;
coinex

تراکتورهای برقی خودران به زودی عرضه خواهند شد!

گویا جهان به سرعت به سمت برقی کردن همه وسایل نقلیه در حرکت است و این حتی شامل وسایل کشاورزی صنعتی نیز می‌شود و تراکتورهای برقی خودران قرار است ارائه شوند.

این روزها همواره اخبار جدیدی درباره حرکت و یا اقدام چند شرکت جدید برای ورود به صنعت خودروهای برقی منتشر می‌شود. اما آیا دنیا آماده است تا وسایل نقلیه تمام برقی را بپذیرد؟ به نظر می‌رسد که شرکت فکسکان اینطور فکر می‌کند در تلاش است تا یک قدم از خودروهای سواری برقی فراتر رفته؛ تراکتورهای خودران برقی توسعه دهد!

بیشتر بخوانید:‌ ورود Dodge به دنیای خودروهای برقی ؛ پایان شکوهمندانه V8 جهنمی!

توسعه تراکتورهای برقی خودران

تراکتورهای برقی خودران به زودی عرضه خواهند شد!

گروه فناوری Hon Hai اخیرا اعلام کرده که قصد دارد تراکتورهای برقی و خودران فاکسکان را در کارخانه جدید خود در Lordstown ایالت اوهایو توسعه دهد. جالب است بدانید که این شهر و ایالت همین حالا هم مرکز تولد چند خودرو الکتریکی نوآورانه از جمله وانت Endurance از Lordstown Motors و Fisker Pear است.

فاکسکان امروزه بزرگترین تولیدکننده لوازم الکترونیکی در دنیا است و شاید همین موضوع سبب شده تا آنها به فکر توسعه تراکتور بدون سرنشین برقی بیفتند. گفته شده که سری سری MK-V تراکتور Monarch می‌تواند به صورت سرنشین‌دار یا بدون سرنشین عمل کند و این بدان معناست که در فصل کاشت و برداشت، نیاز به نیروی انسانی کمتر از قبل خواهد شد.

تراکتورهای برقی خودران به زودی عرضه خواهند شد!

پیش از آغاز فرایند تولید تراکتور برقی خودران در ایالت اوهایو، نسخه‌های اولیه تراکتور در کارخانه Monarch’s Livermore، کالیفرنیا مونتاژ خواهند شد. Praveen Penmetsa، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Monarch Tractor، در بیانیه‌ای گفته:

البته که ایجاد پیشرفته‌ترین تراکتور صنعت نیازمند یک شریک تولیدی با تجربه است که به سرعت مقیاس بندی و با دقت اجرا شود.

در حال حاضر سری تراکتورهای بدون سرنشین برقی Monarch MK-V با قیمت پایه 60 هزار دلار، از یک موتور الکترونیکی با حداکثر قدرت 70 اسب بخار برخوردار هستند. بسته باتری آنبورد تا 10 ساعت کارکرد را ارائه می‌کند؛ البته که این میزان طبیعتا وابستگی تامی به نوع فعالیت تراکتور نیز دارد.

تراکتورهای برقی خودران به زودی عرضه خواهند شد!

بسته‌های باتری با قابلیت تعویض، تولید و مونتاژ خواهند شد و از نظر تئوری کارکرد 24 ساعته این تراکتور را میسر می‌کنند. گرچه تا به حال تراکتورهای الکتریکی به بازار عرضه نشده‌اند، اما در این زمینه پیشنهاداتی از برندهای قدیمی تولیدکننده تراکتور مانند کیس و نیوهلند در حال توسعه است و جان دیر، مدل 8R مستقل خود را در نمایشگاه CES به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تراکتورهای برقی خودران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر