;
coinex

تاثیر درآمد پایین در ابتلا به زوال عقل ثابت شد!

یک مطالعه جدید به نتیجه جالبی رسیده است. محققان با بررسی برخی شرایط متوجه تاثیر درآمد پایین در ابتلا به زوال عقل در بین افراد مختلف شده‌اند.

بنابر مطالعه جدیدی که اخیرا نتایج آن منتشر شده است، کارگرانی با دستمزد پایین بیشتر از مشکلات حافظه و زوال عقل رنج می‌برند. کاترینا کزیوس محقق دانشکده بهداشت عمومی میلمن در دانشگاه کلمبیا در این باره گفته: «تحقیقات ما نشان می‌دهد دریافت دستمزدهای پایین در طول سال‌های اوج درآمد با تسریع کاهش حافظه در آینده مرتبط است».

بیشتر بخوانید: اولین کاشت تراشه مغزی با موفقیت انجام شد؛ نزدیک شدن به رویای زندگی ابدی

تاثیر درآمد پایین در ابتلا به زوال عقل

یافته‌های این تحقیق در مجله آمریکایی اپیدمیولوژی منتشر شده و نشان می‌دهد که مشاغلی با دستمزد کم که منجر به فقر مداوم فرد می‌شوند،‌ مدت‌ها است که با پیامدهای منفی سلامتی مانند افسردگی، چاقی و فشار خون بالا در ارتباط هستند. حال نیز ارتباط این شرایط با خطر ایتلا به زوال شناختی زودرس شناسایی شده است.

محققان در این مطالعه با تجزیه و تحلیل داده‌های وضعیت سلامت 2879 فرد متولد شده بین سالیان 1936 و 1941 پرداختند و کسانی که از 1992 تا 2004 دستمزدهای پایینی داشته‌ یا اساسا درآمدی نداشته‌اند را به طور خاص در نظر گرفتند.

تاثیر درآمد پایین در ابتلا به زوال عقل ثابت شد!

آن‌ها میزان کاهش حافظه در این افراد را در طول 12 سال یعنی از 200 4تا 2016 بررسی کردند و دریافتند این افراد در مقایسه با افرادی که هرگز دستمزد پایینی دریافت نمی کنند، به میزان قابل توجهی دچار کاهش حافظه در سنین بالا می‌شوند و به طور متوسط در هر ده سال، به اندازه یک سال بیش از حالت عادی پیر می‌شوند.

آن‌ها استدلال می‌کنند افزایش دستمزد در هر ایالت می‌تواند به حل این مشکلات در بلند مدت کمک کند. آدینا زکی الحزوری استادیار اپیدمولوژی در دانشکده بهداشت میلمن و باتلر از نویسندگان این مطالعه می‌گویند:

یافته‌های ما نشان می‌دهد سیاست‌های اجتماعی که رفاه مالی کارگران کم دستمزد را افزایش می‌دهد، برای سلامت عموم جامعه مفید است.

بنابر بررسی‌های انجام شده، در ایالات متحده زنان، سیاه‌پوستان و مهاجران کمترین دستمزد را در میان افراد شاغل در این کشور دارند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تاثیر درآمد پایین در ابتلا به زوال عقل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر