;
coinex

هک مولتی میلیون دلاری سولانا : چه کسانی مقصرند؟

هک مولتی میلیون دلاری سولانا منجر به تخلیه 8000 کیف پول کاربران این شبکه توسط کلاهبرداران شد. علت هک، آسیب‌پذیری‌های کیف پول‌های نرم‌افزاری سولانا بود.

تیم توسعه‌دهندگان سولانا علت اصلی هک مولتی میلیون دلاری این شبکه را پیدا کردند. مهندسان شبکه سولانا، پس از بررسی چندین شبکه مختلف متوجه شدند که حادثه هک اخیر ناشی از اشکال در کد نرم‌افزار بلاک چین نیست بلکه به احتمال زیاد این حمله به دلیل آسیب‌پذیری‌های موجود در کیف پول‌های نرم‌افزاری اکوسیستم سولانا رخ داده است.

بیشتر بخوانید: آینده NFT ها در سال 2022 چگونه است؟

هک مولتی میلیون دلاری سولانا

در حمله اخیر هکرها به سولانا، حدود 8000 کیف پول از این شبکه تخلیه شده است. آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko)، بنیانگذار سولانا، اعتقاد دارد که کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قربانی حمله زنجیره‌ای شده‌اند.

به گزارش U.Today، شرکت امنیت بلاک چین PeckShield جزئیات هک مولتی میلیون دلاری سولانا را منتشر کرده است. طبق داده‌های پک شیلد، حدود 8 میلیون دلار سرمایه از کیف پول قربانیان سولانا و سایر توکن‌های سازگار با این بلاک چین به سرقت رفته است.

در ابتدا علت اصلی هک مولتی میلیون دلاری سولانا نامشخص بود و بسیاری از کاربران گمان می‌کردند که سایر بلاک چین‌ها نیز تحت تأثیر این هک قرار خواهند گرفت.

هک مولتی میلیون دلاری سولانا : چه کسانی مقصرند؟

هک شبکه سولانا بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ارز دیجیتال داشت. به گزارش U.Today، چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو شبکه سولانا را به سخره گرفت. وی با انتشار یک تصویر GIF، سولانا را به شخصیت خیالی Star Trek تشبیه نمود. حمله اخیر شبکه سولانا کیف پول‌های داغ متصل به اینترنت را مورد هدف قرار داد.

هک مولتی میلیون دلاری سولانا منجر به افزایش نگرانی کاربران در زمینه استفاده از کیف پول‌های متصل به اینترنت شد. سولانا به طور معمول درگیر حوادث امنیتی خطرناکی می‌شود، به همین دلیل بسیاری از کاربران در ابتدا تصور می‌کردند حمله صورت گرفته از یک اشکال در کد نرم‌افزار نشأت می‌گیرد. بر اساس داده‌های CoinMarketCap، سولانا پس از افت قیمت قابل توجه، به شرایط عادی بازگشته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هک مولتی میلیون دلاری سولانا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: u.today

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر