;
coinex

بهترین فیلم های علی حاتمی ؛ از سوته دلان تا دلشدگان

در این نوشتار به معرفی بهترین فیلم های علی حاتمی سعدی سینمای ایران می‌پردازیم. اگر از علاقه‌مندان آثار این کارگردان برجسته‌ی کشورمان هستید، همراه ما باشید.

علی حاتمی در بیست‌وسوم مرداد ماه سال ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد. پدر او صفحه‌آرا یک چاپخانه و مادرش خانه‌دار بود. ایشان اصالتا اهل تفرش بوده و فرزند دوم خانواده بودند.

حاتمی کار هنری خود را از تئاتر و با نوشتن نمایشنامه آغاز کرد. او در سال ۱۳۴۴ نمایش دیب (دیو) را که از نخستین نوشته‌هایش بود، در تالار دانشکده و با کودکان مؤسسه آموزشی فرهنگ آرزو به روی صحنه برد.

از دیگر نمایشنامه‌های ایشان می‌توان حسن کچل، ساتن، قصه‌ی حریر، ماهیگیر، شهر آفتاب و مهتاب و چهل گیس را نام برد.

پس از موفقیت نمایش‌نامه حسن کچل و استقبال بسیار مردم خوب و نظرات مثبت منتقدان نسبت به آن، علی حاتمی در سال 1349 نخستین فیلم سینمایی خود را براساس همین نمایش‌نامه (حسن کچل) ساخت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های خسرو شکیبایی [16 فیلم برتر]

بهترین فیلم های نیکی کریمی ؛ از عروس تا آذر

بهترین فیلم های علی حاتمی

علی حاتمی در کلاس‌های نمایشنامه‌نویسی اداره هنرهای دراماتیک شرکت می‌کرد که بعدها نام این اداره به دانشکده هنرهای دراماتیک تغییر کرد، و ایشان در رشته ادبیات نمایشی تحصیلات خود را در همین دانشکده ادامه داد و به پایان رساند.

بهترین فیلم های علی حاتمی
بهترین فیلم های علی حاتمی

اولین فیلم علی حاتمی حسن کچل نام دارد که نخستین فیلم موزیکال ایرانی محسوب می‌شود. علی حاتمی آن را برپایه داستان‌های کهن نوشته و به بهترین شکل کارگردانی کرد.

او با ساخت این فیلم به جمع فیلم‌سازان پیشگام فصل جدید سینمای ایران پیوست. در آن زمان، ناصر تقوایی، بهرام بیضایی، مسعود کیمیایی، فریدون گله و داریوش مهرجویی از پیشگامان فصل جدید سینمای ایران بودند.

علی حاتمی بیش از ۱۴ فیلم بلند سینمایی و مجموعه‌ی فاخر تلویزیونی ساخت که مهم‌ترینش سریال هزاردستان بود و حاتمی را به اوج شهرت رساند. علی حاتمی را برای خلق زبان تصویر و شخصیت‌ آفرینی‌های شاعرانه‌اش، سعدی سینمای ایران می‌نامند.

زنده یاد علی حاتمی برای تولید سریال هزاردستان شروع به ساخت تهران قدیم کرد و حاصل کار او شد شهرک سینمایی غزالی که برای تلویزیون و سینمای ایران باقی ماند.

آخرین فیلم علی حاتمی با نام جهان پهلوان تختی که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های سینمایی او بعد از مجموعه‌ی هزاردستان بود، با درگذشت ایشان ناتمام باقی ماند.

علی حاتمی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده‌ی صاحب نام کشورمان، در روز پنجشنبه ۱۴ آذرماه ۱۳۷۵ بر اثر سرطان پانکراس در سن ۵۲ سالگی درگذشت. پیکر سعدی سینمای ایران، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

سوته دلان

بهترین فیلم های علی حاتمی

  • تاریخ‌ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۵۱
  • ژانر: درام اجتماعی
  • کارگردان: علی حاتمی
  • تهیه‌کننده: علی عباسی
  • نویسنده: علی حاتمی
  • بازیگران: بهروز وثوقی، شهره آغداشلو، فخری خوروش، جمشید مشایخی، جهانگیر فروهر، آتش خیر، سعید نیکپور
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 8.2 از 10

خلاصه داستان: حبیب آقا ظروف چی کاسب میانسال و خوش نامی است که هنوز ازدواج نکرده و تمام زندگی خود را وقف مادر و برادر ناتنی‌اش مجید دوکله که عقل سالمی ندارد، کرده است.

مجید در مغازه ی حبیب آقا مشغول به کار است و ظروف کرایه را به مجالس عزا و عروسی می‌برد. در این میان او عاشق دختری شده که عکسش را در ویترین یک عکاسخانه دیده است.

وقتی حال روحی مجید وخیم می‌شود، حبیب آقا برادرش با راهنمایی دوستش دست به کاری می‌زند که اتفاقات تلخی را در پی دارد.

سوته‌دلان فیلمی رنگی و از بهترین فیلم های قدیمی ایرانی قبل از انقلاب است که علی حاتمی آن را بر مبنای مضامین اخلاقی ساخته و تلاش او بر اصلاح برخی نگرش‌های غلط جامعه ایران در زمینه‌های مختلف اخلاقی است.

بسیاری از منتقدان فیلم سوته‌دلان را از مهم‌ترین و کامل‌ترین آثار علی حاتمی در قبل از انقلاب می‌دانند. در سوته دلان هماهنگی کاملی بین فرم و محتوا برقرار است.

سوته دلان از بهترین فیلم های بهروز وثوقی به شمار می‌آید که در آن نقش مجید دو کله را بسیار عالی ایفا کرده است.

دیالوگ‌های ماندگار:

مجید (بهروز وثوقی): خوش به سعادتتون که می‌رین روضه، جاتون وسط بهشته، ما که دنیامون شده آخرت یزید. کیه ما رو ببره روضه؟ آقا مجید تو رو چه به روضه، روضه خودتی، گریه کن نداری، وگرنه خودت مصیبتی، دلت کربلاس!

مجیدظروفچی: میخ زنگ‌زده، ساعت زنگ زده… ساعت زنگ‌زده دیگه زنگ نمیزنه، چون زنگاشو زده!

مجید ظروفچی: خدا! چقدر دشمن داری… دوستات هم که ماییم، یه مشت علیل عاجز عقل، که تو به حقشون دشمنی کردی!

همه عمر دیر رسیدم!

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اصغر فرهادی ؛ از رقص در غبار تا قهرمان

بهترین فیلم های جواد عزتی ؛ از خورشید تا جهان با من برقص!

ستارخان

بهترین فیلم های علی حاتمی

  • تاریخ‌ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۵۱
  • ژانر: درام تاریخی
  • کارگردان: علی حاتمی
  • تهیه‌کنند: پرویز صیاد
  • نویسنده: علی حاتمی
  • بازیگران: علی نصیریان، عنایت‌الله بخشی، عزت‌الله انتظامی، پرویز صیاد
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 6.2 از 10

خلاصه داستان : کربلایی علی از دست امینه‌ها فرار می‌کند و در بازار تبریز، به ستار قره باغی پناه می‌برد. اما هر دو در هنگام  فرار دستگیر و بازجویی می‌شوند.

حیدرعمواوغلو ستار و کربلایی علی را آزاد می کند و آن‌ها به تهران می‌رود. در تهران ستارخان به جبهه مشروطه‌خواهان می‌پیوندد و فرمانده صد سوار مشروطه‌چی می‌شود.

سپس ستارخان و کربلایی علی با باقرخان در دیداری که با هم دارند، پیمان‌نامه‌ای را امضاء می‌کنند. در همان زمان عباس آقا اتابک را با شلیک گلوله‌ای می‌کشد و حیدرعمواوغلی هم صراف را می‌کشد. در فیلم ماجرای آغاز پیدایش جنبش مشروطه طلبی در ایران تا قتل ستارخان در باغ امیر اتابک روایت می‌شود.

در این فیلم برشی از زندگی قهرمان ملی و یکی از سران مشروطه خواهان را به تصویر می‌کشد. علی حاتمی در فیلم ستارخان رویکردی تازه‌ای به یک حادثه‌ی تاریخی داشت.

اما سندیکای هنرمندان، روزنامه‌ها و نمایندگان مجلس شورای ملی معتقد بودند که داستان تاریخی این فیلم تحریف شده و با آن مخالفت کردند. در نهایت پس از حاشیه‌های زیاد، کمیته امور سینمایی وزارت فرهنگ و هنر آن زمان، در هفدهم اسفند ماه پروانه نمایش فیلم را لغو و آن را توقیف کرد.

حاجی واشینگتن

بهترین فیلم های علی حاتمی

  • سال ساخت: 1361
  • ژانر: تاریخی، درام، کمدی
  • کارگردان» علی حاتمی
  • نویسنده: علی حاتمی
  • بازیگران: عزت الله انتظامی، اسماعیل محمدی، ریچارد هریسون، لودویکو دللویویو، دینو ماریو، ماریو دوناتونه، ماسیمو ژیگانتی
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 7.1 از 10

خلاصه داستان: حاج حسینقلی خان نوری صدرالسلطنه، از سوی ناصرالدین شاه به عنوان نخستین ایلچی (سفیر) ایران با مترجمش میرزا محمود به ایالات متحده آمریکا می‌رود.

به دستور حسینقلی خان که از دیدار وزیر خارجه و رئیس‌ جمهور وقت آمریکا بسیار ذوق زده شده است، ساختمانی بزرگ به عنوان سفارتخانه اجاره می‌شود و همچنین چند نفر خدمتگزار استخدام می‌شوند.

سپس حسینقلی خان و مترجمش از هتل پارادایز به ساختمان اجاره شده نقل مکان می‌کنند. در این میان میرزا محمود که بیشتر به هدف تحصیل طب با عنوان ایلچی همراه شده، حاج حسینقلی خان را که در سفارت هیچ ارباب رجوعی ندارد ترک می‌کند و به دانشگاه می‌رود.

کم‌کم بودجه سفارتخانه قطع می‌شود و حاجی مجبور به اخراج خدمتگزاران می‌شود. پس از مدتی حاجی واشینگتن از دوری دخترش ناراحت و دلتنگ است. اما او سعی دارد اوضاع را مدیریت کند و تسلیم نشود.

یکی از بهترین فیلم های علی حاتمی حاجی واشینگتن است که در آن زندگی غم‌انگیز حسینقلی خان صدرالسلطنه نخستین سفیر ایران در بلاد آمریکا را به تصویر می‌کشد.

جمله «آیین چراغ خاموشی نیست» که بر سنگ قبر علی حاتمی حک شده، برگرفته از فصل قربانی کردن گوسفند در حاجی واشینگتن است که یکی از تأثیرگذارترین سکانس‌های سینمای ایران به شمار می‌آید.

دیالوگ‌های ماندگار:

دیلماج من و خدا نباش، خدا به هر سری داناست …

از بخت ما یک جاسوس نیست این همه جانثاری را به عرض برساند!

حسین قلی خان: آهو نمی‌شوی به این جست و خیز گوسفند. آیین چراغ خاموشی نیست. قربانی خوف مرگ ندارد، مقدر است. بیهوده پروار شدی، کم تر چریده بودی بیشتر می‌ماندی. چه پاکیزه است کفنت، این پوستین سفید حنا بسته، قربانی! عید قربان مبارک.

دلم سخت گرفته، دریغ از یک گوش مطمئن، به تو اعتماد می‌کنم هم صحبت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های سعید روستایی

بهترین فیلم ها و سریال های پارسا پیروزفر

کمال الملک

بهترین فیلم های علی حاتمی
بهترین فیلم های علی حاتمی
  • سال ساخت: ۱۳۶۲
  • ژانر: زندگینامه، تاریخی، درام
  • نویسنده: علی حاتمی
  • کارگردان: علی حاتمی
  • تهیه‌کننده: حسین غفوری
  • بازیگران: جمشید مشایخی، عزت الله انتظامی، علی نصیریان، داوود رشیدی، محمدعلی کشاورز
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 7.4 از 10

در ادامه‌ی معرفی بهترین فیلم های علی حاتمی می‌رسیم به کمال الملک که از بهترین فیلم های تاریخی ایرانی است که علی حاتمی به زیبایی زندگی کمال الملک نقاش برجسته ایرانی را به تصویر می‌کشید.

خلاصه داستان: محمد غفاری نقاش باشی دربار ناصرالدین شاه قاجار است، او پس از چندی با استعداد فوق‌العاده‌ای که دارد و با ارائه آثار فاخر لقب کمال الملک می‌گیرد.

اما کاملا اتفاقی زمانی که او مشغول کشیدن تابلو در تالار آینه بوده، یکی از جواهرات تخت شاه گم می‌شود و کمال الملک به عنوان یکی از متهمان، توسط کامران میرزا مورد بازجویی قرار می‌گیرد و به او اهانت می‌شود. پس از مدتی سارقان را پیدا می‌کنند اما نقاش باشی از اهانتی که به او شده، رنجیده خاطر است.

(محمد غفاری) کمال الملک پس از ترور ناصرالدین شاه و تاج گذاری مظفرالدین شاه برای تکمیل هنرش به اروپا می‌رود. سال‌ها بعد با روی کار آمدن پهلوی، رضا شاه به کمال الملک پیشنهاد همکاری می‌دهد اما ایشان نمی‌پذیرد و به همین خاطر به دستور رضا شاه به عراق تبعید می‌شود.

دیالوگ‌های ماندگار:

من آرزو طلب نمی‌کنم، آرزو می‌سازم!

ناصرالدین شاه (عزت الله انتظامی): امیدوار نباش، مدرسه‌ هنر مزرعه‌ بلال نیست آقا، که هر سال محصول بهتری داشته باشد. در کواکب آسمان هم یکی می‌شود ستاره‌ی رخشان، الباقی سوسو می‌زنند.

دامن هنر در این ملک همیشه آلوده‌ست، از حافظ تا من!

استاد تویی. هنر، این فرشه. شاهکار این تابلوست. دریغ همه عمر یک نظر به زیر پا نینداختم. هنر این ذوق گسترده‌ست، شاهکار، کار توست یارمحمد، نه کار من!

جعفرخان از فرنگ برگشته

بهترین فیلم های علی حاتمی

  • سال انتشار: 1366
  • ژانر: کمدی خانوادگی درام
  • کارگردان: علی حاتمی
  • تهیه‌کنندگان: علی‌اکبر عرفانی، علی عباسی
  • نویسنده: علی حاتمی
  • بازیگران: عزت‌الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، حسین سرشار، ایرج راد، رضا ارحام صدر
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 5.6 از 10

خلاصه داستان: جعفر مردی که ظاهر و رفتارش با جامعه‌ بیگانه و کاملا متفاوت است، از فرنگ بازمی گردد. حاج اکبر پدر او، از دیدن سر و وضع نامتعارف او متوجه می‌شوند که باید بسیار تلاش کنند تا بتواند از فرزندشان همانی بسازد که می‌خواهد.

خانواده‌ و اطرافیان جعفر در ایران، انسان‌هایی محترم، ریشه‌دار، پرعاطفه و دانایی هستند، اما تلاش آن‌ها برای تغییر جعفر به جایی نمی‌رسد. حاج اکبر برای تغییر رفتار پسرش خودش را به آب آتش می‌زند اما موفق نمی‌شود.

جعفرخان از فرنگ برگشته یکی از بهترین فیلم‌های علی حاتمی است که بر اساس نمایشنامه‌ی جعفرخان از فرنگ آمده حسن مقدم، نوشته و ساخته شده است. با این حال که خط داستان و شخصیت‌ها در این فیلم، شبیه نمایشنامه هستند، اما علی حاتمی، جای شخصیت‌های مثبت و منفی را تغییر داده است.

تغییر دیگر نمایشنامه حسن مقدم با فیلمنامه‌ی علی حاتمی، زمان آن است؛ در نمایش‌نامه اواخر دوره‌ی قاجار است اما فیلم مربوط به سال‌های پایانی دوره‌ی پهلوی است.

دیالوگ‌های ماندگار:

بهترین فیلم های علی حاتمی
بهترین فیلم های علی حاتمی

دکترشریف (ایرج راد): مرد حسابی! منم تو همون مملکتی درس خوندم که تو خوندی، برای خوندن و گذروندن این همه رشته و تخصص که تو اسم می بری، بیشتر از صد سال وقت لازمه.

جعفرخان (مرحوم حسین سرشار): تو مسائل جهشی پرشی رو نمیدونی جوون.

دکترشریف: به تو زیادی جو دادن، اونقدر که از مرحله پرت شدی.

جعفرخان: من دیگه حاضر نیستم با تو بحث کنم. بیش از اندازه وقتمو گرفتی.

دکترشریف: خداحافظ جعفرخان. وقتت هم باشه برای پروژه های خیالیت!

جعفرخان: ژول ورنم با تخیلاتش دنیا را جلو برد!

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های خانوادگی جهان

بهترین فیلم و سریال های زهرا امیرابراهیمی

مادر

بهترین فیلم های علی حاتمی
بهترین فیلم های علی حاتمی
  • سال انتشار: ۱۳۶۸
  • ژانر: درام اجتماعی
  • کارگردان: علی حاتمی
  • تهیه‌کننده: مرتضی شایسته
  • نویسنده: علی حاتمی
  • بازیگران: رقیه چهره‌آزاد، محمدعلی کشاورز، فریماه فرجامی، امین تارخ، حمید جبلی، اکبر عبدی، اکرم محمدی، جمشید هاشم‌پور
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 8.5 از 10

خلاصه داستان: مادر پیری که در سرای سالمندان زندگی می‌کند به خانه‌اش برمی‌گردد تا روزهای پایانی عمرش را در خانه‌اش و کنار فرزندانش که هر کدام از آن‌ها در گوشه‌ای به زندگی خود مشغولند بگذراند.

گرمی و صفای حضور مادر در خانه، فرزندان را به دور هم جمع می‌کند، در این بین مجالی دست می‌دهد تا سرگذشت زندگی هر کدام از فرزندان (شخصیت‌های داستان) روایت شود.

رقیه چهره آزاد برای بازی در نقش مادر این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. همچنین اکبر عبدی با بازی درخشانش در نقش غلامرضا سیمرغ بلورین نقش دوم مرد از هشتمین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. مادر یکی از بهترین فیلم های اکبر عبدی است.

دیالوگ‌های ماندگار:

جلال الدین: عشــق سپــر بــلاست. مادر نـگاه عاشق ها را داره امشــب … و امشب امیــد دیـدار یــار …

شب رو باید بی چراغ روشن کرد!

ماه منیر: … وقت رفتن نیست مــادر … ما تازه دور هم جمع شدیم …

دلشدگان

بهترین فیلم های علی حاتمی

  • سال انتشار: 1370
  • ژانر: تاریخی موزیکال
  • نویسنده: علی حاتمی
  • کارگردان: علی حاتمی
  • تهیه‌کننده: علی حاتمی
  • بازیگران اصلی: اکبر عبدی، امین تارخ، حمید جبلی، محمدعلی کشاورز، لیلا حاتمی، فتحعلی اویسی
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 7.4 از 10

اما آخرین فیلمی که در نوشتار بهترین فیلم های علی حاتمی به شما معرفی می‌کنیم دلشدگان است. این فیلم با روایت خلاقانه و هنرمندانه‌ی علی حاتمی از سه داستان واقعی در دوره‌‌ی قاجار و یکی از بهترین فیلم های درباره موسیقی و نیز از بهترین فیلم های لیلا حاتمی ،دختر ایشان، به شمار می‌آید.

خلاصه داستان: در زمان سلطنت احمدشاه قاجار تاجری فرنگی به بهانه پیشرفت فرهنگ و هنر، تصمیم گرفته با پرکردن چند صفحه از چند موسیقی‌دان مطرح و صاحب نام ایرانی، ردیف‌های اصیل موسیقی ایرانی را که به مرور در حال فراموشی است، زنده و حفظ کند. او به همین خاطر جمعی از بهترین نوازندگان را انتخاب می‌کند و این تازه آغاز داستان است.

نوازندگانی که این تاجر آن‌ها را برگزیده است، در نواختن سازهای کلاسیک ایرانی فوق‌العاده هستند. آن‌ها برای انتشار نخستین رکوردشان به فرانسه سفر می‌کنند. دلشدگان روایتگر ماجراهایی است که برای هرکدام از نوازندگان این گروه اتفاق می‌افتد.

دیالوگ‌های ماندگار:

باهمه بلند بالایی؛ دستم به شاخسار آرزو نرسید!

وقتی هوای شهرت،مطلوب نیست، داشتن خانه ای که دلتنگ حصارش نشی نعمته و ما شاکر به این نعمتیم.

کاش این دنیا هم مثل یک جعبه موسیقی بود،همه صداها آهنگ بود، همه حرفها ترانه.

بیشتر بخوانید:

بهترین کانال تلگرام دانلود فیلم و سریال ایرانی

سریال های شبکه نمایش خانگی 1401

آخرین فیلم علی حاتمی

علی حاتمی کارگردان صاحب سبک کشورمان از ابتدای دهه هفتاد، مطالعه و پژوهش درباره‌ی زندگی جهان‌پهلوان تختی را آغاز کرده بود، ایشان پس از پشت سر‌گذاشتن چالش‌ها و مشکلات سرانجام در سال ۱۳۷۵، ساخت فیلم جهان پهلوان تختی را شروع کرد.

بهترین فیلم های علی حاتمی

اما متاسفانه در نیمه راه و زمانی که تنها بخش‌هایی از فیلم جهان‌پهلوان تختی را فیلم‌برداری کرده بود به بیماری سرطان مبتلا و در بیمارستان بستری شدند. علی حاتمی به ناچار فیلم جهان‌پهلوان تختی را نیمه‌کاره رها کرد.

سوالات متداول

بهترین فیلم های علی حاتمی کدامند؟

سوته‌دلان، کمال‌الملک، حاجی واشینگتن، مادر و دلشدگان از معروف‌ترین و بهترین فیلم های علی حاتمی هستند.

آخرین فیلم علی حاتمی چه نام دارد؟

جهان‌پهلوان تختی آخرین فیلم علی حاتمی است، اما متاسفانه زمانی که تنها بخش‌هایی از این فیلم را فیلم‌برداری کرده بود به بیماری سرطان مبتلا و در بیمارستان بستری شدند و به ناچار فیلم جهان‌پهلوان تختی را نیمه‌کاره رها کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های علی حاتمی چیست؟ آیا فیلم دیگری را می‌شناسید که در این لیست قرار بگیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    خدایش بیامرزد. هرچه ساخت مهمل بود و بی محتوی.نانی بود به نرخ روز.آدم های در فیلمهای (حاتمی خدابیامرز) همه پلاستیکی و غیر ملموس بودند. نمی شود،با هیچکدام از آنها ارتباط برقرار کرد.«ناصرالدین شاهش» که فارسی را با لهجه حرف میزد،زبان(مولیر) را دارد و «مجید» دوکله اش،روایت فلسفه میکند.میگوئید نه:این یک دیالوگ از آدم روان پریش اختراع (علی حاتمی) «ـ خوش به سعادتتون که میرین روضه، جاتون وسط بهشته، ما که دنیامون شده آخرت یزید. کیه ما رو ببره روضه؟ آقا مجید تو رو چه به روضه، روضه خودتی، گریه کن نداری، وگرنه خودت مصیبتی، دلت کربلاس».! شاگرد آشپزش در (دلشدگان) بیان به (مسجع) گلستان طعنه میزند.در (دلشدگان) آموزش و اجرای موسیقی و سازها را به حد ابنذال کشاند.بجای رفتن به (بمبئی) برای ساخت این اٍثر مفلوج، باید به فرانسه میرفتند تا !!!باید دختر فرانسه رفته اش را معرفی میکرد.
    هر چه ساخت،پرتکلف بود و خارج از دنیای واقعی و بدور از تاریخ و حتی بی زمان و مکان. (مادرش) را هیچ کجای ایران نمیتوانید یافت با آن اولاد چپ اندر وحشت!! بازیکنان فیلمهای او،غالبا همانطور که خود بود، تئاتر آنهم از نوع دست پائین را با سینما اشتباه میگرفتند. مثل کسیکه برای خرید کالای بدرد نخور،پول درشت خرج میکند، در فیلمهایش،همواره بازیگرانی که اسم و رسمی داشتند وول میخوردند.صحبت درباره هرکدام از کارهای این ولخرج سینما،زمان و حوصله خود را میخواهد.
    خدایش بیامرزد،شاهکار ساخت و سازی اش (شهرک غزالی) به دهات بربره طعنه میزند.عمارتهای دوره رضاخان که کمتر از تیر چراغ برق بلندی نداشتند را طوری طراحی فرموده که بدرد آدم کوچولوهای(سرزمین عجایب می خورد). او و همکارانش آنقدر همت نداشتند که از تخریب بخش تاریخی و بدرد بخور یعنی (لاله زار) تهران،جلوگیری کنند. در عوض با هزینه هنگفت، برای قسمتهای مورد نیاز در سریال بی سر و تَه و من درآوردیِ (هزاردستان) شهرک مسخره غزالی را ساختند. بیشتر ازین وقت صرف این موضوع کردن،هدر دادن حوصله و زمان است.

    پاسخ

    این فکر کنم دیبی باشه همه چیو برعکس میگه

    پاسخ