;
coinex

بازیگران سریال نون خ ؛ بیوگرافی و تصاویر 

ما در این نوشتار به بیوگرافی بازیگران سریال نون خ می پردازیم و در ادامه نیز عکس های بازیگران سریال نون خ را خواهید دید. تا پایان همراه تکراتو باشید.

نون خ نام یک سریال طنز و خانوادگی به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی بوده که ۳ فصل از این مجموعه تولید شده و از شبکه یک سیما پخش شده است.

درواقع «نون خ» مخفف نام نقش اصلی این مجموعه یعنی نورالدین خانزاده است و این سریال روایتگر زندگی او و خانواده‌اش است. این سریال در یکی از روستاهای استان کرمانشاه تصویربرداری شده‌ است و فضای این منطقه را به تصویر می‌کشد. در ادامه برای آشنایی با بازیگران این مجموعه همراه ما باشید.

بازیگران سریال نون خ

سریال نون خ که یکی از بهترین سریال های طنز ایرانی بوده، سه فصل از آن به تهیه کنندگی مهدی فرجی تولید و پخش شده است. در این سریال هنرمندان کمتر دیده شده در کنار بازیگران مشهور طنز همچون سعید آقاخانی، علی صادقی و شقایق دهقان به ایفای نقش پرداختند و با بازی خوب خود به شهرت رسیدند.

بازیگران سریال نون خ

در این سریال بازیگران به زبان فارسی با لهجه کرمانشاهی صحبت می‌کنند. در ادامه به طور مختصر به زندگینامه بازیگران سریال نون خ پرداخته‌ایم. برای دیدن عکس های بازیگران سریال نون خ تا پایان همراه ما باشید.

سعید آقاخانی

بازیگران سریال نون خ

سعید آقاخانی در چهارم اسفند ماه 1350 در بیجار به دنیا آمد. آقاخانی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی تئاتر از دانشگاه تهران است. او یکی از بازیگران محبوب و معروف طنز است.

وی کارش را در سال 1371 با ایفای نقش در سریال محکمه عدالت آغاز کرد و سپس در سال 1374 با بازی در ساعت خوش و همکاری با مهران مدیری مشهور شد. آقاخانی که نقش نورالدین خانزاده را در نون خ بر عهده دارد، در جشنواره‌ی فیلم فجر سال 1393 برای بازی در فیلم خداحافظی طولانی برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال جزیره

بازیگران سریال برف بی صدا می بارد

فریده سپاه‌منصور

بازیگران سریال نون خ

فریده‌ سپاه منصور زاده‌ی پانزدهم فروردین سال ۱۳۲۶ در تهران است. او فعالیت هنری خود را با از تئاتر و با بازی در نمایش «پرومته در زنجیر» در سال ۱۳۴۸ شروع کرد. نخستین حضور او در سینما بازی در «ردپایی بر شن» ساخته محمدرضا هنرمند در سال 1366 بوده‌ است.

او همسر هوشنگ توکلی از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون است. از مهم‌ترین فیلم‌های فریده سپاه‌منصور می‌توان به «ساحره»، «مارمولک»، «مهمان مامان» و «کتاب قانون»  اشاره کرد. بازی بسیار خوب سپاه‌منصور در سریال نون خ در نقش مه‌لقا خانم مورد توجه همه قرار گرفت.

شقایق دهقان

بازیگران سریال نون خ

شقایق دهقان در چهارم اسفند ماه سال ۱۳۵۷ در گیسن آلمان به دنیا آمد. وی کار هنری خود را در  ۱۸ سالگی و با تئاتر آغاز کرد.

او که در نون خ نقش نازنین خداپرست ایفا می‌کند، با نقش آفرینی در مجموعه‌های نود شبی مهران مدیری مطرح شد و  در سال ۱۳۹۰ با بازی در نقش خانم شیرزاد در سریال ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت به اوج شهرت خود رسید.

او در سال 1381 با مهراب قاسم‌خانی ازدواج کرد. حاصل ازدواج آن‌ها یک پسر به نام نویان است. شقایق دهقان در سال 1397 از همسرش جدا شد.

علی صادقی

بازیگران سریال نون خ
بازیگران سریال نون خ

علی صادقی زاده‌ی ده آذر ماه سال 1359 و یکی از بازیگران مطرح طنز سینما و تلویزیون است. صادقی کارش را از 11 سالگی و با فیلم آفتاب عالم تاب آغاز کرد و با بازی در سریال‌ خانه به دوش و متهم گریخت رضا عطاران به شهرت رسید. او در سریال نون خ نقش داماد نورالدین را ایفا می‌کند.

هدیه بازوند

بازیگران سریال نون خ

هدیه بازوند در بیست‌و هفتم مرداد در ۱۳۶۶ در بندرعباس به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی معماری بوده و کارش را از سال 1397 با سریال هشتگ خاله سوسکه آغاز کرد.

بازوند نقش کوتاهی در فیلم سینمایی آنجا همین ساعت به کارگردانی سیروس الوند داشت. او با بازی در نقش روژان دختر نورالدین در نون خ به شهرت رسید.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال خاتون

بازیگران سریال یاغی

کاظم نوربخش

بازیگران سریال نون خ

در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال نون می‌رسیم به کاظم نوربخش، او در یکم مهر ماه  ۱۳۵۵ در بیجار متولد شد. او دیپلم علوم انسانی دارد و کارش را از 12 سالگی با تئاتر مدرسه آغاز کرد و پس از حضور و درخشش در جشنواره‌های استانی و در ادامه فعالیت هنری خود با بازی در سریال نون خ در نقش سلمان به شهرت و محبوبیت رسید.

او در ۲۷ سالگی ازدواج کرد و دو دختر بنام نازنین‌‌زهرا و نازنین‌زینب دارد. کاظم نوربخش، از سال ۱۳۸۴ کارگردانی را به صورت مشترک با رضا حیدری برای نمایش یک شهر و یک صحبت آغاز کرد و حالا دبیر انجمن نمایش کوهستان بیجار است.

ندا قاسمی

بازیگران سریال نون خ
عکس های بازیگران سریال نون خ

ندا قاسمی در سی‌ام خرداد ماه سال ۱۳۶۶به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی مقطع دکترای رشته شیمی آلی و صداپیشه، بازیگر تئاتر و تلویزیون است. قاسمی از سال ۱۳۸۶ بازیگری در تئاتر را آغاز کرد. پس از آن در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه به عنوان بازیگر و مجری در برنامه‌های گوناگونی با این مرکز همکاری کرد.

او که بازی در نقش شیرین در سریال نون خ مشهور شد، از سال ۹۳ به عنوان گوینده، دوبلور و بازیگر در واحد نمایش رادیو کرمانشاه مشغول فعالیت است.

پاشا جمالی

پاشا جمالی زاده‌ی سی و یکم خرداد سال 1370 در رشت است. او در سال ۱۳۹۳ مدرک کارشناسی ادبیات نمایشی را از دانشگاه تهران گرفت.

او که با بازی در سریال شهرزاد به شهرت رسید، پیش‌تر از آن در سال ۱۳۹۱ در سن ۲۰ سالگی برای فیلم کوتاه سورپرایز به کارگردانی مسعود حاتمی جلوی دوربین رفت، این فیلم در جشنواره فیلم کوتاه تورنتو و نیز سانفرانسیسکو در سال ۲۰۱۲ نامزد دریافت جایزه شد. بازی در سریال شهرزاد در نقش اصغری او را به شهرت رساند.

پاشا جمالی که گاهی دست به قلم هم می‌شود، در سریال نون خ بازی در نقش مهیار را بر عهده دارد. او دستیاری برنامه عروسکی کلاه قرمزی را هم در کارنامه هنری خود دارد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال ساخت ایران 3

بازیگران سریال سرجوخه

صهبا شرافتی

بازیگران سریال نون خ

صهبا شرافتی زاده‌ی هشتم مهر ماه سال 1377 در تهران است. وی از خانواده‌ای شرافتی اهل سقز کردستان هستند.

او دیپلم رشته‌ی ریاضی و فیزیک را دارد. صهبا شرافتی از کودکی به بازیگری علاقه داشته و با بازی در سریال نون خ در نقش روناک (خواهر زاده‌ی نورالدین) به شهرت رسید.

سیروس میمنت

بازیگران سریال نون خ

سیروس میمنت رنجبر بیست‌وسوم  آذر ماه ۱۳۳۹ در کرمانشاه به دنیا آمد. او کارش را در سال 1375 با فیلم معجزه خنده شروع کرد و پس از آن در سریال‌های تلویزیونی همچون خانه‌به‌دوش و سه‌دونگ سه‌دونگ به ایفای نقش پرداخت.

میمنت که سال‌ها بازیگر و فیلمنامه‌نویس بوده با بازی در در نقش کیوان در سریال نون خ به شهرت رسید.

ماشاالله وروایی

بازیگران سریال نون خ

در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال نون خ ، نوبت به ماشاالله وروایی می‌رسد. وی زاده‌ی سال ۱۳۲۹در کرمانشاه است او در دانشگاه افسری نیروی هوایی ارتش تحصیلات خود را گذراند و از اعضای تیم مهندسی پروازهای هوانیروز است.

او که در حال حاضر سرهنگ بازنشسته ارتش است با با بازی در نقش عمو کاووس در مجموعه نون خ مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

ساعت پخش سریال نون خ

بازیگران سریال حرفه ای

حمیدرضا آذرنگ

بازیگران سریال نون خ

حمیدرضا آذرنگ که در سریال نون خ نقش خلیل را بازی کرده است در دوم خرداد ماه سال ۱۳۵۱در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن در سال ۱۳۷۶ است.

آذرنگ تاکنون برنده پنج جایزه از جشنواره تئاتر فجر در زمینه‌های نویسندگی و بازیگری شده‌ است. او همچنین در جشن خانه سینما در سال ۱۳۹۳ به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم ملکه شناخته شد.

حمیدرضا آذرنگ نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین فیلم اول از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم روزی روزگاری آبادان بود.

علی صالحی

بازیگران سریال نون خ

علی صالحی در دوازدهم اسفند ماه سال ۱۳۵۲در تهران به دنیا آمد. او بازیگر، کارشناس و نویسنده سینما و تلویزیون است. علی صالحی در مجموعه‌هایی همچون «شوق پرواز» و «قرارگاه مسکونی» به ایفای نقش پرداخته است. او در سریال نون خ بازی نقش فریبرز را بر عهده داشت.

صالحی زیر نظر استاد حمید سمندریان و احمد آقالو، دوره‌های بازیگری را گذرانده است. او در کنار بازیگری به عنوان دستیار کارگردان، برنامه‌ریز و انتخاب کننده بازیگر نیز فعالیت داشته‌ است.

سایر بازیگران سریال نون خ

رضا رشیدی، نارین ایوبی، پرویز کولی‌ وند، سیروس سپهر، آتنا مهیاری، حسین مرادی، سید حسین موسویافشین ملکی، مریا زرودی، افشین آقایی، وریا امینی، کیوان شیخ احمدی و مرتضی رستمی از دیگر بازیگران سریال نون خ در فصل سوم این مجموعه طنز  هستند.

در حالی که طرفداران این سریال منتظر پخش آن هستند؛ کاظم نوربخش بازیگر محبوب این سریال در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد که «نون خ ۴» به نوروز ۱۴۰۱ نمی رسد و سال آینده پخش خواهد شد.

بازیگران سریال نون خ
زندگینامه بازیگران سریال نون خ

نون خ در قسمت‌های متعددی از، از ترانه‌های هنرمندان کرد زبان استان کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه همچون مظهر خالقی، حسن زیرک و حسین صفامنش بهره برده است. همچنین تیتراژ مجموعه «نون خ» در فصل اول را حسین صفامنش خواند که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

این سریال کمک زیادی به شناخت و معرفی بیشتر مناطق و اقوام ایرانی و فرهنگ و آداب رسوم کُردها کرد. در پایان می‌توان گفت تماشای این مجموعه طنز که از بهترین سریال های ایرانی است، لحظات شادی را برای شما در کنار خانواده به وجود می‌آورد.

عوامل سریال نون خ در فصل سوم

  • تهیه‌ کننده: مهدی فرجی
  • کارگردان: سعید آقاخانی
  • نویسنده: امیر وفایی
  • مجری طرح: علی ‌اکبر کریمی
  • مدیر تولید: منصور غضنفری
  • مشاور تهیه کننده: حسام بابایی
  • ناظر کیفی: علی‌اصغر داوودآبادی
  • دستیار یک کارگردان: محمد غفاری
  • مدیر برنامه ‌ریزی: ساناز بصیر
  • مدیر تصویربرداری: سجاد حیدری
  • تصویربردار: مصطفی معمار
  • مدیر صدابرداری: امیر عاشق‌ حسینی
  • صداگذار: امیر حسین صادقی
  • تدوین: امیرشیبان خاقانی
  • طراح صحنه: سید حسین عالی ‌نژاد
  • طراح لباس: پگاه ترکی
  • طراح چهره ‌پردازی: بابک اسکندری
  • آهنگساز: صادق آزمند
  • جلوه‌ های ویژه کامپیوتری: امیر ولیخانی
  • اصلاح رنگ : امیر ولیخانی
  • مدیر روابط عمومی: علی زادمهر
  • جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان
  • منشی صحنه: سارا عبداللهی
  • دستیار تدوین : الهام بدیعی
  • فیلمبردار پشت صحنه: میثم محمدی
  • تیتراژ: مجید یوسف ‌زاده
  • مشاور انتظامی: هدایت ‌الله سجادی

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال نون خ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر