;
coinex

قابلیت بازگردانی پیام های حذف شده در واتساپ در راه است

بازگردانی پیام های حذف شده در واتساپ در نسخه بتای این پیام‌رسان پیاده‌سازی شده و احتمالاً به زودی این قابلیت در اختیار سایر کاربران هم قرار می‌گیرد.

گاهی اوقات ممکن است هنگام ارسال پیام در نوشتن متن یا انتخاب مخاطب دچار اشتباه شوید. خوشبختانه واتساپ گزینه‌ای برای حذف پیام‌ها دارد که با استفاده از آن می‌توانید پیام‌ها را برای همیشه حذف کنید. اما ممکن است شما پیامی را به اشتباه حذف کنید یا اینکه مثلاً در گروه‌های واتساپی، به جای حذف پیام برای همه اعضاء، پیام را فقط برای خودتان حذف کنید. قابلیت بازگردانی پیام‌های حذف شده در واتساپ با هدف حل چنین مشکلاتی طراحی شده است.

اوایل ماه ژوئن (خرداد) اعلام شد که واتساپ در حال آزمایش گزینه‌ای برای لغو حذف پیام‌ها است. حالا سایت WABetaInfo گزارش داده که این قابلیت در نسخه 2.22.18.13 این اپلیکیشن (که از طریق سایت APK Mirror قابل دانلود است) برای کاربران بتا اضافه شده است. ظاهراً امکان بازگردانی پیام‌های حذف شده برای کاربران بعضی از نسخه‌های قدیمی‌تر هم فراهم شده است. انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده کاربران بتای بیشتری به این قابلیت دسترسی پیدا کنند.

استفاده از گزینه بازگردانی پیام های حذف شده در واتساپ

وقتی پیامی را برای خودتان حذف کنید، یک نوار اعلان شناور در پایین صفحه برای تأیید حذف نمایان می‌شود. در این نوار یک دکمه Undo (لغو) برای بازیابی پیام حذف شده وجود دارد. این نوار فقط برای چند ثانیه قابل مشاهده و استفاده است و پس از ناپدید شدن آن امکان بازگردانی پیام حذف شده وجود نخواهد داشت.

قابلیت بازگردانی پیام‌های حذف شده در واتساپ
نوار بازگردانی پیام‌های حذف شده در واتساپ

قابلیت بازگردانی پیام‌های حذف شده در واتساپ می‌تواند برای مواقعی که به اشتباه به جای حذف برای همه (Delete for Everyone) از گزینه حذف فقط برای خودم (Delete for Me) استفاده می‌کنید، مفید باشد یا وقتی که پیامی را به اشتباه حذف می‌کنید و باید کل پیام را دوباره تایپ کنید.

در رابط کاربری خیلی از اپلیکیشن‌ها گزینه‌هایی برای لغو بعضی از کارها مشاهده می‌شود که یکی از آنها جی‌میل است.

با وجود اضافه شدن قابلیت بازگردانی پیام‌های حذف شده به واتساپ بتا، نمی‌توان مطمئن بود که این گزینه برای همه کاربران پیاده‌سازی می‌شود هر چند امیدواریم که واتساپ امکان استفاده از این قابلیت مفید را برای همه فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره واتساپ و امکانات آن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: androidpolice

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر