌ها برای بازی در این سریال معصومیت از دست رفته (نقش حمیرا) در جشنواره برنامه‌های تلویزیون سال ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن تقدیر شد.

سارا خوئینی‌ها یک خواهر و سه برادر دارد و خودش سومین فرزند خانواده است. ازدواج اول او با چنگیز وثوقی که در نوجوانی و سن ۱۵ سالگی رقم خورده بود پس از کمتر از دو سال به جدایی منجر شد. وی پس چند سال با یوسف مرادیان ازدواج کرد اما این بار هم ازدواج او دوامی نداشت و به طلاق ختم شد. غنچه وثوقی و شایان مرادیان فرزندان او از ازدواج اول و دومش هستند.

فریبا کوثری

بازیگران سریال معصومیت از دست رفته
عکس های بازیگران سریال معصومیت از دست رفته

فریبا کوثری در یکم آذر ماه سال 1345 در زاهدان به دنیا آمد. او دارای مدرک تحصیلی دیپلم اقتصاد است. کوثری درسال 1367 با بازی در فیلم «مسیر تند باد» بـه کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، وارد دنیای بازیگری شد.

او با نقش‌آفرینی در مجموعه‌هایی همچون مختارنامه، دلنوازان و معصومیت از دست رفته به یک بازیگر محبوب و مشهور تبدیل شد. او در مجموعه معصومیت از دست رفته در نقش ماریا نصرانی خوش درخشید.

او ازدواج را قسمت می‌داند، البته به گفته‌ی خودش وابستگی شدید به خانواده و پدر و مادرش باعث شده فرصت‌های دوره‌ی جوانی را نادیده بگیرید و در تصمیمش به ازدواج تردید داشته باشد. فریبا کوثری مجرد است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های پارسا پیروزفر

بهترین فیلم های داریوش مهرجویی [12 عنوان برتر]

امین زندگانی

بازیگران سریال معصومیت از دست رفته

امین زندگانی در پنجم شهریور ماه سال ۱۳۵۱ در تهران به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۷۰ با ورود به دانشگاه آزاد هنر، واحد تهران مرکز و تحصیل در رشته تئاتر و ادبیات نمایشی وارد عرصه بازیگری شد.

پدر او، سیاوش زندگانی، از استادان ویولن بود که در سال ۱۳۸۲ در سن 61 سالگی درگذشت. او در سال 1392 با الیکا عبدالرزاقی که او نیز بازیگر است، ازدواج کرد.

از افتخارات کارنامه هنری امین زندگانی می‌توان به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره تئاتر فجر در سال ۱۳۷۴ و دومین بازیگر منتخب مردم از بین سریال‌های پخش شده (در طول ۴ سال) از شبکه سوم سیما اشاره کرد.

همسفر، چند دقیقه زندگی، معصومیت از دست رفته، نوعروس و طلسم شدگان از بهترین آثار امین زندگانی محسوب می‌شوند. بازی در فیلم سینمایی ملک سلیمان در نقش سلیمان نبی از مهم‌ترین نقش‌های دوره‌ی بازیگری او است.

حدیث فولادوند

بازیگران سریال معصومیت از دست رفته

بیوگرافی بازیگران سریال معصومیت از دست رفته را با حدیث فولادوند ادامه می‌دهیم، وی در بیستم دی ماه سال 1356 در تهران به دنیا آمد. او دارای مدرک تحصیلی کاردانی معماری است. فولادوند فعالیت هنری را از کودکی آغاز نمود. او زمانی که دوازده سال داشت، زیر نظر گلاب آدینه دوره‌ی بازیگری را گذراند.

حدیث فولادوند با نمایش «گل‌های دوستی» روی صحنه رفت. وی اولین بار در سال ۱۳۷۸ برای بازی در نقش کوتاهی در فیلم دست‌های آلوده به کارگردانی سیروس الوند جلوی دوربین رفت. او یک سال پس از اولین تجربه بازیگریش، در فیلم سینمایی مارال به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده به ایفای نقش پرداخت.

فولادوند با بازی در سریال تلویزیونی گمگشته وارد قاب تلویزیون شد. از آثار او می‌توان مجموعه‌های تلویزیونی سال‌های خاکستری، دیوار شیشه‌ای، معصومیت ازدست‌رفته و مختارنامه را نام برد.

حدیث فولادوند در سال ۱۳۸۹ با رامبد شکرابی که او هم بازیگر است، ازدواج کرد، اما این ازدواج در سال 1400 به طلاق ختم شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مستند ایرانی

بهترین فیلم های سعید روستایی

فریده‌ سپاه منصور

بازیگران سریال معصومیت از دست رفته

فریده‌ سپاه منصور زاده‌ی پانزدهم فروردین ماه سال ۱۳۲۶ در تهران است. او فعالیت هنری خود را با نقش‌آفرینی در تئاتر و با بازی در نمایش «پرومته در زنجیر» در سال ۱۳۴۸ شروع کرد. نخستین حضور او در سینما بازی در «ردپایی بر شن» ساخته محمدرضا هنرمند در سال 1366 بوده‌ است.

او همسر هوشنگ توکلی از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون است. از مهم‌ترین فیلم‌های فریده سپاه‌منصور می‌توان به «ساحره»، «مارمولک»، «مهمان مامان» و «کتاب قانون» اشاره کرد.

فریده سپاه منصور در معصومیت از دست رفته در نقش سوفیا به ایفای نقش پرداخت. وی از بازیگران سریال نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی است که در بازی خوبش در نقش مه‌لقا خانم مورد توجه همه‌ی بینندگان قرار گرفت. ایشان همسر هوشنگ توکلی از بازیگران باتجربه‌ی تئاتر، سینما و تلویزیون است.

اکبر عبدی

بازیگران سریال معصومیت از دست رفته
بیوگرافی بازیگران سریال معصومیت از دست رفته

اکبر عبدی آقاباقر در چهارم شهریور ماه سال ۱۳۳۹ در محله‌ی نازی آباد تهران متولد شد. وی از هنرجویان مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما بوده‌ است. عبدی در سال ۱۳۵۸ پس از دریافت مدرک دیپلم، فعالیت هنری‌اش را با نمایش‌های آماتوری شروع کرد.

اکبر عبدی پس بازی در تله‌تئاتر سنجاب‌ها در سال ۱۳۶۰ با نقش‌آفرینی در مجموعه‌ی مثل‌آباد به کارگردانی رضا ژیان، وارد قاب تلویزیون شد.

در سال ۱۳۶۲ اکبر عبدی با سریال تلویزیونی باز مدرسم دیر شد به شهرت رسید و این آغازی شد برای فعالیت حرفه‌ای او در عرصه بازیگری و خلق نقش‌های متفاوت در سینما و تلویزیون کشورمان.

او به اجرای نقش‌های متنوع مشهور است. عبدی تجربه بازی با گریم زنانه در بهترین آثار سینمای ایران همچون آدم برفی، خوابم می آد، خواب زده‌ها و جنس لطیف را دارد. او دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر ایران است و طرفداران بسیاری دارد.

اکبر عبدی با دختردایی‌اش نینا عبدی ازدواج کرده و ثمره‌ی ازدواج آن‌ها یک دختر به نام المیرا بوده که در برخی از مجموعه‌های تلویزیونی و بهترین فیلم های اکبر عبدی  به همراه پدر نقش آفرینی کرده است. المیرا متاهل است و اکبر عبدی در سال‌های اخیر پدر بزرگ شده و تنها یک نوه به اسم سام دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مذهبی ایرانی

بهترین فیلم های ایرانی 1401

مرضیه‌ برومند

بازیگران سریال معصومیت از دست رفته

در پایان زندگینامه بازیگران سریال معصومیت از دست رفته می‌رسیم به مرضیه برومند که در نقش حره در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته است.

مرضیه‌ سادات برومند یزدی، زاده‌ی هفدهم خرداد ماه سال ۱۳۳۰ در تهران است. مرضیه برومند مدرک کارشناسی هنرهای نمایشی خد را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرده و درحال حاضر نویسنده، شاعر، عروسک‌گردان، صداپیشه و بازیگر است. سه خواهر و دو برادر دارد؛ دو خواهرش به نام‌های راضیه و احترام، در عرصه بازیگری و هنر مشغول فعالیت هستند.

«خونه مادربزرگه»، «مدرسه موشها»، «کتابفروشی هدهد»، «زی زی گولو» و «همه بچه‌های من»از جمله آثار پربیننده‌ی مرضیه برومند هستند که در آن‌ها خواهرش راضیه برومند نیز به عنوان صداپیشه و یا نویسنده با او همکاری داشته است.

خلاصه داستان سریال معصومیت از دست رفته

شوذب از یاران امام علی علیه‌السلام بوده، اما پس حوادثی خزانه‌دار کوفه و امویان می‌شود. او گرفتار عشقی شده که وصالش ناممکن است. در این میان ماریا که زمانی مسیحی بوده‌ و خاطرات شیرینی از دوران خلافت امام علی دارد، با دیدن شوذب یاد و خاطرات امام علی در ذهنش زنده می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود به تدریج علاقه او را به شوذب بیشتر شود.

اما زنی که شوذب عاشقش شده بود حمیرا نام دارد و یهودی است. او که با شمایل کولی‌وار خویش، دل شوذب را می‌فریبد، به‌تدریج با وسوسه‌اش به راهیابی بیشتر به دستگاه خلافت امویان، او را از ایمان دور می‌کند.

ماریا که پس از مرگ مادرش به یک دِیر سپرده شده و راهبه‌ای مسیحی شده است، همچنان دل در گرو عشق شوذب دارد و برای او پیام‌های عاطفی می‌فرستد. پس از مدتی شوذب نیز گرفتار عشق ماریا می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علی حاتمی

بهترین فیلم های اصغر فرهادی ؛ از رقص در غبار تاقهرمان

عوامل سریال معصومیت از دست رفته

بازیگران سریال معصومیت از دست رفته

  • کارگردان: داوود میرباقری
  • تهیه کننده: محمد مسعود
  • مدیر هنری: مجید میرفخرایی
  • طراح صحنه: ویشکا آسایش
  • طراح لباس: آذر محمدی
  • دکور: مجید شهبازی
  • دستیاران کارگردان: حسن میرباقری و علی کریم
  • تنظیم تصویر: بهمن ملکی
  • منشی صحنه: گلچهره دانش
  • گریم: مجید اسکندری
  • محبوبه اسکندری و مرتضی اهل حق
  • جانشین تولید: مسعود محجور
  • خواننده: محمد اصفهانی
  • سرپرست گویندگان: حمیدرضا آشتیانی پور
  • طراحی و ترکیب صدا: احمد کلانتری
  • تدوین: مهدی حسینی وند
  • موسیقی: فریدون شهبازیان
  • طراحی گریم: عبدالله اسکندری
  • ناظر کیفی: علیرضا افخمی
  • مدیر تولید: بهروز خوش رزم

سوالات متداول

بازیگران سریال معصومیت از دست رفته چه کسانی هستند؟

امین تارخ، فریبا کوثری، سارا خوئینی‌ها، داریوش فرهنگ، امین زندگانی، حدیث فولادوند، مرضیه برومند، ابراهیم آبادی، فریده سپاه منصور، بهرام شاه محمدلو، پرویز شاهین، مرتضی ضرابی، مصطفی طاری، سیاوش طهمورث و ساغر عزیزی بازیگران سریال معصومیت از دست رفته هستند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال معصومیت از دست رفته چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر