;
coinex

دلایل برتری گوشی های تاشو چینی بر زد فولد 4 چیست؟

برتری گوشی های تاشو چینی بر برند معتبر و پیشگامی مانند سامسونگ از عجایب جهان است. در این گزارش درباره دلایل این برتری خواهیم گفت. با تکراتو همراه باشید.

سامسونگ پیشگام گوشی‌های تاشو است و در طراحی گوشی‌های تاشو رویه‌ای را خلق کرد که سایر گوشی‌های تاشو چینی نیز از آن تبعیت کردند. اما نکته اینجاست که در چند سال اخیر، گوشی‌های تاشو برندهایی مانند هواوی، اوپو و ویوو از نظر قدرت سخت افزاری از سری گلکسی زد فولد پیشی گرفته‌اند. به عنوان مثال، برجسته‌ترین پیشرفتی که سامسونگ در سال جاری با گلکسی زد فولد 4 ارائه کرد، یک لولای بهبود یافته است که دیگر به شکل تا شده از کناره بیرون نمی‌زند. این طراحی جدید باعث می‌شود در دست گرفتن این گوشی حس راحت‌تری داشته باشد؛ زیرا اکنون Fold 4 در دست متقارن‌تر است. البته اما این تنها دلیل نیست.

دلایل برتری گوشی های تاشو چینی

ساختار لولای مسطح در گوشی تاشوی سامسونگ جدید نیست. در واقع، اولین بار در هواوی میت ایکس 2 که 17 ماه پیش رونمایی شد، شاهد این مدل طراحی بودیم. اوپو فایند N، آنر مجیک وی و ویو ایکس فولد نیز که پس از آن رونمایی شدند، از همین ساختار برخوردار شدند.

سامسونگ سال گذشته پیشرفت‌های سخت‌افزاری واقعی را در فناوری تاشو معرفی کرد که از جمله آنها می‌توان به استاندارد IP مقاومت در برابر آب و پشتیبانی از قلم S Pen اشاره کرد؛ اما این شرکت هنوز برخی از ایرادات سخت‌افزاری آشکار را که در فضای مجازی با آن شوخی‌ می‌کردند، برطرف نکرده است، مثل چین‌خوردگی صفحه‌نمایش. این درحالی‌است که تولیدکننده‌های چینی راه‌حلی برای این مشکل پیدا کرده‌اند.

برتری گوشی‌های تاشو چینی
دلایل برتری گوشی های تاشو چینی 

طرفداران سامسونگ می‌توانند استدلال کنند که سری Z Fold هنوز بهترین تاشو با نرم افزارهای پیشرفته است. اما از نظر عینی، صفحه نمایش سری گلکسی زد فولد با چین‌خوردگی به اندازه صفحه نمایش‌های تاشو چینی اخیر خوب نیست.

از دیگر دلایل برتری گوشی های تاشو چینی ، سیستم دوربین سری Z Fold است. سه گوشی اول سری Galaxy Z Fold سخت افزار دوربین متوسطی داشتند که چندین سطح پایین‌تر از بهترین دوربین ارائه شده در مدل‌های Ultra سامسونگ بود. در این گوشی‌ها از مگاپیکسل بالا و سنسور بزرگ خبری نبود و فقط یک لنز زوم متوسط در نظر گرفته شده بود.

البته گلکسی زد فولد 4 از تنظیمات دوربین مشابه با گلکسی اس 22 بهره می‌برد و از این لحاظ، نسبت به نسل‌های قبلی ارتقا یافته است؛ بااین‌حال، این سیستم هنوز یک سطح پایین‌تر از سیستم دوربین Galaxy S22 Ultra قرار دارد و از تنظیمات دوربین که در Huawei Mate X2 یا Vivo X Fold دیده می‌شود نیز عقب است. این گوشی‌ها از لنز زوم پریسکوپ و دوربین‌های اصلی رده‌بالایی برخوردار هستند.

وجود سخت‌افزار ساده‌تر در سری گلکسی زد فولد به این دلیل نیست که سامسونگ توانایی تولید و توسعه سخت‌افزارهای رده‌بالاتر را ندارد. اگر مهندسان Vivo بتوانند لنز زوم پریسکوپ و سنسور اثرانگشت را زیر نمایشگر تاشو قرار دهند، مطمئناً مهندسان سامسونگ نیز می‌توانند. نکته اینجاست که سامسونگ احتمالا ترجیح می‌دهد سری گلکسی زد فولد را سبک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر بسازد.

برتری گوشی‌های تاشو چینی

شاهد این ادعا، مصاحبه دو سال پیش نماینده سامسونگ با خبرگزاری کره جنوبی The Elec  است. سامسونگ در این مصاحبه اعلام کرده بود که قصد دارد با طراحی مقرون‌به‌صرفه گوشی‌های تاشوی خود، سهم بیشتری از بازار تاشو را تصاحب کند؛ و سامسونگ در حال انجام همین کار است. گلکسی Z Fold 3 نازک‌تر و سبک‌تر از Fold 2 بود، و Fold 4 وزن کمتری نسبت به Fold 3 دارد. سامسونگ همچنین توانست قیمت خرده‌فروشی سری Fold را در دو سال اخیر کاهش دهد و این در حالی‌ست که قیمت امسال تغییر نکرده است.

تمرکز بر روی جریان اصلی یک حرکت تجاری بسیار عاقلانه از جانب سامسونگ است. علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند ممکن است از نبود سخت‌افزار جدید ناامید شوند، اما واقعیت این است که این دسته از افراد، سهم عمده‌ای از بازار را تشکیل نمی‌دهند. اکثر مصرف‌کنندگان به دوربین‌های زوم 10 برابری نیاز ندارند. آنها ترجیح می‌دهند یک تلفن سبک‌تر و ارزان‌تر داشته باشند. شاید همین سیاست سامسونگ باعث شده است، برتری گوشی های تاشو چینی از لحاظ سخت‌افزاری محسوس باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره برتری گوشی های تاشو چینی و سیاست‌های سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: develoxda-pers

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر