coinex
راهنمای خرید تکراتو

راه اندازی بورس املاک و مستغلات ؛ کنترل مسکن با چکش بورس!

پس از پذیرش خورو در بورس کالا و ایجاد فضای رقابتی بین خودرو سازان، حالا نوبت به راه اندازی بورس املاک و مستغلات رسیده است.

حذف دلال و دلالی، یکی از مهم‌‌ترین اهداف دولت سیزدهم است. دولت با اجرایی کردن راهکارهای مختلف مانند راه اندازی بورس املاک و مستغلات و پذیرش خودرو در بورس کالا، سعی دارد دست دلالان را کوتاه و سود حاصل از معاملات را به جیب مردم بیاورد. حال باید دید تا چه حد موفق خواهد بود.

راه اندازی بورس املاک و مستغلات

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، درباره اجرایی شدن این طرح گفت: تالار املاک و مستغلات در ماه‌های آینده راه‌اندازی می‌شود تا ضمن کاهش رانت، زمینه را برای نوع دیگری از تعاملات اقتصادی ایجاد کند.

راه اندازی بورس املاک و مستغلات

او همچنین اضافه کرد: صنعت خودرو جزو صنایعی است که در دهه ٩٠ اهمال جدی نسبت به آن رخ داد. با ورود خودرو به بورس کالا، یکی از این قفل‌ها شکسته شد و این صنعت منطق دیگری را در پیش گرفت. امیدواریم که زیان ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو در این دولت کمتر شود و دیگر خطا‌های سیاست گذاری تکرار نشود.

وزیر اقتصاد درباره اینکه راه اندازی بورس املاک و مستغلات باعث کاهش رانت می‌شود توضیح داد: راه‌اندازی تالار املاک و مستغلات اقدام دیگری است که اکنون در دستور کار ما قرار گرفته است. این اقدام زمینه‌ساز کاهش توزیع رانت و دلالی خواهد بود. شهرداری در این زمینه پیش قدم شده تا از ظرفیت ‎های بورس کالا استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راه اندازی بورس املاک و مستغلات چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر