;
coinex

نماینده مجلس: طراحان صیانت با اختلال در اینترنت می‌خواهند مانع آزادی مردم شوند!

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در صحبت‌هایی عجیب گفته که طراحان صیانت با اختلال در اینترنت سعی در کنترل مردم و ایجاد محدودیت در دسترسی آن‌ها دارند.

غلامرضا نوری رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، اخیرا در گفتگویی درباره قطعی‌ها و کندی اینترنت اظهارنظرهای جالب توجهی داشته است. او در صحبت‌های خود با اشاره به گسترش چشمگیر مباحث فضای مجازی و علوم اطلاعات در سراسر دنیا، گفته که متاسفانه در کشور ما وضعیت برعکس است و دسترسی‌ها صرفا دشوارتر شده است.

یبشتر بخوانید: اختلال گسترده در شبکه اینترنت کشور امروز 10 مرداد 1401

طراحان صیانت با اختلال در اینترنت اهداف خود را دنبال می‌کنند

نماینده مجلس: طراحان صیانت با اختلال در اینترنت می‌خواهند مانع آزادی مردم شوند!

این نماینده مجلس معتقد است که مسئله اینترنت فراتر از دولت است اما این دولت نیز برای ایجاد کندی و اختلال در اینترنت همکاری می‌کند و همین مسئله، اوضاع را آشفته کرده است. نوری می‌گوید:

به‌هرحال آن‌هایی که طرح صیانت را نوشته بودند خیلی خوششان نمی‌آید که مردم در فضای مجازی با هم هماهنگی داشته باشند و با یکدیگر درباره موضوعات اجتماعی و سیاسی صحبت کنند.

نوری در واکنش جالبی و با اشاره به جمله رئیس مجلس درباره اقتصاد دیجیتال که گفته بود برای دفاع از اقتصاد دیجیتال تا پای جان هستیم گفت: «این جملات رئیس مجلس چنین مفهومی را می‌رساند که احتمالاً یک حمله دیگری می‌خواهد در این زمینه شروع شود که ایشان می‌گوید تا پای جان هستیم. هرچند هنوز چیزی درباره طرح جدید نشنیده‌ام ولی مطمئنم که آن‌ها ساکت نمی‌نشینند.»

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به تحرکات جدید طراحان طرح صیانت در مجلس گفته که:

آن‌هایی که طراح این داستان بودند ساکت ننشسته‌اند و حتماً دارند کار می‌کنند و یک بخش از همان تفکرات و افراد در عمل اینترنت را دستکاری کردند.

نوری همچنین درباره نتیجه جلسه ماه قبل شورای عالی فضای مجازی با موضوع طرح صیانت و گرفتن مشورت از مجلس نیز گفت: «هنوز انگیزه ارجاع صیانت توسط رئیس مجلس به شورای عالی فضای مجازی برای ما مبهم است؛ هر چند کمیسیون ۸۵ به زور می‌خواست صیانت را قانون‌چپانی کند و رئیس مجلس این طرح را از دست آن‌ها گرفت. اگر بخواهیم برای صیانت از کاربران فضای مجازی قانون بنویسیم باید ماده (۱) طرح این باشد که دسترسی آسان، ‌سریع و کم‌هزینه به اینترنت جزو حقوق اساسی مردم است و هر کسی جلوی این مسئله بایستد تعزیر برایش در نظر گرفته می‌شود. ولی طرح صیانت با مطلع معکوس شروع شده و اصلاً نمی‌شود با آن کار کرد.» وی با استناد به اظهارات رئیس مجلس درباره وجود بی‌قانونی در فضای مجازی گفت:

در‌حال‌حاضر استدلالی که برای محدودیت در فضای مجازی می‌آورند مثل این است که بگوییم در اتوبان‌ها کسی تردد نکند که احتمال کشته شدن و تصادف کردن وجود دارد. مگر کسی مانع شده که در مباحث سایبری فعالیت انجام شود و کسری قانون در این حوزه داریم؟ ممکن است در این حوزه خیلی سوءاستفاده‌ها شود. جیب مردم را بزنند و کلاه‌برداری کنند، ولی این‌ها در فضای حقیقی هم اتفاق می‌افتد و در خیابان گوشی بچه مردم را می‌گیرند و اسید رویش می‌ریزند و چاقو‌کشی می‌کنند. این‌ها همه اتفاق می‌افتد. آیا بروز این اتفاقات باعث می‌شود که بگوییم خیابان‌ها را ببندیم، در جاده‌ها وارد نشویم که احتمال تصادف هست یا سوار هواپیما نشویم که احتمال سقو‌ط وجود دارد؟

این اظهارات آقای نوری در شرایطی است که وزیر ارتباطات به هیچ وجه زیر بار اختلالات گسترده اینترنتی در کشور در مدت اخیر نرفته است. حال آنکه محدودیت‌ها و اختلالات در چند ماه اخیر به بیشترین میزان در سالیان گذشته رسیده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تلاش طراحان صیانت با اختلال در اینترنت برای محدود کردن مردم چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    من که بزودی از گهران فرار میکنم .

    عقب مونده های قرون وسطیی اینکارا رو بکنید تا امار مهاجرت صدبرابر بشه البته واسه شماها که مهم نیست فقط می خواید قدرت از دستتون خارج نشه

    پاسخ

    طراحان طرح صیانت مدافعان قدرت محفلی و باندی و جناحی هستند و اعتقادی به حق مردم و جمهوریت و اصولی چون آزادی و ..ندارند..اینان با فکر های بسته مدافعان جاهل سنت ها هستند اما با درک غلط از مفاهیم و مشکلات جامعه راه را بر اصلاح امور بسته و شمشیر تنگ نظری را از رو بسته و به مخالفان بیشمارشلن بی اعتنا‌‌.‌تاریخ سرانجام بدی برای تاریک اندشان و خائنان دارد

    پاسخ

    شما شل مغزا کی خواستین که پیشرفت کنین همه پیشرفت میکنن ما پسرفت حال بهم زنای احمق.

    پاسخ

    تو هم دروغ میگی.چون با اونایی

    پاسخ