;
coinex

سلاح لیزری پیشرفته ارتش آمریکا در اختیار نیروی دریایی این کشور قرار گرفت

سلاح لیزری پیشرفته ارتش آمریکا موسوم به لیزر پرانرژی یکپارچه با سیستم نظارت و اپتیک کورکننده (HELIOS)، در اختیار نیروی دریایی این کشور قرار گرفت.

شرکت لاکهید مارتین به عنوان بزرگترین پیمانکار صنایع جنگ‌افزاری جهان شناخته می‌شود. این شرکت که در زمینه‌های مختلفی همچون صنایع هوافضایی، تجهیزان نظامی و امنیت اطلاعاتی آمریکا فعالیت می‌کند از سال 1995 از تلفیق دو شرکت لاکهید و مارتین در ایالات متحده تشکیل شد.

این شرکت که تاکنون تجهیزان نظامی بسیاری تولید کرده اینبار دست به اقدام جدیدی زده که از پیش قابل پیش‌بینی بود. لاکهید مارتین در فناوری اخیری که تحویل نیروهای دریایی ایالات متحده داده، سامانه‌ای را طراحی کرده که قابلیت کور کردن حسگرها را دارد و بر روی کشتی‌های جنگی نصب می‌شود.

بیشتر بخوانید: مرکز یوفوها در وزارت دفاع آمریکا آغاز به کار کرد

خصوصیات سلاح لیزری پیشرفته ارتش آمریکا

زمانی که «تئودور میمن» اولین شکل لیزر جامد را ارائه کرد، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که روزی از آن در ساخت تجهیزات نظامی استفاده شود. اما این اتفاق افتاد و اولین سلاح لیزری چند منظوره کلاس HELIOS مثبت 60 کیلووات توسط لاکهید مارتین ساخته شد.

این سلاح لیزری پیشرفته ارتش آمریکا می‌تواند به عنوان یک سیستم تاکتیکی عملیات در کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده مورد استفاده قرار گیرد و در عملیات‌های مختلف آنها کارآمد باشد.

وجه اشتراک HELIOS با دیگر سلاح‌های لیزری این است که این سلاح لیزری پیشرفته ارتش آمریکا می‌تواند پرتوها را با سرعت نور به چند سوژه به طور همزمان ارسال کند. هزینه هر شلیک با صرف نظر از هزینه تجهیزات 1 دلار است. نکته اینکه مهمات سلاح‌های لیزری محدودیت ندارد و تا زمانی که انرژی داشته باشند می‌توان آن را به کار گرفت.

اما وجه تمایز HELIOS با دیگر سلاح های لیزری در این است که، HELIOS علاوه بر نابودی هدف، می‌تواند حسگرهای اپتیکی را کور کند و پرتو بازتابی آن می‌تواند اطلاعات را از راه دور جمع‌آوری کند.

لاکهید در این باره می‌گوید، به همین علت است که HELIOS یک عنصر کلیدی محسوب می‌شود چرا که دارای معماری دفاعی چند لایه‌ای است که می‌تواند از ناوها محافظت کند.

ریک کوردارو که به عنوان معاون راهکارهای محصولی پیشرفته در این شرکت فعالیت می‌کند می‌گوید: «لاکهید مارتین و نیروی دریایی نگرش و علاقه مشترکی برای توسعه و فراهم‌سازی سیستم‌های سلاح لیزری تخریب‌گر دارند. هلیوس اثربخشی کلی سیستم‌های جنگی کشتی‌ها را ارتقا می‌بخشد تا تهدیدهای آینده را برطرف کرده و از ملوانان بهتر محافظت کند. ما می‌دانیم که باید راهکارهای مقیاس‌پذیری را مختص اولویت‌های نیروی دریایی در اختیار آن‌ها قرار دهیم. هلیوس نماینده زیربنای محکمی به منظور تحویل سامانه‌های جنگی لیزری قدرتمند بیشتر به حساب می‌آید.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سلاح لیزری پیشرفته ارتش آمریکا چیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر