;
coinex

بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

تکراتو در این نوشتار قصد دارد به بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i) بپردازد و تمام اطلاعات و ویژگی‌های این تلفن همراه را بررسی کند. با ما همراه باشید.

گوشی آنر ایکس 40 آی یکی از گوشی‌های جدید این برند به شمار می‌رود که به‌تازگی در بازار عرضه شده است. گوشی آنر ایکس 40 آی که نسخه جدید آنر 30 ایکس آی است، یک گوشی میان رده از این برند بوده که با طراحی خاصی ارائه می‌شود.

به نقل از Techtrends.news، برند آنر یکی از شرکت‌های تولیدکننده گوشی در چین به شمار می‌رود که از سال 2013 کار خود را در این زمینه آغاز کرده است. در واقع، یکی از مهم‌ترین دلایلی که گوشی‌های آنر طرفدار پیدا کرده‌اند، طراحی زیبا و منحصر‌به‌فرد آن‌ها به نظر می‌رسد. این ویژگی برای گوشی آنر ایکس 40 آی نیز به چشم می‌آید و افراد زیادی که برای خرید این گوشی اقدام می‌کنند، در ابتدا جذب طراحی ظاهری آن می‌شوند. بااین‌حال، شما برای خرید یک گوشی به اطلاعات دیگری نیز نیاز دارید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های آنر 2022 ؛ آشنایی با موبایل های جدید HONOR

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i)

اولین موضوعی که قبل از اطلاع از قیمت آنر ایکس 40 آی به آن می‌پردازیم، این است که گوشی مذکور به‌تازگی و در تاریخ 13 جولای 2022 معرفی و 22 همان ماه در بازار عرضه شد. قیمت آنر ایکس 40 آی از 238 دلار آغاز می‌شود. در جدول زیر می‌توانید مشخصات آنر ایکس 40 آی را مشاهده کنید.

مشخصات آنر ایکس 40 آی (Honor X40i)
معرفی و عرضه
  • معرفی در تاریخ 13 جولای 2022
  • عرضه در تاریخ 22 جولای 2022
 

طراحی

  • 162.9 × 74.5 × 7.4 میلی‌متر
  • وزن 175 گرم
  • دو سیم‌کارته (نانو)
  • در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، سبز و چندرنگ
نمایشگر
  • 6.7 اینچ با رزولوشن 1080 در 2388 پیکسل از نوع IPS LCD
  • تراکم پیکسلی 391
  • نسبت نمایشگر به بدنه 89.6 درصد
  • پشتیبانی از قابلیت مالتی تاچ
 

پردازنده

  • مدیاتک MT6833 دایمنسیتی 700 (هفت نانومتری)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (2 + 6)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
سیستم‌عامل
  • اندروید 12 با رابط کاربری Magic UI 6.1
  • فاقد سرویس‌های گوگل
 

رم و حافظه

  • رم 8 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت (238 دلار)
  • رم 8 گیگابایت با حافظه 256 گیگابایت (268 دلار)
  • رم 12 گیگابایت با حافظه 256 گیگابایت (297 دلار)
  • عدم پشتیبانی از درگاه حافظه
 

 

دوربین

  • ماژول دوگانه
  • دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 50 مگاپیکسل با قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز
  • سنسور تشخیص عمق تصویر با کیفیت 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از فلاش LED، پانوراما و HDR
  • فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی با سنسور 8 مگاپیکسل
باتری
  • باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ سریع 44 واتی
صدا
  • دارای اسپیکر مونو
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
 

 

اتصالات

  • وای‌فای a/b/g/n/ac 802.11، دو بانده، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات
  • بلوتوث نسخه 5.1
  • پشتیبانی از GPS
  • عدم پشتیبانی از NFC و رادیو
  • USB Type-C با پشتیبانی از OTG
قابلیت‌ها حسگر اثر انگشت (در کنار گوشی)، شتاب‌سنج، قطب‌نما و سنسور مجازی مجاورت

بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i) از نظر کیفیت ساخت و طراحی

گوشی آنر ایکس 40 آی با ابعاد 162.9 × 74.5 × 7.4 میلی‌متر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بدین ترتیب، متوجه می‌شوید که با یک گوشی خوش‌دست سروکار دارید. همچنین گوشی مذکور با 175 گرم وزن، به شما این امکان را می‌دهد که بدون اذیت شدن از آن استفاده کنید.

بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i)

گوشی آنر ایکس 40 آی دارای دوربین دوگانه است که به زیبایی در پنل پشتی قرار گرفتند. این دو دوربین با اندازه نسبتاً بزرگ در یک کادر بیضی‌شکل در زیر یکدیگر تعبیه شده‌اند و در گوشه بالا سمت چپ گوشی دیده می‌شوند. این کادر هم رنگ گوشی بوده و زیبایی خاصی به پنل پشتی می‌دهد. نزدیک به 89.6 درصد از بدنه این گوشی را نمایشگر آن پوشانده است و حاشیه بسیار کمی در اطراف صفحه‌نمایش مشاهده می‌شود. لوگوی آنر (Honor) نیز در گوشه پایین سمت چپ دستگاه دیده می‌شود.

علاوه بر این، یک پانچ هول کوچک نیز در بالا و وسط نمایشگر قرار گرفته که دوربین سلفی در آن جای می‌گیرد. دکمه کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه پاور نیز در لبه سمت راستی قرار دارد. روی این دکمه پاور هم حسگر اثر انگشت تعبیه شده است که کار کردن با آن بسیار راحت بوده و شما می‌توانید با استفاده از آن، قفل گوشی را باز کنید. همان طور که می‌دانید، قرارگیری این حسگر در لبه کناری گوشی خیلی بهتر از زیر نمایشگر و یا پنل پشتی است.

در بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i) مشاهده می‌کنیم که این گوشی دو سیم‌کارته است و شما می‌توانید آن را در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، سبز و چند رنگ خریداری نمایید.

بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i)

بررسی مشخصات فنی Honor X40i از نظر نمایشگر

آنر برای ساخت گوشی ایکس 40 آی، از نمایشگر اقتصادی مدل IPS LCD استفاده کرده است. این موضوع یکی از دلایل ارزان بودن گوشی آنر ایکس 40 آی در نظر گرفته می‌شود. گوشی آنر ایکس 40 آی با یک نمایشگر 6.7 اینچی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. ازآنجاکه تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی تقریباً 391 است، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این گوشی جزئیات تصویر را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد.

علاوه بر این، گوشی آنر ایکس 40 آی با رزولوشن 1080 در 2388 پیکسل روانه بازار می‌شود و کیفیت مطلوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته شاید هنگام استفاده کردن از این گوشی در زیر نور خورشید اذیت شوید که این موضوع کاملاً منطقی است.

نکته منفی که نمایشگر آنر ایکس 40 آی این است که هیچ‌گونه گواهی IP ندارد و به همین دلیل هم در برابر گردوغبار و همچنین قطرات آب مقاوم نیست. ازاین‌رو، مواظب باشید که از خیس شدن گوشی خود جلوگیری کنید. به‌طورکلی، نمایشگر این گوشی در برابر هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، کاملاً مناسب است و می‌توانید از تماشای فیلم و سریال با استفاده از آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی Mi Mix 4 

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو

بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i) از نظر پردازنده

مانند هر دستگاه میان‌رده دیگر، گوشی آنر ایکس 40 آی از نظر پردازنده هم متوسط است و شما می‌توانید از آن برای استفاده روزمره کمک بگیرید. برند Honor برای ساخت این گوشی، از پردازنده مدیاتک MT6833 دایمنسیتی 700 استفاده می‌کند. با وجود این‌که این پردازنده هفت نانومتری تا حدودی برای بازی‌های ویدئویی مناسب است، اما نمی‌توان از آن انتظار داشت که مانند پردازنده‌های پرقدرت اسنپدراگون عمل کند.

بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i)
بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i)

پردازنده گرافیکی این گوشی هم هشت هسته‌ای است که این هشت هسته شامل دو هسته پرقدرت Cortex-A76 با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز به همراه شش هسته ضعیف‌تر Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز می‌شوند.

Mali-G57 MC2 به‌عنوان پردازنده گرافیکی گوشی آنر ایکس 40 آی شناخته می‌شود. برای داشتن بازی راحت‌تر، بهتر است که گرافیک و فریم ریت بازی را در حالت متوسط قرار دهید. زیرا اگر این موارد را در بالاترین حالت ممکن بگذارید، به احتمال زیاد با لگ و باگ‌های متعددی روبرو خواهید شد.

بررسی مشخصات آنر ایکس 40 آی از نظر سیستم‌عامل

ازآنجاکه گوشی آنر ایکس 40 آی همین امسال روانه بازار شد، سیستم‌عامل آن جدید است. این گوشی با اندروید 12 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همچنین خوب است بدانید که رابط کاربری گوشی‌های آنر با سایر برندها تفاوت دارد. شما می‌توانید گوشی آنر ایکس 40 آی را با رابط کاربری Magic UI 6.1 خریداری نمایید.

با بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i) متوجه می‌شویم که این رابط کاربری تجربه جدیدی به شما عرضه می‌کند و ویژگی‌های امنیتی خوبی هم دارد. با استفاده از این ویژگی، شما می‌توانید فایل‌ها را به‌راحتی به سیستم‌های دیگر انتقال دهید. بااین‌حال، رابط کاربری مذکور یک نکته منفی دارد و آن هم این است که از سرویس‌های گوگل‌پلی پشتیبانی نمی‌کند. به همین دلیل هم احتمال دارد که برای دانلود کردن برخی از برنامه‌ها با مشکلاتی مواجه شوید.

بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i)

بررسی مشخصات فنی Honor X40i از نظر رم و حافظه

با بررسی مشخصات فنی Honor X40i متوجه می‌شویم که گوشی آنر ایکس 40 آی را با دو نسخه رم و حافظه داخلی در بازار عرضه می‌شود. شما می‌توانید گوشی آنر ایکس 40 آی را با دو نسخه رم 8 و یا 12 گیگابایتی خریداری نمایید. این گوشی‌ با رم 12 گیگابایتی عملکرد خیلی بهتری به شما عرضه می‌کند و با استفاده از آن، می‌توانید انواع برنامه‌های سنگین را هم به‌راحتی باز کنید.

از سوی دیگر، گوشی مذکور با دو نوع حافظه داخلی هم روانه بازار می‌شود. شما می‌توانید آنر ایکس 40 ای را با حافظه داخلی 128 و یا 256 گیگابایت خریداری کنید. البته توجه داشته باشید که این گوشی با رم 12 گیگابایتی تنها از حافظه داخلی 256 گیگابایتی پشتیبانی می‌کند. ازآنجاکه این گوشی از قابلیت درگاه حافظه پشتیبانی نمی‌کند، در انتخاب گوشی با نسخه حافظه درست اطمینان حاصل کنید. زیر بعداً امکان افزایش فضای ذخیره آن را نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

آیفون 13 پرو (Apple iPhone 13 Pro)

بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i) از نظر دوربین

این گوشی با دوربین ماژول دوگانه عرضه می‌شود و نمی‌توان از آن انتظار کیفیت چندان بالایی را داشت. دوبین اصلی (لنز واید) این گوشی‌ با سنسور 50 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 1.8 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i)

این لنز که از قابلیت‌های فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند، به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر را با کیفیت قابل‌قبولی ثبت کنید. این گوشی از دوربین‌های اولترا واید و همچنین ماکرو پشتیبانی نمی‌کند و دومی لنز آن، سنسور تشخیص عمق تصویر است. این سنسور با کیفیت 2 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.4 عرضه می‌شود.

دوربین گوشی آنر ایکس 40 آی از قابلیت‌های فلاش LED، پانوراما و HDR بهره می‌برد. با استفاده از این گوشی، شما می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل و با سرعت 30 فریم بر ثانیه بگیرید. این موضوع نشان می‌دهد که کیفیت ویدئوهای این گوشی خیلی تعریفی ندارد.

از سوی دیگر، گوشی آنر ایکس 40 آی با یک دوربین سلفی با سنسور 8 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 2.0 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با استفاده از این دوربین سلفی هم می‌توان ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم بر ثانیه بگیرید.

بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i) از نظر باتری

باتری این گوشی اصلاً تعریفی ندارد و به همین دلیل هم اگر به دنبال دستگاهی هستید که ساعات طولانی شارژ را نگه دارد، خرید آنر ایکس 40 آی پیشنهاد نمی‌شود. این گوشی دارای یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت است که نسبت به سایر گوشی‌های میان‌رده شیائومی، ضعیف‌تر است.

بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i)
بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i)

بااین‌حال، سرعت شارژ آن نسبتاً خوب است و آنر تلاش کرده که این کمبود را به نحوی جبران کند. با بررسی مشخصات آنر ایکس 40 آی متوجه می‌شویم که این گوشی از شارژ سریع 44 واتی پشتیبانی می‌کند. به لطف این قابلیت، شما می‌توانید این گوشی را در مدت‌زمان کمتر از یک ساعت شارژ کنید.

بررسی مشخصات آنر ایکس 40 آی از نظر صدا

این تلفن همراه با به همراه داشتن اسپیکر مونو، به شما این امکان را می‌دهد که به صدای موسیقی‌ها و انواع پادکست‌ها گوش کنید. بااین‌حال، ممکن است کیفیت صدای آن چیزی نباشد که شما انتظار دارید. ازآنجاکه این گوشی از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند، شما می‌توانید با استفاده از هندزفری، کیفیت صدا را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهید.

بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i) از نظر اتصالات و قابلیت‌ها

با بررسی مشخصات فنی Honor X40i از نظر اتصالات متوجه می‌شویم که این گوشی دارای وای‌فای نسخه 802.11 دو بانده است. همچنین ویژگی‌هایی مانند وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات هم در این دستگاه مشاهده می‌شود که البته این مشخصات در اغلب تلفن‌های هوشمند وجود دارد.

این گوشی با پشتیبانی از GPS و بلوتوث نسخه 5.1 عرضه می‌شود. بااین‌حال، آنر ایکس 40 آی از قابلیت‌هایی مانند NFC و رادیو پشتیبانی نمی‌کند. USB Type-C این گوشی از قابلیت OTG هم پشتیبانی کرده و با استفاده از این ویژگی، می‌توانید فایل‌های خود را به دسکتاپ منتقل کنید.

بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i)

از مهم‌ترین قابلیت‌های این گوشی هوشمند، می‌توان به شتاب‌سنج، قطب‌نما و سنسور مجازی مجاورت اشاره کرد. همچنین این گوشی دارای یک حسگر اثر انگشت در لبه دستگاه و روی دکمه است که با استفاده از آن، می‌توانید قفل گوشی را باز کنید.

کلام آخر

گوشی آنر X40i یکی از گوشی‌های جدید این برند به شمار می‌رود که قابلیت‌های متنوعی به شما عرضه می‌کند. اگر شما هم قصد خرید این گوشی مقرون‌به‌صرفه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا بررسی آنر ایکس 40 آی (Honor X40i) را به‌دقت مطالعه فرمایید تا از خرید خود مطمئن شوید. به‌طورکلی، ما با بررسی مشخصات آنر ایکس 40 آی متوجه شدیم که این گوشی نسبت به قیمت منطقی که دارد، برای استفاده روزمره مناسب است.

سؤالات متداول

آیا گوشی آنر ایکس 40 آی ارزش خرید دارد؟

این گوشی به دلیل داشتن قیمت مقرون‌به‌صرفه، ویژگی‌های متوسطی هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌طورکلی، اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای یک گوشی کنید و از آن برای کارهای عادی روزمره استفاده کنید، خرید این گوشی ارزش دارد. گوشی آنر X40i به دلیل داشتن رم بالا، برنامه‌های سنگین را به‌راحتی باز می‌کند. اما به دلیل داشتن پردازنده ضعیف و متوسط، شاید برای انجام بازی برای ساعات طولانی چندان مناسب نباشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این گوشی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر