;
coinex

انتقاد اینفلوئنسر معروف از ارزهای دیجیتال ملی : دولت‌ها دارایی کاربران را مدیریت می‌کنند!

توسعه پروژه‌های CBDC در سراسر جهان منجر به انتقاد اینفلوئنسر معروف از ارزهای دیجیتال ملی شد. هیلپرن معتقد است دولت‌ها دارایی کاربران را مدیریت می‌کنند.

لایا هیلپرن (Layah Heilpern) معتقد است که CBDCها باعث اعمال سانسور اجباری توسط دولت می‌شوند. دولت‌ها از طریق ارزهای دیجیتال ملی به طور کامل بر روی معاملات کاربران تسلط دارند.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

انتقاد اینفلوئنسر معروف از ارزهای دیجیتال ملی

لایا هایلپرن، اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی و مجری تلویزیون، ارزهای دیجیتال ملی (CBDC) را راهی برای کنترل بانک و دولت‌ها بر مردم خود می‌داند. او ادعا می‌کند که پول قابل برنامه‌ریزی که تحت کنترل دولت‌ها باشد، می‌بایست باعث ترس کاربران شود. لایا در مصاحبه روز جمعه خود با خبرگزاری بریتانیایی GB News اعلام کرد که گسترش ارزهای دیجیتال ملی در راه است و این موضوع در آینده منجر به سانسور مالی شهروندان خواهد شد.

به عقیده هایلپرن، CBDCها اساساً ارزهای دیجیتالی قابل برنامه‌ریزی هستند که روی بلاک چین‌ها اجرا می‌شوند. این رمزارزها به طور بالقوه می‌توانند علیه کاربران برنامه‌ریزی شده و کنترل تراکنش‌هایشان را به دست بگیرند. وی در ادامه افزود:

به دلیل افزایش سانسورها، اگر به هر دلیلی حرف اشتباهی بزنید، دولت‌ها دارایی‌هایتان را علیه شما برنامه‌ریزی خواهند کرد.

انتقاد اینفلوئنسر معروف از ارزهای دیجیتال ملی : دولت‌ها دارایی کاربران را مدیریت می‌کنند!

بسیاری از کاربران انتقاد اینفلوئنسر معروف از ارزهای دیجیتال ملی را نامرتبط می‌دانند، اما با توجه به محدودیت‌هایی که دولت‌ها بر روی افراد واکسینه نشده اعمال می‌کنند، این ادعاها کاملاً واقع‌بینانه است. با ارزهای دیجیتال ملی، تنها کاری که دولت‌ها برای کنترل کاربران انجام می‌دهند، برنامه‌ریزی پول به شکلی است که نتوانید آن‌ را خرج کنید. هایلپرن همچنین به این نکته اشاره کرد که ادعای دولت‌ها مبنی بر ارائه CBDCها به عنوان روش حمایت از محیط زیست یا راه‌حل کنترل تورم دروغ محض است.

Layah Heilpern در مصاحبه توییتری خود نیز سخنان پیشین خود را زیر سوال نبرد و اظهار کرد: «ارزهای دیجیتال بانک مرکزی برای محیط زیست و راه‌حل تورمی به بازار عرضه خواهند شد. تمامی این ادعاها دروغ است و پول قابل برنامه‌ریزی می‌بایست شما را بترساند.»

نگرانی‌ها درباره سانسور مالی به ویژه در حوزه کریپتوکارنسی‌ها بسیار شایع شده است. با تحریم کیف پول‌های اتریوم و USDC پروژه تورنادو کش توسط خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا این شایعات بیشتر از همیشه به واقعیت نزدیک شده‌‌ است.

بر اساس گزارش منتشر شده در اکتبر 2021، صد و ده کشور از سراسر دنیا مشغول راه‌اندازی و توسعه پروژه ارز دیجیتال ملی هستند. دلار Sand CBDC باهاماس، اولین پروژه ارز دیجیتال ملی جهان به شمار می‌رود. از این پروژه در اکتبر 2020 رونمایی شد.

بحث برانگیزترین ارز دیجیتال ملی دنیا، یوان چین (e-CNY) به شمار می‌رود. این ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی جمهوری خلق چین صادر شده است. نسخه آزمایشی یوان چین در آپریل 2020 راه‌اندازی شد. برخی از تحلیلگران معتقدند ممنوعیت کریپتوکارنسی‌ها در چین راه را برای عرضه ارز دیجیتال ملی این کشور باز نمود.

بانک روسیه همچین آزمایش CBDC را آغاز کرده و قصد دارد از این پروژه آزمایشی تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 خود رونمایی کند. به عقیده کریستالینا جورجیوا (Kristalina Georgieva)، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول، علی‌رغم انتقادات مطرح شده علیه ارزهای دیجیتال ملی، CBDCها در مقایسه با ارزهای غیرمتمرکز ثبات اقتصادی بیشتری به کشورهای در حال توسعه هدیه خواهند داد. این ارزها از حمایت دولت برخوردار بوده و از مقررات نیز پیروی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره انتقاد اینفلوئنسر معروف از ارزهای دیجیتال ملی چیست؟ آیا CBDCها بر دارایی کاربران کنترل دارند؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر