;
coinex

افزایش قیمت نرم‌افزار خودران تسلا برای دومین بار طی یک سال!

افزایش قیمت نرم‌افزار خودران تسلا از 12 هزار دلار به 15 هزار دلار از 5 سپتامبر (14 شهریور) اتفاق می‌افتد و قیمت‌ قبلی تنها برای سفارشات قبل از این تاریخ است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا روز یکشنبه در توییتی نوشت: «تسلا در تاریخ 5 سپتامبر (14 شهریور) قیمت نرم‌افزار بتای خودران خود، سیستم پیشرفته کمک راننده (ADAS)، را در آمریکای شمالی به 15 هزار دلار افزایش خواهد داد». این مدیر مشهور گفت که قیمت فعلی یعنی 12 هزار دلار برای سفارشاتی که قبل از 5 سپتامبر (14 شهریور) ثبت شده، اما تاریخ تحویل آن دیرتر است، لحاظ خواهد شد.

ماسک همچنین در توییتی نوشت که مالکان خودرو تسلا می‌توانند خودروی خود را در عرض دو دقیقه به سرویس FSD  ارتقا دهند. ماسک نگفت که برای اشتراک FSD که  قیمت آن به 199 دلار در ماه می‌رسد، آیا افزایش قیمتی را برنامه ریزی کرده است یا خیر.

بیشتر بخوانید:‌ نسخه برقی دوج چارجر با سرعت بیشتر و امکانات خاص رونمایی شد

افزایش قیمت نرم‌افزار خودران تسلا

البته این اولین بار نیست که ماسک قیمت نرم‌افزار ADAS را به طرز بحث‌برانگیزی افزایش می‌دهد و احتمالا آخرین بار نیز نخواهد بود. در ژانویه 2022 (دی 1400) نیز تسلا قیمت پرداختی این نرم‌افزار را از 10 هزار دلار به 12 هزار دلار افزایش داد.

ماه گذشته، ماسک گفت سرویس FSD با توجه به ارزش بالای آن که مدیران اجرایی تسلا انتظار دارند تا پایان سال جاری به جای برخی از ویژگی‌های رانندگی خودکار، در واقع قابلیت‌های کاملاً خودران را ارائه دهد، «به‌طور مسخره‌ای ارزان» است.

افزایش قیمت نرم‌افزار خودران تسلا

حدود 100 هزار وسیله نقلیه مجهز به سرویس FSD وجود دارد که به نظر می رسد این تعداد در نیمه اول سال ثابت مانده است. علیرغم نامش، FSD در واقع کاملاً به صورت خودران عمل نمی‌کند، بلکه این سرویس از راننده انسانی می‌خواهد که هوشیار بماند و در صورت نیاز کنترل را به دست بگیرد.

بخاطر همین مسئله است که سازمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا اخیراً تسلا را به تبلیغات دروغین سرویس FSD و نرم‌افزار رانندگی خودکار ADAS خود متهم کرد.

ماسک همچنین یکشنبه توییت کرد که افزایش قیمت پس از عرضه گسترده نسخه بتای 10.69.2 سرویس FSD که انتشار آن از شنبه شروع شد، رخ خواهد داد. جدیدترین نسخه دارای ارتقاهایی مانند بهبود در رانندگی پیچ‌های بدون محافظ سمت چپ، بهبود 17 درصدی خطای سرعت برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران، و یک ماژول جدید به نام “هدایت خط سِیر” برای گزینه‌های مسیر صاف‌تر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش قیمت نرم‌افزار خودران تسلا برای دومین بار طی یک سال چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با ما در میان بگذارید.

منابع: techcrunch و engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر