;
coinex

تبلیغات بیشتر در گوشی های آیفون ؛ راه جدید کوپرتینویی‌ها برای درآمدزایی!

اپل سرانجام تصمیم گرفت که تبلیغات بیشتر در گوشی های آیفون را اجرا کند و آن‌ها را در برنامه‌هایی که از قبل روی آیفون و سایر دستگاه‌های اپل نصب شده‌اند، شامل Mapps ،Books و Podcasts قرار دهد.

طبق گزارشی از مارک گارمن از بلومبرگ، اپل تبلیغات جستجوی داخلی را در Maps آزمایش کرده است و می‌تواند هنگام جستجوی رستوران‌ها، فروشگاه‌ها یا سایر کسب‌وکارهای مجاور، توصیه‌هایی را به کاربر خود ارائه دهد. اپل درحال‌حاضر مدل تبلیغاتی مشابهی را در اپ استور پیاده‌سازی کرده است، زیرا توسعه‌دهندگان می‌توانند برای تبلیغ برنامه‌شان در صفحه جستجو برای یک جستجوی خاص، مانند «بازی‌های پازل» یا «ویرایشگر عکس» هزینه‌ای را پرداخت کنند تا برنامه آن‌ها بالاتر از نتایج دیگران به نمایش در آید.

به نقل از مارک گارمن، تبلیغات روی Maps می‌توانند به همین شکل عمل کنند و وقتی کاربران عبارات خاصی را جست‌و‌جو می‌کنند، کسب‌وکارها در ازای پرداخت مبالغی می‌توانند در بالای نتایج جست وجو کسبوکارشان را به نمایش بگذارند.

تبلیغات بیشتر در گوشی های آیفون

گارمن معتقد است که اپل می‌تواند تبلیغات را به برنامه‌های پادکست و کتاب‌های بومی خود نیز اضافه کند. اپل با این کار می‌تواند به ناشران اجازه دهد تا تبلیغات را در مناطقی در هر برنامه قرار دهند، یا برای اینکه محتوای خود را در نتایج جستجو بالاتر قرار دهند، مبلغی را پرداخت کنند. درست مانند maps، برنامه‌های podcasts و books نیز درحال‌حاضر بدون آگهی هستند.

تبلیغات بیشتر در گوشی‌های آیفون
تبلیغات بیشتر در گوشی های آیفون

App Store درحال‌حاضر دارای تبلیغات در برگه جستجو است و مارک گارمن انتظار دارد که اپل، تبلیغات را به برگه Today و صفحات دانلود برنامه نیز گسترش دهد. به گفته Google9to5، تبلیغات در برگه Today به صورت کارت‌های بزرگ‌تر با کلمه «تبلیغ» در زیر نام برنامه نشان داده می‌شوند، درحالی‌که تبلیغات در صفحات تک برنامه با رنگ آبی در قسمت «شاید شما هم دوست داشته باشید» نشان داده می‌شوند.

گارمن به پتانسیل تبلیغات در اپل تی‌وی پلاس نیز اشاره می‌کند و می‌گوید که این شرکت می‌تواند یک ردیف تبلیغاتی با قیمت پایین‌تر ایجاد کند، کاری که نتفلیکس و دیزنی پلاس قصد دارند تا پایان سال جاری انجام دهند. در حال حاضر، Apple TV Plus  فقط یک طرح اشتراک بدون آگهی 4.99 دلار در ماه ارائه می‌دهد (اگرچه ظاهرا به گفته کاربرانش در جریان پخش زنده بیسبال جمعه شب خود شروع به نمایش تبلیغات کرده است.)

شفافیت ردیابی برنامه یا به اختصار ATT

اپل برای اولین بار در سال 2016 تبلیغات را در اپ استور معرفی کرد و همچنین برنامه‌ها را در برنامه‌های سهام و اخبار خود نمایش می‌دهد. سپتامبر گذشته، این شرکت شروع به پرسیدن از کاربران کرد که آیا می‌خواهند تبلیغات شخصی‌شده را که در این برنامه‌ها ظاهر می‌شوند، مطابق با خط‌مشی شفافیت ردیابی برنامه (App Tracking Transparency) خود، که میلیاردها دلار برای پلتفرم‌های اجتماعی هزینه دارد، فعال کنند یا خیر.

App Tracking Transparency به کاربران این امکان را می‌دهد که ابزارهای ردیابی را که تبلیغ‌کنندگان برای نمایش تبلیغات هدفمند استفاده می‌کنند، غیرفعال کنند. این قضیه ممکن است به رشد کلی بخش تبلیغات اپل کمک کرده باشد، زیرا کسب‌وکارها را مجبور کرده است تا در استراتژی‌های تبلیغاتی خود تجدید نظر کنند. بر اساس اطلاعاتی که یک موسسه تحقیقاتی در اختیار دارد، گفته شده تجارت تبلیغاتی اپل در سال 2021 با رشد 238 درصدی به 3.7 میلیارد دلار رسیده است.

اقدام اپل برای باز‌کردن جایگاه‌های تبلیغاتی بیشتر در اپ استور خود و احتمالاً در Mapps ،Podcasts و Books می‌تواند نشان دهنده این باشد که اپل به دنبال گسترش تجارت تبلیغاتی خود است. در ماه مه (اردیبهشت)، گزارشی از Eddy Cue، معاون ارشد خدمات اپل، فاش شد که ظاهراً در حال برنامه‌ریزی برای بازسازی کسب‌وکار خدمات اپل است تا توجه بیشتری را به استریم محتوا و تبلیغات معطوف کند. بازوی خدمات اپل که شامل تبلیغات و اشتراک‌های مختلف آن می‌شود، در سه ماهه گذشته نیز 12 درصد افزایش درآمد داشته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تبلیغات بیشتر در گوشی های آیفون چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر